Mindenkit elér a YouTube új szabálya: megkerülhetetlenek lesznek a reklámok
A mobilos reklámblokkolókra is lecsap a YouTube, több problémába is ütközhetnek ezentúl azok, akik így kerülnék meg a platformon futó reklámokat.
A mobilos reklámblokkolókra is lecsap a YouTube, több problémába is ütközhetnek ezentúl azok, akik így kerülnék meg a platformon futó reklámokat.
Nincs menekvés, a Microsoft a saját szolgáltatásainak népszerűsítése mellett már külsős reklámokat is megjelenít a Windowsban.
Ezúttal nem egy szándékos lépés, hanem két, több mint százmillió felhasználóval rendelkező reklámblokkoló bővítmény frissítése miatt volt probléma a platform működésével.
Újabb intézkedést próbálgat a YouTube azzal a céllal, hogy rávegye a felhasználókat a reklámblokkolók kikapcsolására, vagy a reklámmentes prémium csomagra történő előfizetésre – és ez most igencsak bosszantó.
Egy lapértesülés szerint már mérlegeli a Netflix, hogy miként tudná pénzzé tenni a játékos üzletágát is. Jöhetnek az alkalmazáson belüli vásárlások, valamint a reklámok is.
Nem ez az első ilyen esete idén a német légitársaságnak.
Különös hiba ütötte fel a fejét egyes felhasználóknál: a YouTube csak több másodperces várakozást követően tölt be. Van, aki egy olyan sort is talált a platform kódjában, ami szándékosan lassíthatja a betöltést – a YouTube szerint azonban csak a reklámblokkolók ronthatják az élményt.
A megszokottnál jóval többen távolítják el teljesen számítógépeikről a hirdetések blokkolására szolgáló programokat, miután a YouTube aktívan elkezdte tiltani használatukat.
Rövidesen már minden felhasználónál megjelenhet a YouTube egyik újítása, melynek bizonyára senki sem fog örülni: reklámblokkoló használatával nem fognak elindulni a videók.
Az átlagfelhasználó kevésbé, a hirdetők annál inkább szeretik a reklámokat, amelyeket egyre nehezebb kikerülni. A Google annak érdekében veti be a mesterséges intelligenciát, hogy a mostaninál elégedettebbek legyenek a hirdetők (és talán a felhasználók is).
A jelek szerint elkezdte szélesebb körben is bevezetni a YouTube a szigorítását, mellyel végleg leszámolna a hirdetésblokkolókkal a platformon.
Egyedi megközelítéssel igyekezne javítani a hirdetések megítélésén a világ elsőszámú streamingszolgáltatója: az unalmas, ismétlődő formátumot úgy alakítanák át, hogy azok inkább hasonlítsanak összefüggő sorozatepizódokra.
Tovább próbálkozik a reklámblokkoló-blokkolással a YouTube, a legújabb megközelítés meghatározott számú videók megtekintése után tiltja le azokat, akik valamilyen programmal letiltják a reklámok megjelenítését.
Nemsokára mesterséges intelligencia reklámozhat termékeket a Spotify podcastekben. Viszont azt, hogy valójában gépi algoritmusról van szó, nehéz lesz felismerni.
Két új hirdetéstípust vezet be a YouTube, még a videók szüneteltetésekor is hirdetésekkel találkozhatunk majd.
Jól tudják a felhasználók, hogy a Google is hirdetésekből él, illetve ezek teszik lehetővé a vállalat remek termékeinek ingyenes használatát, de annak végképp senki sem fog örülni, hogy ha a Gmail is tele lesz hirdetésekkel. Pedig úgy fest, ilyesmire készül a keresőóriás, vagy legalábbis ezzel kísérletezik.
Több kiadó nevében összesen 4,2 milliárd dolláros, átszámítva nagyjából 1500 milliárd forintos pert indítottak a napokban a Google ellen. Azzal vádolják a keresőóriást, hogy bevételkiesést okozott a kiadóknak.