13 milliárdból újul meg a kritikus állapotú esztergomi bazilika
A sürgős javítási munkákat már elkezdték Magyarország legnagyobb templomán, a teljes belső és külső felújítás négy év alatt több ütemben valósul meg.
A sürgős javítási munkákat már elkezdték Magyarország legnagyobb templomán, a teljes belső és külső felújítás négy év alatt több ütemben valósul meg.
Az északi szakasz rekonstrukcióját 2017 novemberében kezdték meg.
Sok helyen javításra szorul a kínai nagy fal, a problémás szakaszokat azonban nem egyszerű elérni, de a drónok szerencsére ilyesmi munkára is használhatók.
A leghalaszthatatlanabb beavatkozásokat végezte el a MÁV a Déli pályaudvaron a kéthetes vágányzár alatt, az utasok számára szinte csak a (félig) újrabetonozott peronok észrevehetők. Komolyabb beavatkozásokhoz még több tíz milliárd forintra lenne szükség.
Még csak a bontásnál tartanak az Operaház felújítási munkálatai, pedig egy év múlva újra kellene nyitnia. Drágult is a beruházás, 14-ről akár 50 milliárdra is nőhet a végösszeg. A csúszás fő oka az, hogy még nem tisztázódott, milyen legyen a rekonstrukció.
Látványos szakaszhoz értek a gyöngyösi műemlék Szent Bertalan-templom rekonstrukciós munkái: daruval helyezték vissza az északi torony megújult kupoláját, majd a déli torony tetőszerkezetét távolítják el, ahonnan a felújításra váró harangot is kiemelik.
Hétvége óta ismét buszokkal pótolják egy szakaszon a nagykörúti villamosokat. A pálya egy olyan szakaszát építik át, amelyhez a korábbi években egy-egy részen már hozzányúltak, de akkor csak kisfelújítást végeztek. Most komplett rekonstrukciót végeznek nyáron, tehát az alapzattól újjáépítik a pályát, korszerű módszerrel. Európa egyik legforgalmasabb villamosvonalán azonban így sem lesz még a teljes pálya felújítva.
A mirigyes bálványfát talán 1855 körül ültették, túlélte az 1914-es orkánt, az 1945-ös ostromot, végignézte 1956-ot. Megöregedett, balesetveszélyes lett, ki kellett vágni a nagy rekonstrukció keretében, amely a nyárra készül el.
Egyes vélemények szerint már nem korszerű megoldás az úgynevezett nagypaneles villamospálya-építés, a nemrég indul nagykörúti rekonstrukciónál mégis ezt választották. A BKV szerint csak átmeneti megoldásról van szó – derül ki a Fonódó blogról.
Nagyon úgy fest, hogy míg a Zsolnay alól kirántják a piacot, a helyi ellenfél óriási összegeket tol a termelés beindításába. Nem véletlenül, hiszen milliárdos felújítási megrendelésekre számíthat.
Az egész építkezés kikerül az ország hatályos jogszabályai és a józan ész, valamint a szakmai kontroll alól. Vélemény.
A BKK szerint törvényes és átlátható a Széll Kálmán tér felújítási projektje, és cáfolták a Népszabadság információit, miszerint esetenként négyszázszoros eltérés is mutatkozott a két napja átadott Széll Kálmán tér átépítését végző konzorcium számláján szereplő összeg és a teljesítést igazoló mérnök által jóváhagyott ár között.
A vadiúj óra környékén kellett megbontani a burkolatot két nappal a felújított tér átadása után.
Milliókat számoltak fel piszlicsáré munkákért a Széll Kálmán tér felújítása során, brutális túlárazásokat fedeztek fel. Ismét működésbe lépett a pénzszivattyú?