#szolgáltatás





Mindenki nagyot kaszálna az elplázásodó repterek több százmillió utasán

Önműködő beszállító- és csomagfeladó pultok, majd arcfelismerő rendszerrel ellátott biztonsági kapuk – így működik a szingapúri Csangi repülőtér legújabb, négyes terminálja. Az utasok imádják a sorok nélküli légikikötőt, s meg is jutalmazzák az osztályon felüli kiszolgálást: az átlagosnál többet költenek a reptéri boltokban. A már inkább bevásárlóközpontra emlékeztető repülőterek kénytelenek folyamatosan fejlődni, ha nem akarnak alul maradni az e-kereskedőkkel folytatott versenyben.


Fél este az utcán? Telefonáljon!

Éjszakai műszak? Hétvégi buli? Egy kihalt, sötét utca ilyenkor komoly stressz- és veszélyforrás lehet. Létezik azonban egy kapaszkodó: már Magyarországon is elindult a Stockholmban és Berlinben sikerrel működő Hazakísérő Telefon nevű szolgáltatás. A kezdeményezés mögött egyelőre egy személyben álló Molnár-Csiki Maren normáldíjas telefonszámon várja a hívásokat péntek és szombat éjjel, hogy biztonságérzetet és támogatást nyújtson a hazaigyekvőknek.

Czeglédi Fanni







Vészesen kevés a kéményseprő

Veszélyes mértékű munkaerőhiány alakult ki a kéményseprő-ágazatban. Azokban a megyékben, amelyekben júliustól az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) vette át a kéményellenőrzési szolgáltatást, hozzávetőleg feleannyi szakember dolgozik, mint amennyire szükség lenne. Ezért megyénként 2530 kéményseprőt fel kell vennie az OKF-nek – tudta meg a Magyar Nemzet a Kéményseprők Országos Szakszervezetének elnökétől.

hvg.hu

Már Varsóban söpröget a magyar online takinéni

Egy magyar startup megvalósította azt, amit nagyon sok induló cég tervez és ígér, de általában nem sikerül nekik. Szinte napra pontosan egyéves működés után kilépett a nemzetközi piacra a Rendi, az online takarítószolgáltatást indító és felfuttató vállalkozás. Lengyelországban azonban olyan helyzetbe kerül, amit itthon még nem tapasztalt.

Molnár Csaba




"Takarítót ide, most" – ezerrel pörög az online takinéni-biznisz

Bő hat hónapja indult az internetes takarítónéni-küldő Helpy, és máris szinte fel kellett borítani a növekedési stratégiájukat. Nem azért, mert lassulás, korrekció, nem várt nehézségek léptek fel, éppen ellenkezőleg. Nem várt sikerek léptek fel, új befektető lépett be, beindult a terjeszkedés itthon és külföldön is. Rátaláltak természetes szövetségeseikre is, a szálláshelyek Uberjére, az internetes magánlakás-kiadókra. Magyarországon már terjeszkednek, és hamarosan zsebben a regionális piac is.

Molnár Csaba

Takarítót ide, most! - Itt az online rendelhető "taki néni"

Házibulizni nagyon jó, a buli maradványait eltüntetni már sokkal kevésbé, ráadásul jó előre gondoskodni kell a takarító személyzetről, ha nem akarunk magunk ganajozni. No, de kit hívjunk ilyenkor? Erre a piaci résre repült rá a Helpy online módon rendelhető takarítószolgáltatásával, amilyen nemcsak Magyarországon, de a régióban sincs, és Európa más részein is csak másfél éve működik. Úgy fest, nagyot fogtak, a hasonló német és ír cégeket már eurótízmilliókért adják-veszik. Egyetlen rendelést dobtak vissza, madárguánóval borított padlást nem takarítottak ki.

Molnár Csaba