Bíróság elé állítják azt a kapitányt, aki szállodahajóval nekiment egy rendőrségi mólónak és egy hajónak
A sodródó mólót és a hajót a Dunáról kellett befogni, az ügyészség a kapitány eltiltását kéri a bíróságtól.
A sodródó mólót és a hajót a Dunáról kellett befogni, az ügyészség a kapitány eltiltását kéri a bíróságtól.
Kisebb-nagyobb „koccanások” most is előfordulnak hajók között a zsúfoltság miatt.
A férfi bűnügyi felügyelet alá került.
Nem lesz könnyű dolga a rendőrségnek, hogy megállapítsa a szombat éjszakai tragikus verőcei hajóbaleset pontos okait, a kishajókon ugyanis nem kötelező a menetrögzítő rendszer, amiből következtetni lehetne azok mozgására. Ezen kívül azonban a folyami hajózásnak Magyarországon nagyon komoly szabályai vannak, amit ha betartanak, akkor ritkán fordulnak elő balesetek. Hogy mégis mi történhetett Verőcén, arról egy szakértővel beszélgettünk.
Szerinte az a tény, hogy a szállodahajó az előírt útvonalán haladt végig, arra enged következtetni, hogy annak kapitánya nem észlelte a balesetet.
Továbbra is nagy erőkkel keresik annak a motorcsónaknak az utasait, amely egy szállodahajóval ütközött Verőcénél szombaton. A szállodahajó kapitányát őrizetbe vették, mivel nem állt meg a baleset után.
A vízről, a szárazföldről és a levegőből is nagy erőkkel keresik azt az öt személyt, aki akkor tűnt el, amikor szombat éjjel egy szállodahajó nekiütközött egy kishajónak a Dunán Verőcénél.
Fej- és kulcscsontsérülést szenvedett az a férfi, aki kijutott a partra a Verőcénél szombat éjjel történt hajóbaleset után. A Dunán vélhetően szállodahajóval ütközött egy kisebb hajó. Eddig két holttestet találtak, a nyolc utas közül ötöt még keresnek.
Szigorítottak a hajózás szabályain a budapesti Duna-szakaszon a 28 áldozattal járó Hableány-tragédia miatt, de a szállodahajók sokszor semmibe veszik ezeket.
Már egyeztet a fővárossal az MTÜ, ami ezen kívül az Airbnb-t is szabályozná.
Egy évvel ezelőtt történt a dunai hajózás egyik legnagyobb katasztrófája, a Hableány balesete óta azonban semmilyen változás nem történt a hajózási szabályozásban. Pedig a hvg.hu információi szerint a szakmai szervezetek javaslatai már tavaly szeptember óta a kormány asztalán hevernek. A hozzátartozók frusztrációját csak növeli, hogy sem a büntetőeljárásban, sem a kártérítési perekben nem történt előrelépés, a Viking kapitánya pedig még mindig bűnügyi őrizetben várja a koronavírus miatt elhalasztott tárgyalás kezdetét.
A Kínából szétterjedt kórokozó életben maradásának képességei továbbra sem tisztázottak, de a tudósok most valamivel közelebb jutottak ehhez.
Többen úgy vélik, hogy a Viking speciális orrkiképzése is hozzájárult a május 29-i Hableány-balesethez.
A BBC-nek és az AFP-nek nyilatkozó amerikai utasok szerint aki nem volt a fedélzeten, nem is érzékelte az ütközést.
Fehérgalléros bűnözőktől foglaltak le szállodákat és egy hajót. De nem azoktól, akikre elsőre gondol.
Annyira összeroncsolódott a híd alá szorult hajó vezetőállása, hogy valószínűleg örökre homályban marad, műszaki hiba vagy emberi mulasztás okozta-e a balesetet a Duna-Majna-Rajna csatornán.
Egyelőre vizsgálják, hogy mi okozhatta a két magyar matróz halálával járó vasárnap hajnali balesetet, de egy verzió szerint meghibásodhatott a parancsnoki kabint lesüllyesztő hidraulika.
Félő, hogy több Duna-parti kerület is követi a Budavári Önkormányzat példáját és megtiltja a hozzá tartozó partszakaszon az úszó szállodák kikötését, s így Budapest gyakorlatilag kiszorul az Európa-szerte egyre népszerűbb folyami hajós turizmusból. Egyes számítások szerint ezzel milliárdos nagyságrendű üzletből zárja ki magát a főváros.
Az idegenforgalmi szezon közepén, sorozatos fellebbezései elutasítása után július végén kénytelen volt bezárni szállodahajókat fogadó budapesti kikötőit a Magyar Kikötő Zrt.
Nemzetközi turisztikai botrányt okozhat, hogy nem hosszabbította meg az I. kerületi önkormányzat a hat szállodahajót fogadó kikötő közterület-hasznosítási szerződését a hajók okozta zajra és szemétre hivatkozva − mondta a Napi Gazdaságnak Varga István, a Magyar Kikötő (MK) Zrt. vezérigazgatója.