#szállodahajó




Hogyan történhetett a verőcei baleset és kellenek-e szigorúbb szabályok a magyar hajózásba?
 

Hogyan történhetett a verőcei baleset és kellenek-e szigorúbb szabályok a magyar hajózásba?

Nem lesz könnyű dolga a rendőrségnek, hogy megállapítsa a szombat éjszakai tragikus verőcei hajóbaleset pontos okait, a kishajókon ugyanis nem kötelező a menetrögzítő rendszer, amiből következtetni lehetne azok mozgására. Ezen kívül azonban a folyami hajózásnak Magyarországon nagyon komoly szabályai vannak, amit ha betartanak, akkor ritkán fordulnak elő balesetek. Hogy mégis mi történhetett Verőcén, arról egy szakértővel beszélgettünk.








A Hableány tragédiája sem volt elég ahhoz, hogy bármi változzon a Dunán
 

A Hableány tragédiája sem volt elég ahhoz, hogy bármi változzon a Dunán

Egy évvel ezelőtt történt a dunai hajózás egyik legnagyobb katasztrófája, a Hableány balesete óta azonban semmilyen változás nem történt a hajózási szabályozásban. Pedig a hvg.hu információi szerint a szakmai szervezetek javaslatai már tavaly szeptember óta a kormány asztalán hevernek. A hozzátartozók frusztrációját csak növeli, hogy sem a büntetőeljárásban, sem a kártérítési perekben nem történt előrelépés, a Viking kapitánya pedig még mindig bűnügyi őrizetben várja a koronavírus miatt elhalasztott tárgyalás kezdetét.








Milliárdos üzletet dob ki az ablakon a főváros
 

Milliárdos üzletet dob ki az ablakon a főváros

Félő, hogy több Duna-parti kerület is követi a Budavári Önkormányzat példáját és megtiltja a hozzá tartozó partszakaszon az úszó szállodák kikötését, s így Budapest gyakorlatilag kiszorul az Európa-szerte egyre népszerűbb folyami hajós turizmusból. Egyes számítások szerint ezzel milliárdos nagyságrendű üzletből zárja ki magát a főváros.

hvg.hu hvg.hu

Kiutasított szállodahajók
 

Kiutasított szállodahajók

Az idegenforgalmi szezon közepén, sorozatos fellebbezései elutasítása után július végén kénytelen volt bezárni szállodahajókat fogadó budapesti kikötőit a Magyar Kikötő Zrt.

HVG HVG

Nemzetközi botránytól tartanak a Duna-parton
 

Nemzetközi botránytól tartanak a Duna-parton

Nemzetközi turisztikai botrányt okozhat, hogy nem hosszabbította meg az I. kerületi önkormányzat a hat szállodahajót fogadó kikötő közterület-hasznosítási szerződését a hajók okozta zajra és szemétre hivatkozva − mondta a Napi Gazdaságnak Varga István, a Magyar Kikötő (MK) Zrt. vezérigazgatója.

hvg.hu hvg.hu