Alföldi: Olyan híres akarok lenni, hogy amikor meghalok, bemondják a tévében
A színész-rendező azt mondta, bátornak kell lennie annak, aki vele akar dolgozni.
A színész-rendező azt mondta, bátornak kell lennie annak, aki vele akar dolgozni.
Az egy éve Franciaországban élő rendező továbbra sem bírja megtenni, hogy ne foglalkozzon azzal, ami Magyarországon történik.
A székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház művésze 42 éves volt.
Törőcsik Mari unokája, Járai Máté készítene önálló estet a Kossuth-díjas színésznő számára a 80-as években írt dalokból. A zenei feldolgozással kapcsolatban azonban még nem sikerült a dalok szerzőjével megegyeznie – írja a Blikk.
Alföldi Róbert Ecuadorban rendezte meg a Don Giovannit, erről is beszélt a 24.hu-nak adott interjújában, és arról is, miért nevetséges ma azon duzzogni, hogy a kormány miként söpörte el a kulturális taót és szelektál a színházak között.
"Szinte minden színházi közösségben kívülálló voltam" – vallja magáról a most épp a Buddhista Főiskolára járó színész-rendező, akinek az élete a témája idén az AlkalMáté Trupp élveboncolásán, amelyben évről-évre más osztálytársukról vallanak az egykori színműs osztály tagjai. Czukor Balázs szerint a korosztályának nem igazán van igénye arra, hogy ne a meglévő rendszert szolgálja, hanem változtasson rajta. Neki azonban nincs lelkiismeret-furdalása. Interjú.
Martin Sherman Sodrásban (Gently Down the Stream) című darabjában egy különleges szerelmi kapcsolat a téma.
Az egyik néző képeket készített, amit nem lett volna szabad. Amikor figyelmeztették erre, lökött és taposott.
A pénz előbb elfogyott, mint a kíváncsiság.
Csehov-drámaként indul, de hamar fordulatot vesz.
Nem elég elfoglalni a kulturális intézményeket, át is kell formálni a kultúrát – szól az új parancs. A lenyúlás is folytatódik, s elbuknak még azok is, akik kompromisszumra törekszenek, most épp a POSZT.
A 2010-es enyhe kultúrharcos évek után következnek a sámánokkal, hun rokonsággal súlyosbított keményebb kultúrharcos évek, írja az e heti HVG, amely arról is beszámol, hogy szorul ki a színházi területen az amúgy kompromisszumokat kötő színházi szakmai szervezet a NER ellenében a pécsi színházi szakmai seregszemle mögül.
Elegük van belőle, hogy harminc évvel ezelőtti árakon dolgoznak.
Vidnyánszky Attila szívesen látná a POSZT-ot más városokban.
Milyen volt felnőtté válni 1939 és 1945 között? És miben mutat hasonlóságot az akkor élő kamaszok élete a mával? A témát a KV Társulat Kedves Én! című darabja járja körül. Szenteczki Zita rendezővel beszélgettünk.
Debreczeni Ildikó kényszerből alapította meg jelmezkészítő cégét, ma meg több százmillió forint az éves árbevételük, és egymásnak adják nála a kilincset a világ vezető operaházainak jelmeztervezői.
Zalán János, a Színházművészeti Bizottság elnöke, a Pesti Magyar Színház igazgatója elmagyarázta a HVG hetilapnak, miért érdemelt a színháza ötször annyi tao-pótlást, mint amennyit beszedett volna.
A színésznő azt mondja, van benne félelem, mert mindig félünk valakitől vagy valamitől, de nem engedi, hogy eluralkodjon ez rajta.