Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Milyen volt felnőtté válni 1939 és 1945 között? És miben mutat hasonlóságot az akkor élő kamaszok élete a mával? A témát a KV Társulat Kedves Én! című darabja járja körül. Szenteczki Zita rendezővel beszélgettünk.
Öt szereplő fejlődéstörténetét kísérjük végig a Kedves Én! című darabban, amely vallásilag, származásilag, földrajzilag is különböző karaktereket raktak egymás mellé. A rendezőre, Szenteczki Zitára nagy hatással volt korábban Kunt Gergely Kamasztükrök című könyve, amely kamaszok naplórészleteinek a szociológiai elemzése. Szenteczki szerint „az azonnal reflektáló, személyes dokumentum nagyon más történelemolvasat, mint amit a túlélők mesélnek visszaemlékezésekből, vagy amit a történelemórán tanítanak az iskolákban”. A színházi változathoz a teljes naplókból, a levéltárakban, könyvtárakban fellelhető anyagokból dolgoztak.
„A holokauszttagadás mellett ma is aktuális, hogy az emberek hírekből, félinformációkból raknak össze maguknak egy képet. A démonizálás, a téves propaganda, a plakátkampány is egyértelműen ezt mutatja” – mondta Szenteczki Zita.
A teljes interjú az e heti HVG-ben olvasható.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.