Az ukránok félig elsüllyesztették azt a hajót, amely Iránból szállítja a drónokat Oroszországba
Az ukránok szerint nem kell meglepődni, ha egy katonai felszerelést szállító hajó süllyedni kezd.
Az ukránok szerint nem kell meglepődni, ha egy katonai felszerelést szállító hajó süllyedni kezd.
Két tankert is megtámadtak a jemeni húszik pár nap leforgása alatt a Vörös-tengeren. Az akciókról és a süllyedő hajókról látványos videókat forgattak.
Tavasz óta nem történt hasonló támadás.
Ötezer méter mély az óceán azon a szakaszon.
A Canopée két éve szállítja az Európai Űrügynökség rakétáinak részeit a tengeren. A számítások szerint átlagosan napi 5,2 tonnával kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint hagyományos társai.
Egyelőre nem tudni, hogy technikai meghibásodás vagy emberi mulasztás áll-e a háttérben, sérültek nincsenek.
Két tengerészt még mindig eltűntként tartanak nyilván.
Hamarosan megérkezhet az Egyesült Államokba az a teherhajó, ami tizedannyi károsanyag-kibocsátással működik, mint a konténerszállító hajók.
Az Irán által támogatott jemeni húszik a gázai fegyveres konfliktusra reagálva, a palesztinok melletti kiállásként november óta több mint 80 támadást követtek el a Vörös-tengerre tartó kereskedelmi hajók ellen.
A hajóra szerelt hatalmas hídpilléreknek tűnnek, valójában azonban a vitorla egy modern változatai azok az oszlopok, amelyeket az amerikai Miami Egyetem mérnökei fejlesztettek ki, hogy modernizálják a hajózást.
Kínai kutatók a delfinek bőrét tanulmányozva próbálták lemásolni annak szerkezetét. Mint kiderült, befektetésnek sem utolsó az eredményre költeni.
Nem messzire, csak a virginiai partokig, ahol lepakolnak róla egy sor konténert, majd kijavítják.
A hajózási törvények és a lejárt vízum is meggátolja a Dali személyzetét abban, hogy szárazföldre lépjen, és egyelőre nem tudni, meddig tart a fogságuk. Esetük azonban nem egyedi: vannak olyan tengerészek, akik évekig raboskodnak a fedélzeten, miután a hajó tulajdonosa felszívódik: pénzt, ellátást nem kapnak, és bürokratikus akadályok miatt haza sem mehetnek. Egy extrém esetben egy tengerész csaknem két évet húzott le teljesen egyedül.
A teherszállítóra az USA is szankciókat vetett ki.
Egyik pillérjének kilökése után a szerkezet többi eleme nem bírta a ránehezedő terhelést, ezért semmisült meg a Francis Scott Key híd. Az amerikai balesetnek a világon mindenhol kérdéseket felvető tanulságai vannak.
A Dali nevű konténerszállító teherhajó Srí Lankára ment volna, de az ütközés előtt nem sokkal felmondták a szolgálatot a berendezései. A Maxar műholdja képeket rögzített a baltimore-i baleset helyszínéről.
Személyi sérülés sem történt.
A hajó kormányozható maradt, továbbhaladt dél felé, a Csepel-sziget környékén keres kikötési lehetőséget.