Egy nap után visszavonták a pályázatot, amit a Debrecenbe költöztetett Természettudományi Múzeum épületére írtak ki
Informatikai probléma merült fel. Újra ki fogják írni.
Informatikai probléma merült fel. Újra ki fogják írni.
Hazai és nemzetközi irodák pályázatai közül választják majd ki az épület tervezőjét. A korábbi kulturális miniszter még azt mondta, mégsem kéne Debrecenbe költöztetni a múzeumot.
Az Egyesült Arab Emirátusok rekorder épületét, Burdzs Kalifát körözhetik le a szaúdiak a tervezett 2000 méteres toronyházzal. Az építési költségek határa is a csillagos ég.
Világhírű, korábban már tizenegy pályaudvart is megtervező építésziroda tervezi majd a teljesen megújuló, háromszintessé váló Nyugati pályaudvart, amelyet alagút köt majd össze a Déli pályaudvarral, és amelynek környékén szintén alagutakba kerül majd a vasúti közlekedés, így parkosodhat a Podmaniczky út mentén az ipari terület.
Legyen nagy, kerüljön sokba, a szakmai tartalom majd menet közben kialakul – így indulnak neki a fővárosi centrumkórházak tervezésének.
A komplexum a tervek szerint 2022-re épülhet fel.
Tizenhét millió forintos díjazással városrendezési és építészeti ötletpályázatot hirdetett a paksi önkormányzat egy újonnan építendő négyszáz lakásos lakópark kialakítására.
Tervpályázatot írt ki a ferencvárosi önkormányzat a József Attila-lakótelep megújítására, amelynek köszönhetően még egy emeletet kaphatnak a négyemeletes épületek.
Több tervet is megvásárolt a főváros azon az építészeti ötletpályázaton, amelyet a Vörösmarty tér árusító bódéinak egységes kialakítására írtak ki. Az új bódék az ígéretek szerint hamarosan megjelenhetnek a köztereken.
Budapest lakói tervezhetik meg a főváros parkjainak és köztereinek legújabb utcabútorait a Bútorozd be a városodat! címmel kiírt formatervezési pályázat keretében.
Azt ígérték, a töredezett, megviselt futóutat iskolakezdésre felújítják, ám a kivitelezési pályázat egyik ajánlattevője jogorvoslatot kért, mert érvénytelennek nyilvánították a pályázatát. Amíg azt el nem bírálják, nem kezdődhet meg a felújítás.
A szállóra műemléki rekonstrukció vár, de előtte az 1970-es években hozzátoldott szárny helyén felhúzzák a Mathias Corvinus Collegium debreceni központját.
A Nyugati pályaudvar átalakításával a tervek szerint közel két városmajornyi terület szabadul fel, ahol új városrész születik középületekkel, minőségi közterületekkel, vadonatúj közparkkal.
A főváros tervpályázatot ír ki a terület átalakítására, jövő áprilisban hirdetnek eredményt.
Nem, nem vagyunk jósok, nyílt titok volt az építészszakmában, hogy kik nyerik majd a pályázatot. A nyertesek valószínűleg behozhatatlan versenyelőnyt szereztek azzal, hogy – egyébként a közbeszerzési törvény előírásaival ellentétesen – a pályázat előkészítésében is részt vettek.
A Duna-Buda két pályaműve a helyre vadászó autósok idegrendszerével csak „marginálisan foglalkozik”.
Ha megépítenék a korábban Galvani-hídként emlegetett átkelőt, a számítások szerint naponta 42 ezer járművel csökkenne a belvárosi hidak terhelése. Egyelőre nem tudni, mikorra lehet mindebből valóság. A tervzsűri összetétel külön figyelmet érdemel.
Nemzetközi tervpályázatot fognak kiírni a Galvani híd megvalósítására, a pályázat lebonyolításához 441 millió forintot bocsát rendelkezésre a kormány – derül ki a Magyar közlöny hétfői számából.
A pesti alsó rakparton zöldfelületekkel tagolt gyalogos sétányt és kerékpárút terveznek. A közúti forgalom ugyan megmarad, de irányonkénti egy sávban, csillapítva, korlátozott teherforgalommal és átszervezett parkolással.
A japán Sejima and Nishizawa and Associates (SANAA) és a norvég Snöhetta irodák nyerték el az Új Magyar Nemzeti Galéria nemzetközi tervpályázatának első díját.