Törésteszt: HTC One vs. iPhone 5
Mi történik, ha véletlenül leejtjük a nem túl olcsón beszerzett csúcstelefonunkat?
Mi történik, ha véletlenül leejtjük a nem túl olcsón beszerzett csúcstelefonunkat?
Az elmúlt napokban öt olyan modell is megjelent, amely az Euro NCAP teszten kiválóan, öt csillagot begyűjtve szerepelt.
Gyengén szerepeltek a német luxusmárkák azon az új amerikai törésteszten, amelyen az autó homloklemezének a megszokott 50 százalék helyett csak 25 százaléka ütközik szilárd akadállyal.
A víz, úgy tűnik, nem is annyira hirtelen árt a táblagépeknek, amennyire gondolnánk. Videón a betonra ejtés és a kádba helyezés.
Három töréspróbának vetették alá az aktuálisan legérdekesebb csúcstelefonokat, és mindet felvették videóra.
Az EuroNCAP legutóbbi töréstesztjén kiváló eredménnyel végzett a megújult Suzuki Swift. A teszten egy 990 kilogrammos, 1,2 literes benzines motorral szerelt ötajtós modellt tettek próbára. Utasvédelemben 94 százalékos, gyerekvédelemben 82 százalékos, gyalogosvédelemben 62 százalékos a Swift, a biztonsági berendezésekre 71 százalékos minősítést kapott. A hétlégzsákos, ESP-vel szerelt modell a tesztet a legmagasabb, ötcsillagos eredménnyel zárta.
Egy-egy okostelefon-újdonságnál az is lényeges, mennyire fogja majd bírni a „gyűrődést”, ezért is végeznek rajtuk törésteszteket.
A Toyota Aygo, és két nővére a Peugeot 107 valamint a Citroen C1 miniautók három csillagot érdemeltek ki a lehetséges ötből az Euro NCAP legfrissebb biztonsági tesztjén.
Ha valaki táblagép vásárlásán töri a fejét, bizonyára eszébe jut az iPad mini és a Nexus 7 is. De vajon melyik a strapabíróbb kettőjük közül?
Még mindig borzolja a kedélyeket az a baleset, amelyet egy szlovák nő okozott az elmúlt héten az M3-ason. A történetnek mára csak egyik fele, hogy a BMW-vel száguldó szlovák nő milyen állapotban volt, amikor a szalagkorlátra tolta a Fiat Puntót. A másik aspektus, hogy a négy benne utazó milyen körülmények közt halt meg.
Utolsóként a Forma-1-es Marussia istálló új versenyautója, az MR01-es jelzésű modell is sikeresen átment a kötelező törésteszten.
Az 1960-as évek gyönyörű autók szültek. Sajnos a biztonság akkoriban még igencsak gyerekcipőben járt. A Vancello blog bemutat néhány töréstesztet 1960-ból.
A mérsékelten és a nagyon súlyosan elhízott embereknek számos egészségügyi problémával kell szembenézniük: szívbetegséggel, cukorbetegséggel, magas vérnyomással, agyi érkatasztrófával, vagy epehólyag betegséggel. Most azt is hozzáadhatjuk a listához, hogy súlyos autóbaleset esetén nagyobb eséllyel halnak meg.
Tesztek bizonyítják, hogy a modern egyterű terepjárók (SUV) jobban védik a gyalogosokat, mint elődeik. Az ADAC német autóklub összevetette a legfrissebb törésteszt eredményeket.
A Honda Accord az EuroNCAP új pontozású töréstesztjén 86 százalékot, azaz a maximális 5 csillagot érte el.
Az autógyártók a dizájn és a teljesítmény mellett a legtöbbet az autók biztonságára költik. De vajon eleget? Az új autók többsége legalább négycsillagos minősítést kap a hivatalos törésteszteken. A valóságban is így védenek ezek az autók?