![Milyen egy 1960-as évekbeli gépkocsi töréstesztje?](https://img.hvg.hu/Img/da658e97-86c0-40f3-acd3-b0a850f32c30/ef7da382-db1c-417e-a2d2-724e27087bbc.jpg)
Milyen egy 1960-as évekbeli gépkocsi töréstesztje?
Mitől véd a törésteszt?
Az autógyártók a dizájn és a teljesítmény mellett a legtöbbet az autók biztonságára költik. De vajon eleget? Az új autók többsége legalább négycsillagos minősítést kap a hivatalos törésteszteken. A valóságban is így védenek ezek az autók?
Többé már nem kell félni egy Suzukiban - videó
Az EuroNCAP legutóbbi töréstesztjén kiváló eredménnyel végzett a megújult Suzuki Swift. A teszten egy 990 kilogrammos, 1,2 literes benzines motorral szerelt ötajtós modellt tettek próbára. Utasvédelemben 94 százalékos, gyerekvédelemben 82 százalékos, gyalogosvédelemben 62 százalékos a Swift, a biztonsági berendezésekre 71 százalékos minősítést kapott. A hétlégzsákos, ESP-vel szerelt modell a tesztet a legmagasabb, ötcsillagos eredménnyel zárta.
Kik halnak meg előbb egy balesetben?
A mérsékelten és a nagyon súlyosan elhízott embereknek számos egészségügyi problémával kell szembenézniük: szívbetegséggel, cukorbetegséggel, magas vérnyomással, agyi érkatasztrófával, vagy epehólyag betegséggel. Most azt is hozzáadhatjuk a listához, hogy súlyos autóbaleset esetén nagyobb eséllyel halnak meg.
Féljenek a gyalogosok a terepjáróktól?
Tesztek bizonyítják, hogy a modern egyterű terepjárók (SUV) jobban védik a gyalogosokat, mint elődeik. Az ADAC német autóklub összevetette a legfrissebb törésteszt eredményeket.