Figyeljen oda: váratlan veszély ütheti fel a fejét a vasúti átjárókban
Egy új tanulmány állítja: olyan területen is zavart okozhat a napvihar, ahol eddig nem sokan gondoltak rá – a vasúti jelzőlámpák működésében.
Egy új tanulmány állítja: olyan területen is zavart okozhat a napvihar, ahol eddig nem sokan gondoltak rá – a vasúti jelzőlámpák működésében.
A vasúti közlekedés intenzívebb használata a fenntarthatóságot is szolgálná, ráadásul folyamatosan nő az európai éjszakai hálókocsis, távolsági vonatok népszerűsége, a kép még sem ennyire szép, írja szerzőnk Szeretettel Brüsszelből-cikkében.
A baleset miatt a szolnoki vonalon közlekedő vonatok menetideje 20-50 perccel is meghosszabbodhat.
Lassuló menetrend, leálló mellékvonalak, pánikszerű felújítás - a szokásosnál sokkal többször volt 2023-ban a MÁV a hírek szereplője. Persze ezért nem csak a vasúttársaságot lehet szidni: úgy kellett volna eredményt felmutatni, hogy az állam közben nem adott túl sok pénzt.
A szerb oldalon történt baleset miatt nem volt vonatközlekedés Röszkénél, Szabadkáig még a délelőtt sem mennek el a vonatok.
Akár másfél órás késésekre, kimaradó járatokra számíthat az a hajnali felsővezeték-szakadás után, aki az ország keleti felén utazna.
Helyreállt a menetrend szerinti közlekedése a Balatonszentgyörgy-Nagykanizsa vasútvonalon, ahol korábban baleset miatt késtek a vonatok - közölte a Mávinform szombat délelőtt az MTI-vel.
A helyszínelés befejezéséig Nagykanizsa és Zalakomár között pótlóbuszok közlekednek.
A közlekedési szakember nem sok esélyt lát arra, hogy megváltozik a kormány autókat preferáló politikája.
A MÁV ígérete szerint a jövő év elejére mindkét vágányon újra 140-nel lehet majd suhanni.
Több vonalon is nehézségekkel küzd a MÁV a havazás miatt.
Közzétette a MÁV, hogy a december 10-től hatályos új menetrendben mi lesz azokkal a mellékvonalakkal, ahol a vonatokat a nyáron buszra cserélték le.
A lassú pálya és néha a rosszul összerakott menetrend miatt egyre kevesebben választják vidéki kisvárosokban a vonatot, aztán a kihasználatlanságra hivatkozva jöhet a vonal bezárása vagy leépítése – erre mutattak be példákat Mátészalkáról.
Régi menetrendeket lapozgattunk, hogy megnézzük, mennyit lép vissza a MÁV azzal, hogy több járat is lassul az új menetrendben. Több vonalon is az 1980-as, 1990-es évek menetrendjeiben találkoztunk a 2024-re tervezett menetidőkkel, de például Miskolcról Budapestre az 1963-as menetrendváltás után 27 perccel gyorsabban lehetett eljutni, mint most.
Az osztrák közlekedési miniszter szerint rengeteg osztrák adófizetői pénzt fektettek a vasútba az utóbbi években, és kár lenne a sikeres együttműködést felrúgni.
Régóta parkoltatott fejlesztéseket valósítanának meg Budapesten a mini-Dubaj projekt farvizein.
Lassabb lesz a magyar vasút, mert annyi sebességkorlátozást kellett bevezetni – ismerte el a MÁV a december közepétől érvényes, 2023/24-es menetrendjében. Olyan vonal is akad, ahol 14 perccel hosszabbodik meg az út, és több kelet-magyarországi nagyváros és Budapest között is megnő a menetidő.
Kedden kora reggel hosszú évek után újraindult a Szeged és Szabadka közötti vasúti személyszállítás. Lázár Jánossal ültünk az első vonaton, akit kérdeztük például a további vasútfejlesztési terveiről is, de a miniszter elárulta azt is, hogy miért készpénzpárti annyira, hogy még akár egy mi hazánkos alkotmánymódosítást is támogatna.
Mészáros Lőrinc cége is elkészült a szakasz rá eső részével, november 28-a hajnalban indul az első járat.
A magyar állam szeretne nagyobb, akár 100 százalékos tulajdonrészt is szerezni.