Jó hír a MÁV-tól: vasárnaptól újra járnak a vonatok a győri fővonalon
A MÁV ígérete szerint a jövő év elejére mindkét vágányon újra 140-nel lehet majd suhanni.
A MÁV ígérete szerint a jövő év elejére mindkét vágányon újra 140-nel lehet majd suhanni.
Több vonalon is nehézségekkel küzd a MÁV a havazás miatt.
A lassú pálya és néha a rosszul összerakott menetrend miatt egyre kevesebben választják vidéki kisvárosokban a vonatot, aztán a kihasználatlanságra hivatkozva jöhet a vonal bezárása vagy leépítése – erre mutattak be példákat Mátészalkáról.
Régi menetrendeket lapozgattunk, hogy megnézzük, mennyit lép vissza a MÁV azzal, hogy több járat is lassul az új menetrendben. Több vonalon is az 1980-as, 1990-es évek menetrendjeiben találkoztunk a 2024-re tervezett menetidőkkel, de például Miskolcról Budapestre az 1963-as menetrendváltás után 27 perccel gyorsabban lehetett eljutni, mint most.
Az osztrák közlekedési miniszter szerint rengeteg osztrák adófizetői pénzt fektettek a vasútba az utóbbi években, és kár lenne a sikeres együttműködést felrúgni.
Régóta parkoltatott fejlesztéseket valósítanának meg Budapesten a mini-Dubaj projekt farvizein.
Lassabb lesz a magyar vasút, mert annyi sebességkorlátozást kellett bevezetni – ismerte el a MÁV a december közepétől érvényes, 2023/24-es menetrendjében. Olyan vonal is akad, ahol 14 perccel hosszabbodik meg az út, és több kelet-magyarországi nagyváros és Budapest között is megnő a menetidő.
Kedden kora reggel hosszú évek után újraindult a Szeged és Szabadka közötti vasúti személyszállítás. Lázár Jánossal ültünk az első vonaton, akit kérdeztük például a további vasútfejlesztési terveiről is, de a miniszter elárulta azt is, hogy miért készpénzpárti annyira, hogy még akár egy mi hazánkos alkotmánymódosítást is támogatna.
Mészáros Lőrinc cége is elkészült a szakasz rá eső részével, november 28-a hajnalban indul az első járat.
A magyar állam szeretne nagyobb, akár 100 százalékos tulajdonrészt is szerezni.
Hosszabb eljutási idő, jelentős fennakadások: sztrájk lesz.
A miniszter szerint még a legsürgetőbb munkák elvégzéséhez is évekre lesz szükség, de jövőre belekezd a kormány a vasútfelújításba.
Dunakeszi és Vác állomások között pótlóbuszok járnak, jelentős késésekre kell számítani.
A változás érint néhány péntek esti és hétfő reggeli vonatot is.
Hogyan változtatta meg a Covid a hozzáállásunkat a vasúthoz, és miért nem kezdtünk ezzel mégsem semmit? A piac oldja-e meg a problémáinkat? Képes-e az EU megreformálni a vasúti közlekedést és megregulázni a légitársaságokat? Miért nem vonatozzuk körbe Európát, miközben pont az európai – és benne a magyar – tudat szerves része a vasút? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ fenntarthatósági podcastunkban Spohn Márton vasúti- és közlekedési szakértővel, a Közlekedő Tömeg alelnökével.
Elgázolt egy embert a vonat Cegléd és Nyársapát között szombaton. A vasúti forgalom átmenetileg szünetel, az utasokat Cegléd és Nagykőrös között pótlóbuszok viszik.
A magyarvasut.hu szerint Röszke és Szeged között még nem végeztek a munkákkal.