Egymástól 400 méterre állt meg egy szabálytalan tehervonat és egy InterCity
Tiltó jelzés mellett ment el egy tehervonat Nagytéténynél, a szembe jövő InterCity mozdonyvezetője időben meg tudott állni.
Tiltó jelzés mellett ment el egy tehervonat Nagytéténynél, a szembe jövő InterCity mozdonyvezetője időben meg tudott állni.
A Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán 100 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni – erősítette meg a hvg.hu információját a vasúttársaság. A MÁV szerint 20 perccel is hosszabb lehet emiatt az út.
Ugyan hajnal ötkor újraindult a forgalom a Nyugati pályaudvar környékén, az elővárosi vonatok jelentős része még nem megy el a Nyugatiig, és jókora késésekre sem árt felkészülni.
Lázár János ugyanakkor továbbra sem érintette a 10 mellékvonal mellett annak a hét továbbinak a sorsát, amelyek bezárási tervezete sajtóértesülések szerint már ott van a miniszter asztalán.
Hamburger és sör, de a lepényeket sem vetik meg az utasok. Mit tippel, mennyi sör fogyott idén nyáron?
Az éjszakai viharok több vonalon is fennakadásokat okoztak.
A miniszter egy tízéves vasútfejlesztési tervvel lobbizik a kormánynál.
Százból csak három ember elégedett a vasúti járműflottával, a magyarok 35 százaléka szerint viszont „nagyon aggasztó” a műszaki állapot, ami azonnali beavatkozást igényel – derül ki egy friss kutatásból. A mellékvonalak bezárása az emberek 41 százalékának okoz kisebb-nagyobb gondot.
Nem indult fényesen a nap a vasútnál, a mellékvonalak bezárása után is küszködnek azzal, hogy el tudjanak indítani vonatokat. A bezárást követő hajnalban és reggel szinte semmi nem jött össze.
Extrém hőség tombolt Európa nagy részén; tovább csökkent a magyar irányadó kamat és az MNB szerint folytatódhat a gazdasági helyzetünk javulása; kútba esik a nagy Mbappé-üzlet, de a szaúdi nyomulás így is egyre nagyobb a sportban. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
A tragédia idején a fény- és félsorompó is tilos jelzést mutatott.
A MÁV és a közlekedési minisztérium az ellenállást akarja elkerülni a pár nap alatt végrehajtott vonalbezárásokkal, van olyan érintett önkormányzat, ahol mindenki szabadságon van.
Néhány esetben hosszabb lesz busszal a menetidő, mint a leálló vasúttal – ismerte el a MÁV-Volán csoport, amely viszont azzal vigasztalja az utasokat, hogy a buszok napraforgómezők mellett haladnak majd, és bár kerékpárt nem lehet felvinni rájuk, lesz rajtuk USB-töltő.
A tíz, augusztustól Volánbusszal kiváltandó vasúti mellékvonalból kettőnél is lassabb lesz az ígéretek ellenére a vonatnál a busz, de az egyiknél, a Dombóvár-Komló viszonylaton egy expressz buszjárattal próbálnak ezen javítani – árulta el a friss tervet a hvg.hu-nak Gulyás Gergely miniszter.
Miért kellett tíz vasútvonalat bezárni? Meddig bírja a MÁV járműparkja az erőn felüli teljesítményt? Miért csak látványpolitikát folytatott a Fidesz a vasúton? Lesz-e valaha repülőalternatíva a vonat nemzetközi szinten? Közéleti podcastunkban utánajártunk, honnan erednek a MÁV problémái és mit okoz az életképes vasút hiánya a magyar társadalomban.
Sokáig állt a forgalom a ceglédi vonalon, amíg a Lajosmizséről a Nyugatiba tartó vonat mozdonyának tüzét eloltották.
Több polgármester is a kormányhoz fordult, hogy maradjon meg a helyi vasútvonal.
Az 1900-as évek legelején még Európa élvonalába tartozott a magyar vasút, azóta rendszerektől függetlenül sajnálják a pénzt rá, helyette ha valami baj van, bezárnak vonalakat. Emiatt egyre kevesebben választják a vonatot, úgyhogy a kihasználatlanság miatt jöhetnek az újabb bezárások. Hol rontottuk el?
Mellékvonalak bezárásáról döntött a MÁV jármű- és emberhiány miatt; kiderült, hogy a paksi szerződés módosításával Oroszország bármikor felfüggesztheti a hitelt; pénzügyileg is nehéz helyzetbe sodorta magát az FTC, ahogy kiesett a BL első selejtezőkörében. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.