Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6b77170d-efd9-4dac-8427-879a7f8d44d3","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Tömeges igény sose volt az Adaptív Védelem programra, mégis futtatták – leginkább pr-akcióként. Ám a tragikus kézigránát-baleset azt bizonyítja, hogy ez hibás politikai döntés volt – súlyos következményekkel. Sok még a nyitott kérdés, nagy a sunnyogás.","shortLead":"Tömeges igény sose volt az Adaptív Védelem programra, mégis futtatták – leginkább pr-akcióként. Ám a tragikus...","id":"20250328_Kezigranat-baleset-A-miniszter-marad-az-onkentes-harcaszati-program-marad-ahogy-a-kinzo-kerdesek-is-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b77170d-efd9-4dac-8427-879a7f8d44d3.jpg","index":0,"item":"4fb410de-c509-44b7-b200-6cf85052ee56","keywords":null,"link":"/itthon/20250328_Kezigranat-baleset-A-miniszter-marad-az-onkentes-harcaszati-program-marad-ahogy-a-kinzo-kerdesek-is-ebx","timestamp":"2025. március. 28. 15:02","title":"Kézigránát-baleset: A miniszter marad, az önkéntes harcászati program marad, ahogy a kínzó kérdések is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aea67c8e-881b-40b6-b7b7-82eaa2bc3af9","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"A tranzakció előkészítésével foglalkozó amerikai Citigroup pénzügyi szolgáltatónak alighanem az lesz az egyik legnagyobb kihívás, hogy elfeledtesse a potenciális befektetőkkel az MBH Bank kormányhoz közeli kapcsolatait.","shortLead":"A tranzakció előkészítésével foglalkozó amerikai Citigroup pénzügyi szolgáltatónak alighanem az lesz az egyik...","id":"20250328_MBH-Bank-befekteto-citigroup-tozsde-orban-kormany-meszaros-lorinc-szaraz-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aea67c8e-881b-40b6-b7b7-82eaa2bc3af9.jpg","index":0,"item":"8640b23f-d87d-4b56-941f-85bdbb71c760","keywords":null,"link":"/360/20250328_MBH-Bank-befekteto-citigroup-tozsde-orban-kormany-meszaros-lorinc-szaraz-istvan","timestamp":"2025. március. 28. 11:30","title":"Ki akar Mészáros Lőrinc tulajdonostársa lenni? Nem biztos, hogy könnyű lesz új befektetőt találni az MBH Bankba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"824f6f93-2b06-4ba9-997c-82f50c60c4e4","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Antalyában többször feltűnt egy felfújható Pikachu-jelmezt viselő tüntető, aki hamar az internet kedvence lett.","shortLead":"Antalyában többször feltűnt egy felfújható Pikachu-jelmezt viselő tüntető, aki hamar az internet kedvence lett.","id":"20250329_Pikachu-Torokorszagban-tuntet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/824f6f93-2b06-4ba9-997c-82f50c60c4e4.jpg","index":0,"item":"ca0cdd19-c2d6-4b87-8a6d-08f929d55d14","keywords":null,"link":"/elet/20250329_Pikachu-Torokorszagban-tuntet","timestamp":"2025. március. 29. 20:47","title":"Pikachu is Törökországban tüntet – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35bd7592-db99-456f-b3f6-83e0a9b079b5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Pető Attila-ügyet nemzetközi szinten is súlyosan aggályosnak tartják.","shortLead":"A Pető Attila-ügyet nemzetközi szinten is súlyosan aggályosnak tartják.","id":"20250328_erdo-peter-snap-peto-attila-ugy-konklave","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35bd7592-db99-456f-b3f6-83e0a9b079b5.jpg","index":0,"item":"c731559d-af36-43f5-b89d-cc8f0384e072","keywords":null,"link":"/itthon/20250328_erdo-peter-snap-peto-attila-ugy-konklave","timestamp":"2025. március. 28. 14:53","title":"Erdő Péter bíboros ellen is eljárást kezdeményezett egy nemzetközi áldozatvédő szervezet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6d9759b-2af5-4b10-b63c-1c2672e9c127","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A magánszemély havi 2,5-7 százalék közötti hozamokat ígért.","shortLead":"A magánszemély havi 2,5-7 százalék közötti hozamokat ígért.","id":"20250328_mnb-azonnali-tiltas-engedely-nelkuli-penzugyi-tevekenyseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6d9759b-2af5-4b10-b63c-1c2672e9c127.jpg","index":0,"item":"abeea5a0-96ac-44f8-a38d-99e702319a02","keywords":null,"link":"/kkv/20250328_mnb-azonnali-tiltas-engedely-nelkuli-penzugyi-tevekenyseg","timestamp":"2025. március. 28. 15:29","title":"Engedély nélkül forgatta a pénzt, és irreális hozamokat ígért tőzsdei befektetésekre, lekapcsolta az MNB","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5c007f9-eb2b-4ef0-8e1d-480d0bb9a623","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Világszerte több mint 2,5 millió négyzetkilométerrel csökkent a tengeri jégtakaró február közepére a 2010 előtti átlaghoz képest – közölte a NASA és az amerikai Nemzeti Hó- és Jégadatközpont (NSIDC).","shortLead":"Világszerte több mint 2,5 millió négyzetkilométerrel csökkent a tengeri jégtakaró február közepére a 2010 előtti...","id":"20250328_nasa-nsidc-tengeri-jegtakaro-kiterjedese-eszaki-sark","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5c007f9-eb2b-4ef0-8e1d-480d0bb9a623.jpg","index":0,"item":"f6b1bf58-e872-4b9b-b8c4-fdbaac579b07","keywords":null,"link":"/tudomany/20250328_nasa-nsidc-tengeri-jegtakaro-kiterjedese-eszaki-sark","timestamp":"2025. március. 28. 11:03","title":"Riasztó adatok jöttek, sosem volt még ilyen kevés a tengeri jég a Földön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8267b330-da2a-49a4-b672-798ba4051797","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Sok építőipari cég szűnik meg, keveset alapítanak, folyamatosan csökken a szektorban működő vállalkozások száma. Idén a megszűnéseknek csak a 14 százaléka volt rendezett.","shortLead":"Sok építőipari cég szűnik meg, keveset alapítanak, folyamatosan csökken a szektorban működő vállalkozások száma. Idén...","id":"20250328_epitoipar-cegalapitas-megszunes-tarsas-vallalkozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8267b330-da2a-49a4-b672-798ba4051797.jpg","index":0,"item":"c6f6d3a0-92d0-4c8e-afbf-2141c0e286a3","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250328_epitoipar-cegalapitas-megszunes-tarsas-vallalkozas","timestamp":"2025. március. 28. 14:21","title":"Az elmúlt öt év legrosszabb hónapja volt a február az építőipari cégalapításokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3fba5ee4-bde1-4942-8179-68135c141b7d","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök szerint Putyin fél személyesen vele tárgyalni.","shortLead":"Az ukrán elnök szerint Putyin fél személyesen vele tárgyalni.","id":"20250328_ukrajna-zelenszkij-haboru-oroszorszag-putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fba5ee4-bde1-4942-8179-68135c141b7d.jpg","index":0,"item":"b0cb2ef2-4233-4069-81e7-f91c0cefb69f","keywords":null,"link":"/vilag/20250328_ukrajna-zelenszkij-haboru-oroszorszag-putyin","timestamp":"2025. március. 28. 21:14","title":"Zelenszkij: Ukrajna hajlandó lenne tárgyalni valakivel Oroszországból, de nem Putyinnal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lassabb lesz a magyar vasút, mert annyi sebességkorlátozást kellett bevezetni – ismerte el a MÁV a december közepétől érvényes, 2023/24-es menetrendjében. Olyan vonal is akad, ahol 14 perccel hosszabbodik meg az út, és több kelet-magyarországi nagyváros és Budapest között is megnő a menetidő.
Ahogy szinte minden évben, úgy most is december második vasárnapján lép életbe a MÁV új menetrendje. A vasúttársaság most tette közzé a december 10-től egy éven át érvényes új menetrendjét.
Nagyon kínos, de nem túl váratlan meglepetés, hogy több vonalon is hosszabb lesz az eljutási idő. A tavasszal már körbefutott az interneten egy kiszivárgott figyelmeztetés, hogy hosszabb eljutási időkre lehet szükség, és most sok helyen valóban azt látjuk, hogy a menetrend változása lassulást jelent:
Miskolcról a Keleti pályaudvarra az eddiginél 7 perccel hosszabb lesz az út (Budapestről Miskolcra változatlan),
a Nyugati pályaudvarról Nyíregyházára 6 perccel hosszabbodik meg az út, Nyíregyházáról a Nyugatiba 5 perccel – ennek az útnak a Budapest-Debrecen szakasza 5, Debrecenből Budapest felé 4 perccel lesz hosszabb,
Budapestről Szegedre 4 perccel többet kell utazni, Szegedről a Nyugatiba 3-mal,
az Agria és Mátra InterRégió vonatok a Budapest-Eger/Gyöngyös távon 3 perccel lesznek lassabbak,
a Miskolc-Tornanádaska vonalon 10-14 perccel lesz hosszabb az út, mint most,
a Hatvan-Szolnok vonalon 5-6 perccel nő az eljutási idő mindkét irányban,
a Hidasnémetiből érkező InterCityk 2 perccel később érnek Miskolcra.
Mindezt azzal indokolta a MÁV:
„az indulási és érkezési időket hozzáigazítja a vasúttársaság a meglévő sebességkorlátozások okozta többlet menetidőkhöz, ezáltal megbízhatóbbá válik a vonatközlekedés és kiszámíthatóbbak lesznek a csatlakozások”.
A Budapest-Győr vonalon a terv szerint december 10-től ugyanúgy járnak majd a vonatok, mint a jókora lezárásokkal járó felújítás előtt. Teljesen pontosan ugyanúgy: a menetrend percre pontosan ugyanaz, mint a nyárig volt.
Szóval a felújítástól azt várják, hogy sikerülhet tartani az eddigi menetrendet.
Az egyik legfontosabb kérdésre rögtön nem adtak választ: visszaengedik-e a vonatokat arra a tíz mellékvonalra, ahol a nyáron „közlekedésimód-váltás” néven buszokkal cserélték fel a vonatot. Annyit írtak, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium az év végéig még vizsgálja az utastapasztalatok alapján, a vonat vagy a busz-e a jobb az adott vonalakon, aztán majd szólnak, hogy mi lett a döntés – így egyelőre ezek egy igazi „se kiköpni, se lenyelni” megoldással vonatként kerültek be a menetrendbe azzal a megjegyzéssel, hogy most épp busz jár ott.
A Zalaegerszeg-Rédics és a Zalaegerszeg-Őrhodos vonalaktól részben búcsút vesz a MÁV, de az utasok nem: átadják a személyszállítás üzemeltetését a GYSEV-nek, míg a vasúti pálya a MÁV kezelésében marad.
A budapesti elővárosi közlekedésben több változtatás is jön:
Dunaújvárosból hajnalban és reggel egy-egy új zónázó vonat indul (4:32, 7:32), a Déliből 6:15-kor és este negyed kilenckor megy el egy zónázó Dunaújvárosig,
a Keleti-Isaszeg vonalon a G80-as vonatok menetrendjét 5 perccel eltolják, az Agria és Mátra InterRégiók 2 perccel később indulnak és 5-tel később érnek a Keletibe, mint eddig,
a Budapest-Cegléd-Szolnok és a Budapest-Lajosmizse vonalon a Nyugatiból 3 perccel korábban indulnak a vonatok, két esti Budapest-Monor személyvonatpárt hétvégéken is elindítanak (Nyugatiból 18:05 és 19:05-ös indulás, Monorról 19:06 és 20:06), és még egy esti Cívis InterRégiót is forgalomba állítanak (19:25-kor indul a Nyugatiból),
Nagykátáról az S60-as vonatok és Szolnokról a G60-asok hétvégén 60 helyett 40 percenként követik egymást.
További menetrendi változásokat is bejelentettek:
Bakonyszentlászlóból Győrbe jön még egy esti személyvonat,
a Szombathelyről Celldömölkre délelőtt 9:05-kor induló gyorsított személyvonat egész évben naponta közlekedik,
a Vácról Aszódra közlekedő személyvonatok az eddiginél 14 perccel később indulnak, hogy jobb legyen a csatlakozás,
az Aszódról Balassagyarmatra induló utolsó vonat 5 perccel később indul, a Hatvan-Somoskőújfalu járatok pedig 4-4 perccel később, hogy a hatvani vonalon a lassabb menetrendhez igazodva legyen átszállás,
a Hatvan-Szolnok vonalon Hatvanból 7, Szolnokról 10 perccel korábban indulnak a vonatok, mint most,
a Zajtától Debrecenen át Budapestre közlekedő vasárnapi sebesvonatot kiveszik a forgalomból,
a Püspökladány-Biharkeresztes vonalon bevezetik az ütemes menetrendet, fixen 60, illetve kora reggel, késő este 120 percenként járnak a vonatok,
Debrecen és Eger, illetve Tiszafüred között két hajnali és egy késő esti vonat megáll Macs Ipari Parknál is,
a Debrecentől eddig Fehérgyarmatig járó személyvonatok többsége csak Mátészalkáig megy el,
Mátészalka és Záhony között kettébontják a legtöbb vonatot, Mátészalka-Vásárosnamény, illetve Vásárosnamény-Záhony járatokra,
Vésztőről Püspökladányba az első hajnali vonatot 10 perccel korábban indítják el,
az éjszakai tram-traineket pedig 30-37 perccel arrébb tolják, hogy biztosítsák a csatlakozást a Budapestről érkező utolsó, illetve oda induló első vonathoz.
A nemzetközi közlekedésben fontos változás, hogy a román államvasút elkezdi a Kolozsvár-Nagyvárad vonal átépítését, ezért várhatóan három évig Kolozsvár és a Székelyföld csak kerülő úton lesz elérhető. Az Észak-Erdélybe közlekedő vonatok Biharkeresztes helyett Nyírábrány felé hagyják el Magyarországot. A kishatárforgalom változása, hogy a Mátészalkáról a határ romániai oldaláig, Nagykárolyig közlekedő vonatokat nem küldik át a határon, csak Tiborszállásig, az utolsó magyar állomásig mennek. Nagyváradra a most villamosított Püspökladány-Biharkeresztes vonalon indítanak napi öt vonatot.
Szintén nemzetközi változás, hogy Bécstől a magyar-ukrán határ ukrán oldaláig indul egy új EuroCity, ehhez az ukrán vasút közvetlen csatlakozást biztosít egészen Kijevig.
Kijevnél azért valószínűleg több magyar utazna Pozsonyba, Prágába vagy Berlinbe. A szlovák fővárosba az eddiginél több légkondis és alacsonypadlós vonatot küld a MÁV, Berlin felé a Metropol Euronight pedig a cseh felújítás befejezésével újra Prágán át jár, átszállás nélkül, felújított cseh éjszakai kocsikkal.
Az összes változtatást a MÁV felsorolásában itt olvashatják, a teljes 2023/24-es menetrendet pedig egy 650 oldalas pdf-ben itt találják.