Inkább ne utazzon holnap Németország felé vonattal – itt van minden fontos információ a közelgő sztrájkról
Hosszabb eljutási idő, jelentős fennakadások: sztrájk lesz.
Hosszabb eljutási idő, jelentős fennakadások: sztrájk lesz.
A miniszter szerint még a legsürgetőbb munkák elvégzéséhez is évekre lesz szükség, de jövőre belekezd a kormány a vasútfelújításba.
Dunakeszi és Vác állomások között pótlóbuszok járnak, jelentős késésekre kell számítani.
A változás érint néhány péntek esti és hétfő reggeli vonatot is.
Az előzetes vizsgálatok szerint emberi mulasztás okozta a balesetet.
A MÁV több mint 130 éve nem találja az ősz megoldását a váci vonalon.
Hogyan változtatta meg a Covid a hozzáállásunkat a vasúthoz, és miért nem kezdtünk ezzel mégsem semmit? A piac oldja-e meg a problémáinkat? Képes-e az EU megreformálni a vasúti közlekedést és megregulázni a légitársaságokat? Miért nem vonatozzuk körbe Európát, miközben pont az európai – és benne a magyar – tudat szerves része a vasút? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ fenntarthatósági podcastunkban Spohn Márton vasúti- és közlekedési szakértővel, a Közlekedő Tömeg alelnökével.
Elgázolt egy embert a vonat Cegléd és Nyársapát között szombaton. A vasúti forgalom átmenetileg szünetel, az utasokat Cegléd és Nagykőrös között pótlóbuszok viszik.
A magyarvasut.hu szerint Röszke és Szeged között még nem végeztek a munkákkal.
Te mondd, hogy felsővezeték-szakadás, a te hangod mélyebb.
Videót is közzétett a MÁV a Facebookon hétfő reggel arról, hogy elindult az első olyan szerelvény, amit a vasúttársaság újonnan bérelt, használt Siemens-mozdonyainak egyike vontatott, ám azzal már nem dicsekedtek el, hogy visszafelé a mozdony lerobbant. A hvg.hu kérdésére azt írták, hogy a szerelvénynél „ajtóvezérlési hiba” lépett fel.
Újabb botrány bontakozik ki a betelepülő akkumulátorgyárak körül: nincs megfelelő infrastruktúra, amelyen szállítani tudnák az árut. A közlekedési miniszter erőből próbál úrrá lenni a vasúti forgalom bohózattá fajuló akadozásán, miközben a kínaiak egyre dühösebbek.
Az osztrák vasúttársaság állítja, hogy kommunikált a MÁV-val a hibákról, mielőtt levágta a magyar vonatokat a nyugati vasúthálózatról, a magyar reakcióra még várni kell. Megnéztük, mennyire indokolják a késések a szokatlanul barátságtalan osztrák lépést, és hogy milyen gondok voltak, amíg ide eljutottak.
Vitézy Dávid csak reméli, hogy a helyi arborétum vezetősége meggondolja magát, szerinte rövidlátó döntésnek tűnik a kisvasút kiebrudalása.
A MÁV szerint a földmunkák miatt van szükség mindkét vágány lezárására.
Megsérült a felsővezeték, leállt a közlekedés Szárliget állomásnál.
Nem csoda, hogy visszafejlődik a vasúti közlekedés, annyira kevés pénzt toltak bele az elmúlt évtizedekben.
A vonal állapota politikai vihart kavart, de végre elkezdődik a felújítás.
Akkora számlát nyújtottak be kirúgásuk előtt a MÁV vezérigazgató-helyettesei Lázár János miniszternek, hogy abból már tényleg ki lehetett volna javítani a vasúti infrastruktúra főbb hibáit.
„A rezsicsökkentés megvédése érdekében” például nem kell gondoskodni a tervezett Dél-Budai Centrumkórház megközelíthetőségéről. A kórházról szóló határozatot ugyan nem vonták vissza, csak odajutni nem lehetne, ha felépülne.