Bloomberg: már most működik az orosz dízel ársapkája
A korlátozás csak vasárnap élesedik, de a lap által gyűjtött adatok szerint az orosz exportdízel ára már múlt héten az EU által pénteken belőtt limit alá süllyedt.
A korlátozás csak vasárnap élesedik, de a lap által gyűjtött adatok szerint az orosz exportdízel ára már múlt héten az EU által pénteken belőtt limit alá süllyedt.
Február 5-én élesednek ezek is, a termékek embargójával együtt.
Vasárnaptól tilos orosz eredetű olajtermékeket behozni az Európai Unióba. Akik pedig még tudnak csővezetéken orosz nyersolajat venni, azok csak megkötésekkel kereskedhetnek az abból finomított termékeikkel. Felbukkant két új ársapka is. Összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat a változásokról.
A bevezetés első évfordulójára időzített közleményt minden fontos szereplő aláírta.
Felvétel is készült az ünnepélyes díjátadóról.
Minden ütőkártyát Horvátország kezébe ad a magyar olajcéggel szemben a február elejétől életbe lépő új EU-s embargó. Az uniós tagállamok új partnereket keresnek a kieső Oroszország helyére, ami viszont másutt is újra írja a finomított olajtermékek eddigi kereskedelmét. Alig több mint két hét maradt az új szankciók élesedéséig, addig viszont Vlagyimir Putyin még egyszer degeszre keresi magát Európán.
Az alábbi írás Az én hetem-sorozatunk különkiadása, melyben szokásunktól eltérően nem mi adtunk kulcsszavakat, hanem Lackfi János választott öt olyan szót-témát, ami szerinte a leginkább jellemezte a 2022-es évet. Ezek a háború, a tanársztrájk, az ársapka, a focivébé, és a választások.
Az ársapkás termékekből kötelező lesz nagyobb készletet tartaniuk a boltoknak.
A kormánypárti és az ellenzéki szimpatizánsok mást-mást tartanak az áruhiány fő okának. Előbbiek szerint a brüsszeli szankciók a legnagyobb felelősök, utóbbiak szerint a gyenge forint.
Lehet, hogy nőtt az elégedetlenkedők aránya, de nagy társadalmi változás nem történt, az emberek nem is pisszennek például az üzemanyag ársapkájának eltörlése miatt. Miért van ez így, mi okozhat repedéseket a NER-ben? Túlzás azt állítani, hogy hazugságban élünk? Erről beszélgettünk Kovách Imre szociológussal, a Társadalomtudományi Kutatóközpont osztályvezető professzorával, az MTA levelező tagjával.
Magyarország évek óta nem önellátó burgonyából.
A fehér benzinkutakon már nincs mennyiségi korlátozás, a színeseknél még van.
Akár 50-60 forintos különbségek is lehetnek a literenkénti benzin illetve gázolajárban egyes kutak között.
Az alacsony termelékenység, a helyettesítő termékek árának emelése, a verseny kiiktatása és így tovább: az MNB közzétette azokat a számításait, amelyek alapján Matolcsy György a múlt héten arról beszélt, az árstopok önmagukban 3–4 százalékponttal járultak hozzá a dráguláshoz.
Mire helyreáll az ország üzemanyag-ellátása, újra nehéz, árfelhajtó időszak jön az orosz olajból finomított termékek exporttilalma miatt. Történjék bármi, egyelőre nem száll el a Mol busás profitja.
Folytatódnak az egyeztetések a fővárossal az üzemanyagok hatósági árának eltörlése után.
A vásárlók a szívükhöz kapnak az árak láttán, és gyakran nem értik, miért is van ekkora drágulás - Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója alaposan összefoglalja, amit erről tudni kell. Interjú.
Az ársapkáról a kormány egyeztetett előzetesen a kereskedőkkel.
Az ülésen az olajipari vállalat hosszú távú üzleti stratégiájáról, a gazdasági és energiaválságról, a szankciók hatásairól, illetve Magyarország energiabiztonságáról tárgyaltak.
Egyszer már eljátszottuk ezt a sztorit az üzemanyaggal. Akkor a kiskaput szociális okokból nyitva hagyó politikai érdek olajmaffiózókat, azok pedig káoszt szültek. Most a hasonló politikai megfontolás üres benzinkutakat. Csak a valóságot meghazudtoló propagandára maradt elég üzemanyag. És amíg az van, sok hasonló összeomlással nézünk majd szembe. Vélemény.