A világon is egyedülálló produkciót mutat be a Recirquel
Ókori történet elevenedik meg a Millenáris indusztriális környezetében, a nézők bevonásával.
Ókori történet elevenedik meg a Millenáris indusztriális környezetében, a nézők bevonásával.
Idén már úgy hívták meg a világ legnagyobb művészeti fesztiváljára, az Edinburgh Fringe-re a magyar Recirquel társulatot, hogy a meghívó meg se nézte előre a társulat új előadását: azt mondta, akármit is hoz Vági Bence rendező, annak helye van a Fringe-en. A helyszínen néztük meg, igaza volt-e.
Az évi kétmillió érdeklőt vonzó Edinburgh Fringe Fesztiválon debütál a Paradisum; augusztusban 21 alkalommal játsszák.
A Recirquel társulat produkciója lesz a fő műsorszáma és egyben a nyitóelőadása Dél-Korea legrangosabb táncfesztiváljának. A társulat most először lép fel Ázsiában, tizenkétezer néző előtt.
Több mint százszor szerepelt IMA című szólóelőadásával Edinburghban, a Fringe fesztiválon a Recirquel, akik a fellépések után Montrealba és Dél-Koreába is meghívást kaptak. Ott voltunk mi is és többek közt azt is kiderítettük, hogy miért nem mindegy, mikor kezd el tapsolni a közönség.
A Recirquel egyedüli magyar társulatként már negyedszer kapott meghívást a rendezvényre, ahol korábban a My Land című produkciójukat 4200 előadás közül a legjobbnak ítélték a kritikusok. Most az IMA című darabjukat viszik, amit a Guardian is ajánl a fesztiválozóknak.
A Recirquel IMA című előadásának koncepciója addig csupaszodott, míg végül nem maradt más, csak a lényeg: egy artistaművész és egy fekete kötél. Na meg persze az elementárisan ható élmény, gondoljunk bármit is a hitről.
A szerdai nap nem túl erős kínálata lehetőséget adott arra is, hogy a zenei felhozatal mellett az egyéb produkciók is előtérbe kerüljenek a Sziget Fesztiválon. Így ragadtunk le a cirkuszsátornál (Cirque du Sziget), amely minden nap ugyanazzal a műsorral szolgál, és a délután kezdődő (de késő éjszakáig nyúló) programjai laza bemelegítőként szolgálhatnak a másnapos delikvensek számára, hogy aztán újult erővel forduljanak rá az előttük álló estére.
Már négy éve bemutatták, most viszont hirtelen egész mást kezdett jelenteni a magyar Recirquel újcirkusz-társulat kizárólag ukrán artistákkal létrehozott, szülőföldről szóló előadása. Van köztük, aki Kijevben ragadt törött lábbal, másnak az apja vagy a testvére harcol, ők pedig minden este felviszik a francia színpadokra az ukrán zászlót. Online beszélgettünk velük a helyzetükről.
Egy cirkuszi lakókocsiban látta meg a napvilágot, három évtizeden át lépett fel a manézsban, majd 24 éven át állt a Fővárosi Nagycirkusz élén Kristóf István, aki most, nyolcvan évesen könyvben emlékszik vissza pályafutására. Az Sz. Látó Judit tollából született Életem a cirkusz megjelenése alkalmából ültünk le vele beszélgetni, szóba került az is, miért akart fókaszámot, mikor adta el az utolsó lakókocsiját és miért utasította vissza egy nagy amerikai cirkusz ajánlatát.
A koronavírus-járvány miatti kényszerszünet idején született, de inkább korunk másik nagy problémája, a természet kizsákmányolása ihlette a Recirquel új darabját, amelynek csütörtöki bemutatója előtti összpróbáján a társulat alapítójával beszélgettünk. Vági Bence mesélt arról is, hogyan vészelte át a csapat a karanténidőszakot, és arról is, mi a következő nagy terve a mostani bemutató után.
Soha nem volt még annyira költői egy ugróasztal, mint Yoann Bourgeois akrobata teste alatt, és ritkán kap újcirkuszi előadás olyan mély filozofikus jelentést, mint amilyennel az Éjféltájt című előadását Bourgeois felruházta. A művész a napokban Budapesten lépett fel, és megmutatta nekünk világhírűvé vált trambulinos, lépcsős trükkjét.
Egy magyar művész rendezhette a világ legnagyobb utazó cirkuszának előadását Münchenben. A Mandana főpróbáján kiderült, miért fontos az oroszlánok karaktere, és az is, hogy a zenének hogyan kell idomulnia az akrobaták érzéseihez.
Február elején mutatják be a mozik a Recirquelről szóló filmet. A ma már világszerte ismert magyar cirkuszi társulat vezetőjét, Vági Bencét a Mi ez a cirkuszról? és arról is kérdeztük, miben különböznek ők a műfaj klasszikusától, a Cirque du Soleiltől.