Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Soha nem volt még annyira költői egy ugróasztal, mint Yoann Bourgeois akrobata teste alatt, és ritkán kap újcirkuszi előadás olyan mély filozofikus jelentést, mint amilyennel az Éjféltájt című előadását Bourgeois felruházta. A művész a napokban Budapesten lépett fel, és megmutatta nekünk világhírűvé vált trambulinos, lépcsős trükkjét.
Másfél évvel ezelőtt egy francia akrobata és koreográfus elbűvölte az internetet trambulinos előadásával. Egy forgó színpad állandóan fölfelé haladó lépcsőjéről szürke ruhás emberek dőlnek egy trambulin közepére, majd „visszaesnek” a lépcsőre, és így folytatják soha véget nem érőnek tűnő útjukat. Az egyszerű, és mégis mély jelentéssel bíró előadás a párizsi Panthéonban volt, és úgy nézett ki az egész, mintha egy mozgó Escher-kép lenne.
A szám ötletgazdája az újcirkusz egyik meghatározó személyisége, a világhírű Yoann Bourgeois volt, aki a napokban Budapesten, a Trafóban mutatta be Éjféltájt című darabját, amelyben az említett trükk egy változatát is láthatta a közönség. A gravitáció törvényeit megkérdőjelező művész a zsonglőrlabdák eséséből merített inspirációt, a vele készült interjúnkban pedig azt is elmondta, hogy mi köze az ugróasztalnak az örökkévalósághoz.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.