Másfél évvel ezelőtt egy francia akrobata és koreográfus elbűvölte az internetet trambulinos előadásával. Egy forgó színpad állandóan fölfelé haladó lépcsőjéről szürke ruhás emberek dőlnek egy trambulin közepére, majd „visszaesnek” a lépcsőre, és így folytatják soha véget nem érőnek tűnő útjukat. Az egyszerű, és mégis mély jelentéssel bíró előadás a párizsi Panthéonban volt, és úgy nézett ki az egész, mintha egy mozgó Escher-kép lenne.
A szám ötletgazdája az újcirkusz egyik meghatározó személyisége, a világhírű Yoann Bourgeois volt, aki a napokban Budapesten, a Trafóban mutatta be Éjféltájt című darabját, amelyben az említett trükk egy változatát is láthatta a közönség. A gravitáció törvényeit megkérdőjelező művész a zsonglőrlabdák eséséből merített inspirációt, a vele készült interjúnkban pedig azt is elmondta, hogy mi köze az ugróasztalnak az örökkévalósághoz.