#újságok

Drága a lángos, nagy a tömeg, gyenge a koszt, mégis szeretjük - már 100 éve is ugyanezeket írták a Balatonról
 

Drága a lángos, nagy a tömeg, gyenge a koszt, mégis szeretjük - már 100 éve is ugyanezeket írták a Balatonról

Minden nyár elején – jó esetben már a tavasz végén – valószínűleg minden magyar újság szerkesztőségében elhangzik ugyanaz a mondat: „ne arról írjunk idén is, hogy drága a lángos”! Aztán mégis arról írunk. De vajon mikor panaszkodott valaki először a magyar sajtóban, hogy drágán lehet lángost venni? Vagy hogy zsúfolt a Balaton? Mit írtak közel száz éve a tóparti városképről és a strandokról? Az Arcanum adatbázisában szemezgetve igazi gyöngyszemekre bukkanhatunk.







 

"Mahir-ügyben már mintha üzengettek volna a központi hatalom lojális képviselői" - mondta Magyar György a Népszavának. Lapszemle

"Mahir-ügyben már mintha üzengettek volna a központi hatalom lojális képviselői" - mondja Magyar György köztiszteletnek örvendő ügyvéd, aki a Népszavának adott, ma megjelenő interjújában kikérte magának a "sztárügyvéd" megnevezést, azt szerinte ugyanis Torgyán József hozta a közbeszédbe, s amúgy sem helyén való a kifejezés. A Népszabadság címlap sztorijában a rákbetegségről, a "magyar kórról" cikkezik, míg a Magyar Hírlap szerint "minden próbát kiállt a jogi, fizikai és élőerős magyar határvédelem." A Magyar Idők pedig Angela Merkel zuhanó népszerűségéről értekezik a címlapon. A Blikk is hatalmas felfedezést tett az első oldalon induló anyagában: Palácsik - most már Vajna - Tímea, még mielőtt Vajna felesége lett volna, dolgozott. Nem is akárhol, ahogy a bulvárlap írja a "pornópápaként ismert" Gattyán György cégbirodalmában. Lapszemle.

hvg.hu hvg.hu

Korlátozhatják a Google hozzáférését a hírlapokhoz
 

Korlátozhatják a Google hozzáférését a hírlapokhoz

Megkezdődött a tárgyalása annak a törvénytervezetnek Németországban, amely korlátozná a keresőmotorok és hírgyűjtő oldalak hozzáférését a lapok online kiadásaihoz - írja a HWSW. A Google nyilvános kampányban szólít tiltakozásra.

hvg.hu hvg.hu

A foci EB húzta a sörök és a chips-ek hirdetéseit
 

A foci EB húzta a sörök és a chips-ek hirdetéseit

A GfK Hungária akciós újságok piacát vizsgáló Leaflet Monitora szerint a nyár első hónapjában jelentősen megugrott az alkoholtartalmú sörök és a ropogtatnivalók hirdetéseinek száma. A hirdetett termékkategóriák között a feldolgozott hústermékek szerepelnek messze a legtöbb hirdetésben.

hvg.hu hvg.hu

A Blikk és a Kisalföld ellenállt a lappiaci válságnak
 

A Blikk és a Kisalföld ellenállt a lappiaci válságnak

A második negyedévben tovább zsugorodott a lappiac, a példányszám csökkenés a vidéki napilapoknál mérsékeltebb ütemű volt, mint az országos terjesztésű újságoknál – írja a Napi Gazdaság. A Matesz adatai szerint a közéleti hetilapok példányszáma is csökkent.

hvg.hu hvg.hu