"Ne dőlj hátra, ne legyél csendben" - erős reklámmal reagál a Nike a rasszizmusra
A rendőri túlkapások, a feketék ellen elkövetett bántalmazások, a rasszizmus ellen szólalt fel a Nike a legújabb videójában. Ide már nem kellenek az erőszakot illusztráló képsorok sem, csak szavak.
hvg.hu
A világ egyik legnagyobb hatású márkája, a Nike sallang- és hatásvadász képsoroktól mentes videokampányban reagált az Egyesült Államokban zajló eseményekre. Megfordítva a jól ismert szlogenjét (Just Do It), a For Once, Don't Do It (Most az egyszer, ne csináld) kezdetű videóban fekete háttér előtt jelennek meg az egyszerű, de annál fontosabb üzenetei.
Úgy mint:
"Ne csinálj úgy, mintha nem lenne baj Amerikában",
"Ne fogadd el, hogy ártatlan életeket vesznek el tőlünk",
"Ne adj több mentséget",
"Ne dőlj hátra, ne legyél csendben".
Ezzel a videóval a Nike arra reagált, amit az Amerikai Pszichológiai Társaság egy friss közleményében az Egyesült Államokban járványszerűen terjedő rasszizmusnak nevezett.
A feketék ellen elkövetett rendőri erőszak legújabb áldozata egy Geroge Floyd nevű férfi, aki hétfőn életét vesztette egy brutális rendőri intézkedés következtében. Percekig térdepelt a nyakán a rendőr, aki annak ellenére nem szállt le a férfiről, hogy az többször is jelezte: nem kap levegőt. Floyd halála óta országszerte tüntetések vannak Amerikában, több városban is összecsapta a dühös tüntetők a rohamrendőrökkel.
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.