#kultúra

World Press Photo: A Nemzeti Múzeum “profilváltásra”, a Néprajzi Múzeum pedig “váratlan karbantartásra” hivatkozva zárkózott el
 

World Press Photo: A Nemzeti Múzeum “profilváltásra”, a Néprajzi Múzeum pedig “váratlan karbantartásra” hivatkozva zárkózott el

Idén a Biodómban látható majd ősszel a World Press Photo kiállítás, miután tavaly a Fidesz “gyermekvédelmi” törvényére hivatkozva a Mi Hazánk botrányt kavart körülötte néhány kép miatt, amely melegeket ábrázolt. Idén már helyszínt találni sem volt könnyű: elzárkózott Demeter Szilárd és visszakozott a Néprajzi Múzeum is.
















Így már sosem fogjuk látni: utoljára jártuk végig a Gellért Szállót, amit az 1920-as évek szellemében alakítanak át
 

Így már sosem fogjuk látni: utoljára jártuk végig a Gellért Szállót, amit az 1920-as évek szellemében alakítanak át

Nagy felújítás és átalakítás elé néz az 1918-ban megnyílt Gellért Szálló: a koncepció az „eredeti pompa visszaállítása”. Mostanra leginkább csak fotókról ismerhető fel, hogyan nézett ki, a második világháborús pusztítás után ugyanis az 1960-as évek stílusában alakították ki a belsőépítészetét. A terek nagy része szép és különleges, megérdemelné, hogy valamilyen formában megőrizzék, és ez több elemre, lámpára, burkolatra is igaz. A munkálatok megkezdése előtt még járhattunk a szállodában, és most fotókon is megmutatjuk, milyennek láttuk – ebben a formájában ugyanis már biztosan nem fogjuk látni többet.




„Idegenek mindenütt
 

„Idegenek mindenütt" – Nagyítás a velencei biennálé legjobb műveiből

Idén rendhagyó módon a tikkasztó mediterrán nyárban jártuk be a 60. Velencei Művészeti Biennálé kiállításait, amelynek idén először van a globális délen dolgozó főkurátora a brazil Adriano Pedrosa személyében, aki dél-amerikai és afrikai művészekkel alaposan felpezsdítette a megszokott, Európa-központú képzőművészeti kánont. A november 24-ig nyitva tartó, rengeteg meglepetést tartogató világkiállítás fő témái idén az “idegenek”.