Tetszett a cikk?

Az egymillió dolláros büntetést azért kapta a gyerekcsatorna, mert túllépte a gyerekműsorokra vonatkozó reklámmaximumot. A Disney is félmillió dolláros bírságot fizet hasonló okokból.

A hatóságok egymillió dolláros büntetés kifizetésére kötelezték a Viacom érdekeltségébe tartozó gyerekcsatornát, a Nickelodeont, mivel a Szövetségi Kommunikációs Bizottság (Federal Communications, FCC) szerint túllépte a gyerekműsorokra vonatkozó reklámmaximumot. A csatornának a büntetés kifizetése mellett 1021 darab, harminc másodperces szpotnak megfelelő reklámidőt is ki kell vágnia jövőbeni műsoraiból.



A Disney tulajdonában álló ABC Family Channel szintén túl sok reklámot illesztett a gyerekeknek szóló műsoraiba, és ezért félmillió dollár büntetés megfizetésére ítélték.



Az FCC az amerikai tévéadók kiskorúaknak szóló programjainak átfogó vizsgálata után ítélte túl soknak a Nickelodeonon és az ABC Family Channelen sugárzott reklámokat. Az ABC Family Channel a döntés után bejelentette, a jövőben különleges számítógépes programmal ellenőrzi a reklámidőt, hogy hasonló hibák ne fordulhassanak elő – írja a Médiafigyelő online kiadása.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!