szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egy hosszú ellentmondásos folyamat lezárásaként hétfőn megoldódott a bor közösségi marketingjének magyarországi finanszírozása. A járulékfizetésből számottevő bevétel előreláthatóan csak ez év utolsó negyedévében várható.

Azzal, hogy az Országgyűlés hétfő esti zárószavazásán elfogadta a bor forgalomba hozatali járulékáról szóló törvényjavaslatot és a sürgős kihirdetést indítványozó miniszteri javaslatot, a borágazat két legfontosabb célfeladatának finanszírozása oldódott meg - mondta Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője, hozzátéve: a nyolc forint literenkénti járulékot ugyanis a továbbiakban a minőségellenőrzésre és a közösségi bormarketingre lehet majd fordítani.
 
Az éves szinten megközelítőleg 1,5 milliárd forintos járulékbevétel 40 százaléka a minőségellenőrzés feladatkörét ellátó borászati hatósághoz kerül, a fennmaradó 60 százalék felhasználásának irányítását és ellenőrzését pedig borász szakmai szervezetek által alapított Magyar Bormarketing Kht. végzi majd.
 
A bor forgalomba hozatali járulékát utólagosan évente két alkalommal - a jövedéki elszámoláshoz kötve - kell majd befizetniük a borászoknak. A törvény, kihirdetésétől számítva 45 nap múlva lép érvénybe, azaz a járadékra vonatkozó fizetési kötelezettség először május végén lesz esedékes.
 
A járulékfizetésből számottevő bevétel előreláthatólag először csak ez év utolsó negyedévében várható. Ezért a Magyar Bormarketing Kht. társadalmi összefogást kezdeményezett a magyar borok egységes és hatékony marketingkommunikációjának mielőbbi elindítása érdekében.
 
A szóban forgó kezdeményezés keretében a magyar borászok önkéntes alapon a módosított törvény életbe lépéséig - azaz  a nyolc forintos fizetési kötelezettség teljesítéséig - a forgalomba hozott boraik után egy forintos literenkénti befizetéssel támogatják a magyar bor közösségi marketingjének ügyét, az ehhez kapcsolódó feladatok átmeneti finanszírozását. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Sikerrel szerepeltek a magyar pezsgők és borok külföldön

Ezüstérmet kapott a "Best in Class" kategóriában a Balatonboglári Borgazdaság Zrt. Chapel Hill Chardonay brut pezsgője az angliai Surrey-ban megrendezett nemzetközi borversenyen, a International Wine and Spirit Competition-en - tájékoztatott a Törley cégcsoport.

MTI Gazdaság

Ötvenkétezer eurót kap hazánk az EU-tól bormarketingre

Tizennégy EU-tagországban 25 programot összesen 25,5 millió euróval támogat csütörtöki döntése értelmében az Európai Bizottság annak érdekében, hogy mezőgazdasági termékeiket népszerűsítsék és így növeljék azok eladásait. Magyarország a borértékesítés segítésére 52 312 eurót kap.

MTI Gazdaság

Évi hatszázmilliót költhetnek majd bormarketingre

Együttműködési megállapodást kötött a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium, valamint a Magyar Bormarketing Kht. (MBM Kht.) a 15. Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztivál hivatalos megnyitója előtt szerdán. A literenként nyolc forintos járulékból - becslések szerint - évi hatszázmillió forint juthat bormarketingre.

Hét nap

BORMARKETING-EGYEZSÉG

Megegyezett a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) a borászati szakmai szervezetekkel a korábbi...

MTI Gazdaság

Uniós borok: vissza kell szerezni a régi piacokat

A borpiac reformtervének lényege, hogy az unió bortermelői a jelenleginél versenyképesebbek legyenek a piacon, visszaszerezzék régi piacaikat és új piacokat hódíthassanak meg - mondta Russell Mildon, az EU Agrárfőigazgatóságának agrárpiaci igazgatója Budapesten.