Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Első fokon elutasította a Fővárosi Törvényszék az Energiaklub és a Módszertani Központ Egyesület keresetét, amelyet közérdekű adatért indítottak. A bíróság indoklása szerint a civilek olyan anyagokat kértek volna ki, amelyek el sem készültek.
A Fővárosi Törvényszék június 20-án kihirdetett elsőfokú ítéletében elutasította az Energiaklub Szakpolitikai Intézet és Módszertani Központ Egyesület keresetét, amelyet a paksi atomerőmű bővítésével kapcsolatban közérdekű adat kiadása miatt indított a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) ellen - közölte a törvényszék hétfőn. Az ítélet nem jogerős.
A bíróság azért utasította el a keresetet, mert a pert megelőző adatkiadási kérelem olyan előkészítő anyagokra vonatkozott, amelyek nem készültek el - indokolt a bíróság. A közérdekű adat kiadása iránti perben nem lehet utóbb a keresetben eltérni az előzetes adatkiadási kérelem tartalmától akkor sem, ha a per során – mint a jelen esetben – újabb, pontosabb információk merülnek fel. Ezért a bíróság a perben nem vizsgálhatta, hogy az Orosz Föderációval megkötött, illetve megkötendő szerződések kapcsán milyen előkészítő munka történt, és ha vannak ilyen anyagok, azok kiadhatóak-e vagy sem. Ez új adatkiadási kérelem tárgya lehet - írja a törvényszék.
Az Energiaklub az eredeti adatkiadási kérelmében több adat kiadását is kérte, majd a perben már csak egy pontban tartotta fenn a keresetét. A bíróságnak így ítéletében már csak a vonatkozó, 2012-es kormányhatározat I-V. pontjaiban elkészíteni előírt dokumentumok, javaslatok, előterjesztések, az egyes feladatok teljesítéséről szóló beszámolók és egyéb eredmények, valamint a kormánynak azokról született döntéseinek kiadásával kapcsolatban kellett döntenie.
El nem készült anyagokra kérdeztek rá
A felperes által hivatkozott 1194/2012-es kormányhatározat a kormány egyes tagjainak a Paksi Atomerőmű telephelyén létesülő új atomerőművi blokkal (blokkokkal) kapcsolatos további feladatainak meghatározásáról szól. A legtöbb ebben meghatározott feladat címzettje a nemzeti fejlesztési miniszter. Ez a kormányhatározat 2012-ben a paksi bővítés kapcsán részletes előkészítő munka elvégzését írta elő egy, a jövőben kiírandó, a bővítés kivitelezésére vonatkozó nemzetközi pályázat kiírása céljából.
A perben az alperes NFM úgy nyilatkozott, és igazolta is, hogy a vonatkozó kormányhatározatban előírt előkészítő anyagok nem készültek el, mert egy későbbi döntés folytán nem írták ki ezt a nemzetközi pályázatot. A kormány nemzetközi szerződést kötött az orosz kormánnyal, amely alapján eldőlt, hogy bővítés kivitelezését és üzemeltetését az orosz fél végzi, de ebben az egyezményben – a megvalósítandó blokkok típusán kívül – nincsenek sem technológiai, sem pénzügyi részletek. Ez a keretegyezmény már nyilvános.
Az egyezmény 8. cikke szerint a felek további, úgynevezett megvalósítási megállapodásokat kötnek, amelyek várhatóan tartalmazni fogják a részleteket. Ezekkel kapcsolatban az alperes csak annyit közölt, hogy a magyar és az orosz fél között készültek minden kötőerő nélküli, szándéknyilatkozathoz hasonló, úgynevezett term sheetek, de ezekkel kapcsolatban minden adat minősített adat, az is, hogy mely magyar szerv a tárgyaló fél.
TASZ: Felelőtlen döntésre készülnek a képviselők
A Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) hétfői közleményében az ítélettel kapcsolatban kiemeli: a paksi atomerőműről szóló döntéshozatali folyamat során a kormány még a saját maga által hozott jogszabályt sem tartotta be, mivel nem végezték el a megalapozó vizsgálatokat. Úgy vélik, hogy "Paks2 előkészítéséről ma szinte semmit sem tudunk, ahogy az Országgyűlés tagjai sem, pedig ők ma döntenek a 3000 milliárd forintnyi hitel felvételéről. Egy ilyen döntés nemcsak felelőtlen, de ellentétes is Magyarország érdekeivel".
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A Blinken OSA Archívum most közzétett dokumentumai mindennél beszédesebbek.
Indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: befagyott klímaprogram és szépségipari balesetek.