Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A múlt héten közzétett tervezet szerint Budapestet "prémium" európai fővárosként hirdetnék.
A turizmusfejlesztési stratégia szerint egy új márkaként, "Grand Budapestként" megy majd a nemzetközi piacra a főváros – hívta fel a fgyelmet a Napi.hu.
A kormány honlapján a múlt héten tették közzé a 2030-ig szóló Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiát, amely egyelőre a társadalmi egyeztetés fázisában van. A tervezet szövege szerint a 2013-as "Think Hungary! – More than expected", vagyis a "Magyarország – felülmúlja a várakozásokat" kommunikációs stratégia nem hozta meg a várt eredményt, mert csak szezonális kampányként valósult meg, hosszú távon pedig nem folytatódott.
Ezúttal azonban országos szintű turisztikai márkát akarnának felépíteni Magyarországnak, és ezzel egyidejűleg egy új turisztikai márkarendszert is ki akarnak alakítani a különböző célpontoknak.
Budapestről azt írják, "a tömegturizmus erőltetése" helyett a vendégéjszakák számának korlátozott növekedésére hajtanak csak rá, és a minőségi, igényes, magas fajlagos költésű turistákra. Rövid távon, vagyis az első pár évben a cél a gyógyfürdőkön, múzeumokon, operán, koncerteken, kávéházakon, borbárokon és gasztronómián, vagyis "haute culture"-ön alapuló turizmus erősítése és a sokat költő turisták bevonzása. Mint írják,
fontos, hogy tudatos márkázással Budapestet történelmi szerepéhez méltóan pozicionáljuk, mint büszke, elegáns, élettel teli, „prémium” európai fővárost, megelőzve azt, hogy pusztán a „bulituristák” célpontjaként asszociáljanak rá. Jelentős fejlődési potenciál rejlik az orvosi turizmusban is.
Középtávon, 3-5 éven belül akarják megteremteni a "Grand Budapest" desztinációt és márkát, ami magába foglalná Budapesten kívül a környezetében található turisztikai célpontokat is, mint a Dunakanyar, Gödöllő, Etyek, Szentendre vagy Vác. Ezzel növelnék a Budapesten eltöltött időt, de építenének egy Kongresszusi Központot is, hogy a konferenciaturistákat is megpróbálják bevonzanai.
Hosszabb távon azt kéne elérni, hogy még tovább maradjanak Budapesten a turisták, és hogy a "Grand Budapest" márkanévbe integrálni lehessen az agglomeráción kívüli vidéki desztinációkat is.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
Nem maradt hatástalan a kormány homofób retorikája: nőtt az erőszakos bűncselekmények száma, és magas az LMBTQ-emberek egyenjogúságát elutasítók aránya. A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ről, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában.