Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A múlt héten közzétett tervezet szerint Budapestet "prémium" európai fővárosként hirdetnék.
A turizmusfejlesztési stratégia szerint egy új márkaként, "Grand Budapestként" megy majd a nemzetközi piacra a főváros – hívta fel a fgyelmet a Napi.hu.
A kormány honlapján a múlt héten tették közzé a 2030-ig szóló Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiát, amely egyelőre a társadalmi egyeztetés fázisában van. A tervezet szövege szerint a 2013-as "Think Hungary! – More than expected", vagyis a "Magyarország – felülmúlja a várakozásokat" kommunikációs stratégia nem hozta meg a várt eredményt, mert csak szezonális kampányként valósult meg, hosszú távon pedig nem folytatódott.
Ezúttal azonban országos szintű turisztikai márkát akarnának felépíteni Magyarországnak, és ezzel egyidejűleg egy új turisztikai márkarendszert is ki akarnak alakítani a különböző célpontoknak.
Budapestről azt írják, "a tömegturizmus erőltetése" helyett a vendégéjszakák számának korlátozott növekedésére hajtanak csak rá, és a minőségi, igényes, magas fajlagos költésű turistákra. Rövid távon, vagyis az első pár évben a cél a gyógyfürdőkön, múzeumokon, operán, koncerteken, kávéházakon, borbárokon és gasztronómián, vagyis "haute culture"-ön alapuló turizmus erősítése és a sokat költő turisták bevonzása. Mint írják,
fontos, hogy tudatos márkázással Budapestet történelmi szerepéhez méltóan pozicionáljuk, mint büszke, elegáns, élettel teli, „prémium” európai fővárost, megelőzve azt, hogy pusztán a „bulituristák” célpontjaként asszociáljanak rá. Jelentős fejlődési potenciál rejlik az orvosi turizmusban is.
Középtávon, 3-5 éven belül akarják megteremteni a "Grand Budapest" desztinációt és márkát, ami magába foglalná Budapesten kívül a környezetében található turisztikai célpontokat is, mint a Dunakanyar, Gödöllő, Etyek, Szentendre vagy Vác. Ezzel növelnék a Budapesten eltöltött időt, de építenének egy Kongresszusi Központot is, hogy a konferenciaturistákat is megpróbálják bevonzanai.
Hosszabb távon azt kéne elérni, hogy még tovább maradjanak Budapesten a turisták, és hogy a "Grand Budapest" márkanévbe integrálni lehessen az agglomeráción kívüli vidéki desztinációkat is.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.