szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Miniszterelnökség nem támogatja az ötletet. Az Országgyűlés elé kell vinni a kérdést.

Ahogy arról beszámoltunk, Dorosz Dávid klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes azt mondta, be fogják vezetni a dugódíjat, és öt éven belül korlátozhatják a dízelautók behajtását a budapesti belvárosba, jelenleg azonban törvény tiltja, hogy személyautók esetében az önkormányzat díjat szedjen a közút használatáért, ezt csak az állam teheti meg.

A Miniszterelnökség Dorosz kijelentésére közleményben reagált, amelyben azt írták, 

a kormány eddig sem támogatta, ezután sem támogatja a Demszky-korszakban bevállalt dugódíj bevezetését".

Hozzátették, amennyiben Karácsony Gergely főpolgármester ragaszkodik a dugódíj bevezetéséhez, azt elsőként a Fővárosi Közgyűlésben, majd annak állásfoglalása után a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában és az Országgyűlésben érdemes megvitatni.

Bár a kormány következetesen képviseli azt az álláspontot, hogy nem támogatja a dugódíj ötletét, az már Tarlós István főpolgármestersége idején is kilátásba került, az akkor készült Budapesti Mobilitási Tervben is szerepelt a 2025-ös bevezetése.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Tarlós: Hosszú távon jöhet a dugódíj

Igaz, hogy szerepel a Budapesti Mobilitási Tervben a dugódíj 2025-ös bevezetése, mondja a főpolgármester, de ez csak egy becslés. Előbb meg kell épülnie a szükséges infrastruktúrának.