A kormány ellenállásába ütközhet a dugódíj bevezetése

A Miniszterelnökség nem támogatja az ötletet. Az Országgyűlés elé kell vinni a kérdést.

  • hvg.hu hvg.hu
A kormány ellenállásába ütközhet a dugódíj bevezetése

Ahogy arról beszámoltunk, Dorosz Dávid klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes azt mondta, be fogják vezetni a dugódíjat, és öt éven belül korlátozhatják a dízelautók behajtását a budapesti belvárosba, jelenleg azonban törvény tiltja, hogy személyautók esetében az önkormányzat díjat szedjen a közút használatáért, ezt csak az állam teheti meg.

A Miniszterelnökség Dorosz kijelentésére közleményben reagált, amelyben azt írták, 

a kormány eddig sem támogatta, ezután sem támogatja a Demszky-korszakban bevállalt dugódíj bevezetését".

Hozzátették, amennyiben Karácsony Gergely főpolgármester ragaszkodik a dugódíj bevezetéséhez, azt elsőként a Fővárosi Közgyűlésben, majd annak állásfoglalása után a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában és az Országgyűlésben érdemes megvitatni.

Bár a kormány következetesen képviseli azt az álláspontot, hogy nem támogatja a dugódíj ötletét, az már Tarlós István főpolgármestersége idején is kilátásba került, az akkor készült Budapesti Mobilitási Tervben is szerepelt a 2025-ös bevezetése.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

A végtelen lehetőségek iparága

Az űrgazdaság egyre szélesebb lehetőségeket kínál már a kisebb cégek számára is. Pályázati források is rendszeresen elérhetők a vállalkozások számára.