szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jelenleg törvény tiltja, hogy személyautók esetében pénzt szedjen az önkormányzat a közút használatért.

Bevezetik a dugódíjat, és öt éven belül korlátozhatják a dízelautók behajtását a budapesti belvárosba – mondta a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes az RTL Klub Híradójának. Dorosz Dávid arra számít, hogy ezekkel az intézkedésekkel érzékelhetően javítani lehet a főváros levegőminőségén.

A fővárosi kerületek már 2015-ben az autóforgalmat korlátozó javaslatot tettek Tarlós István akkori főpolgármester elé. E szerint első lépcsőben bevezették volna a Budapest-matricát, aminek érvényessége a főváros teljes közigazgatási területére kiterjedt volna, az árát pedig 5 ezer forintban határozták meg. Második lépcsőben kialakítottak volna egy úgynevezett 2. belvárosi zónát, külön díjjal.

Tarlós elődjénél, Demszky Gábornál is felvetődött a dugódíj, ez volt a 4-es metró megépítésének a feltétele, amit a főváros vállalt az Európai Unió felé.

Jelenleg törvény tiltja, hogy személyautók esetében az önkormányzat díjat szedjen a közút használatáért, ezt csak az állam teheti meg.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Tarlós: Hosszú távon jöhet a dugódíj

Igaz, hogy szerepel a Budapesti Mobilitási Tervben a dugódíj 2025-ös bevezetése, mondja a főpolgármester, de ez csak egy becslés. Előbb meg kell épülnie a szükséges infrastruktúrának.