szerző:
Medvegy Gábor
Tetszett a cikk?

A kancellár a Mercedes-Benz üzemének átadóján is ellenezte a kínai elektromos autókra kivetett európai vám tervét.

Olaf Scholz a Mercedes-Benz kuppenheimi akkumulátor-újrahasznosító üzemének avatásán megerősítette, hogy Németország nem támogatja a kínai gyártású elektromos autókra kivetett európai uniós vámot – adta hírül a Reuters.

„Vannak, akik azt mondják, Kína jobb villanymotorokat tud gyártani nálunk” – mondta a német kancellár, hozzátéve, hogy a német gyártóknak nem kell félniük a versenytől. Szerinte korábban a dél-koreai és japán gyártók is erős konkurenciát jelentettek, de a német autóipar helytállt.

Öngólt rúghat az EU a kínai e-autók áradata ellen épülő nagy vámfallal

Az olcsó kínai elektromos autók elé útakadályokat állított az EU, ám azokat az unión belüli gyártással ki lehet kerülni, ahogy a BYD is teszi.

Scholz közölte: ellenzi az olyan vámok kivetését, amelyek Németország számára károsak. A kancellár úgy látja, olyan területeken kell hasonló intézkedéseket alkalmazni, ahol a dömpingárak és az állami támogatások miatt hátrányba kerülnek az európai gyártók, ilyen szerinte az acélipar.

Mint korábban írtuk, az Európai Bizottság azzal indokolja a vám kivetését, hogy Kínában az olcsó hitelek, nyersanyagárak és támogatások aránytalan versenyelőnyt jelentenek az ottani gyártók számára. A német gyártók viszont aggódnak a megtorló intézkedések miatt, ugyanis tavalyi eladásaik harmadát Kínában bonyolították.

A vámok bevezetését Magyarország sem szavazta meg.

Megszavazta az EU a kínai e-autókra kivetett vámot

A tarifa legmagasabb kulcsa 45 százalék. A tagállamok voksairól egyelőre nincs információ, Magyarország biztos, Németország valószínűleg nem szavazta meg, annyi biztos, hogy több ország is tartózkodott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!