Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A kancellár a Mercedes-Benz üzemének átadóján is ellenezte a kínai elektromos autókra kivetett európai vám tervét.
Olaf Scholz a Mercedes-Benz kuppenheimi akkumulátor-újrahasznosító üzemének avatásán megerősítette, hogy Németország nem támogatja a kínai gyártású elektromos autókra kivetett európai uniós vámot – adta hírül a Reuters.
„Vannak, akik azt mondják, Kína jobb villanymotorokat tud gyártani nálunk” – mondta a német kancellár, hozzátéve, hogy a német gyártóknak nem kell félniük a versenytől. Szerinte korábban a dél-koreai és japán gyártók is erős konkurenciát jelentettek, de a német autóipar helytállt.
Scholz közölte: ellenzi az olyan vámok kivetését, amelyek Németország számára károsak. A kancellár úgy látja, olyan területeken kell hasonló intézkedéseket alkalmazni, ahol a dömpingárak és az állami támogatások miatt hátrányba kerülnek az európai gyártók, ilyen szerinte az acélipar.
Mint korábban írtuk, az Európai Bizottság azzal indokolja a vám kivetését, hogy Kínában az olcsó hitelek, nyersanyagárak és támogatások aránytalan versenyelőnyt jelentenek az ottani gyártók számára. A német gyártók viszont aggódnak a megtorló intézkedések miatt, ugyanis tavalyi eladásaik harmadát Kínában bonyolították.
A vámok bevezetését Magyarország sem szavazta meg.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Ruszin-Szendi Romulusz korrupciógyanús ügyeinek felelőséről is kérdeztünk a minisztert.