Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
A BYD 2025-ben négyszeresére növelte eladásait az európai országokban, ám a szegedi gyárból kikerülő autók és a velük járó szerviztámogatás teheti tartóssá a kínai autógyártó sikerét.
Nem véletlenül választotta Rómát a BYD legkedvezőbb árú modellje, a Dolphin Surf európai bemutatójának helyszínéül. Európa, ezen belül Olaszország a népautók hazája, és a kínaiak azt akarják sugallni, hogy „Delfinjük” a Fiat 500-as, Citroën Kacsa vagy a Volkswagen Bogár elektromos meghajtású utóda – írta a Bloomberg az autógyártó európai nyomulását bemutató cikkében.
A BYD nagy kockázatot vállalva robog előre Európában. Számos jól beágyazott helyi gyártóval és az évtizedek óta jelen lévő japán és dél-koreai márkákkal kell felvennie a versenyt. A kínai márka ismertsége egyelőre még elég alacsony. Nem engedhetnek meg maguknak egyetlen imázsromboló hibát, például visszahívást, mert az megszakítaná nagy menetelésüket az öreg kontinensen.
Aki Európában, a szigorú szabályozások kontinensén, a kiélezett piaci versenyben nyerni tud, az bárhol máshol a világon megállja a helyét
– mondta a hírügynökségnek Stella Li, a BYD európai tevékenységéért felelős vezetője. Li már az 1990-es években is a cégnél dolgozott, amikor még mobiltelefon-akkumulátorokat gyártottak.
Munkahelye Kínában van, de majdnem minden hónapban ellátogat Európába. Felkeresi az autószalonokat, amelyekben hírek szerint minden érdekli a kiállított modellek megvilágításától kezdve az értékesítési adatokig. Egy korábbi interjújában azt mondta, hogy a BYD legfontosabb külpiaca Európa, ahol 20 milliárd dollárt akarnak befektetni.
A BYD a 2022-es párizsi autókiállításon mutatkozott be Európában, ám ezt nem nevezhetjük repülőrajtnak. Modelljei nem tudtak lépést tartani a kontinens legjobb villanyautó-piacain, Norvégiában és Hollandiában a Tesla vagy a BMW jobban ismert típusaival. Aztán 2024-ben úgy döntöttek, hogy a kisebb, olcsóbb, konnektorból tölthető és akkumulátoros modellek felé fordulnak.
Ez bejött. A Dataforce adatszolgáltató adatai szerint 2025-ben négyszer annyi autót adtak el eddig, mint az elmúlt év azonos időszakában. A siker egyik titka, hogy számos vezetőt igazoltak legnagyobb helyi versenytársaiktól. Maria Grazia Davino például korábban a Stellantis brit főnöke volt. A BYD-nál gyorsan újraformálta a németországi értékesítési hálózatot. Éppen azért vadászták le, hogy helyismeretével erősítse a BYD helyi vezetőségét.
A kínai autómárka az Egyesült Királyságban érte el legnagyobb sikerét idén. Míg 2024 áprilisáig alig több mint 1600 autót adtak el, addig a konnektorból tölthető változatok behozatalának is köszönhetően 2025 első négy hónapjában 12 ezer BYD kelt el a szigetországban – derült ki a Dataforce adataiból. Jó úton vannak afelé, hogy utolérjék a Fiatot, a Hondát és a BMW-hez tartozó Minit.
Bob Dalgliesh, 50 éves skót kiberbiztonsági szakember cége autóflottájából egy konnektorból tölthető BYD Seal U-t választott. A nagy helyre vágyó családoknak szánt közepes SUV, amelynek van teljesen elektromos változata is, 6 ezer fonttal (jelenlegi árfolyamon valamivel több mint 2,83 millió forint) olcsóbb, mint egy Audi A3-as hibrid. Több helyet kínál és két hónap alatt megérkezett Kínából. Jár hozzá 360 fokban látó kamera, aminek más gyártók extraként kérik meg az árát.
A szigetországban a Dolphin Surf ára 18 650 font (8,8 millió forint), amivel olcsóbb, mint a Renault 5 vagy a Citroën ë-3. Ezek valamivel nagyobb hatótávot kínálnak, mint a Surf alapmodellje, amely 220 kilométert tud megtenni egy akkumulátorfeltöltéssel. Tele van egy csomó extrával, például parkolókamerával, sávtartó elektronikával, amik versenytársainál felárasak.
A BYD személyében egy igazi nehézsúlyú versenyző nyomul előre az európai autópiacon. A vállalat fejlesztési részlegénél 120 ezer mérnök dolgozott 2024-ben. A BYD szegedi gyárában az év végén indulhat a Seal U gyártása, emellett meg akarják honosítani saját beszállítóláncukat is Európában, és a cég filozófiájának megfelelően a disztribúciót is saját kézben tartják.
A magyarországi gyártóbázison készült autók mellé így szerviztámogatást is nyújthatnak. Az üzem a görögországi tengeri kikötőből induló szállítási kapcsolattal az egyik mintaprojektje lehet a pekingi kormány új selyemút-programjának. A szegedi projekt igazolni látszik Li szavait, aki azt mondta a Bloombergnek, hogy ha egyszer elhatároznak valamit, akkor minden erejükkel támogatják a megvalósítását.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.
Közel 36 millió eurót, azaz mintegy 14 milliárd forintot kér a felszámoló a Dunaferr padlót fogott hengerművének életképes részeiért.
Az viszont még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A magyar miniszterelnök hatalma veszélyben van, de nem úgy, ahogyan azt várnánk.