MÁV-vezér: A klímagarancia nem azt jelenti, hogy minden vonaton van klíma

Hanem azt, hogy minden településre eljut legalább egy klímás jármű, még ha nem is feltétlen vonat.

  • HVG HVG
MÁV-vezér: A klímagarancia nem azt jelenti, hogy minden vonaton van klíma

Sokan félreértik a MÁV klímagaranciára vonatkozó nyári vállalását Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója szerint: „Sajnos, arra még nem vagyunk képesek, hogy mindig és minden járművünkön garantáljuk a légkondicionálást” – panaszolta el Hegyi a saját Facebook-oldalán. Szerinte ugyanakkor nem is ezt ígérték meg, hanem azt, hogy „minden településre naponta legalább egyszer klímás járművet” biztosítanak. Hangsúlyozottan járművet:

Ha nem vonatot, akkor buszt.”

A vezérigazgató szerint tehát a klímagarancia azt jelenti, hogy minden településre mindennap eljut legalább egy klímás vonat vagy busz. A klímás buszokat egy Tiborcz István érdekeltségébe tartozó cégtől bérli az állami vasútcég.

Log into Facebook

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

A MÁV igyekszik segíteni az utazóknak, hogy minél könnyebben megtalálják ezeket a járatokat: felületeiken hópihe jelöli a klimatizált járműveket. A vasúttársaság alkalmazásai és weboldalai „klímaszűrővel” is rendelkeznek, amelynek bekapcsolásával csak a klímás járatokat dobja fel a kereső. Ha még így sem sikerülne megtalálni a naponta legalább egy klímás járatot, akár a jegyvizsgálók, pénztárosok és ügyfélszolgálatosok is szívesen segítenek Hegyi Zsolt szerint.

Lázár János építési és közlekedési miniszter januárban tíz vállalást tett a vasúti közlekedéssel kapcsolatban, ezek közül volt az egyik, hogy a felületeiken feltüntetik a klímás járatokat. A MÁV emellett a legnagyobb hőségben vízosztással is igyekezett enyhíteni az utasok kényelmetlenségét, valamint azzal is, hogy a tanév közben az elővárosi vonalakon mozgó motorvonatokat átállították a vidéki útvonalakra. Ez azonban kompromisszumokkal jár, erről és a MÁV hőség elleni küzdelméről itt írtunk részletesebben:

Rizikósabb vécéhelyzetet teremt a több klimatizált vonat – így készül a MÁV a hőségriadóra

A vonatok, a sínek és a többi vasúti berendezés nagy része is akkor készült, amikor még nem hetekig tartó hőségriadót kellett kibírni. A MÁV részletesen megírta a HVG-nek, mit tesznek, hogy minél kevesebb baj érhesse az utasokat, vagy hogy ha már gond van, akkor hamar lehessen beavatkozni.

Borítóképünk illusztráció.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek