Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4a669a04-41d4-4af4-9565-0596dfeeccae","c_author":"4iG Group ","category":"brandchannel","description":"A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek térhódítása új lehetőségeket nyit meg a vállalatok számára, miközben kontroll nélküli használatuk komoly kockázatokat is rejt. A Shadow AI – vagyis az informatikai részleg tudta nélkül alkalmazott MI-eszközök – adatbiztonsági és jogi kihívásokat jelenthetnek. Dalos-Kovács Gabriellával, a 4iG Group AI Officer & Strategist munkatársával beszélgettünk.","shortLead":"A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek térhódítása új lehetőségeket nyit meg a vállalatok számára, miközben...","id":"20250407_4iG_MI-a-vallalatoknal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a669a04-41d4-4af4-9565-0596dfeeccae.jpg","index":0,"item":"183ef315-e41e-436c-b033-26201073455f","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250407_4iG_MI-a-vallalatoknal","timestamp":"2025. május. 02. 11:30","title":"MI a vállalatoknál: láthatatlan segítő vagy biztonsági rés?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"4iG Group","c_partnerlogo":"1b66984a-afcb-4215-8938-e6673eea3d34","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"67161013-ee55-415d-959a-8f1f1aa9060a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Kásás Tamás ritkán ad interjút, a Penge podcasttal azonban kivételt tett, így hat olimpiai aranyérem tapasztalata sűrűsödött össze a stúdióban. Az évezred egyik legnagyobb pólósa nyíltan beszélt arról, miért próbált eltávolodni a vízilabdától, a rossz tulajdonságairól, a kényelmetlen sztárszerepről, önmarcangolásról és önazonosságról, hogy miért érezte magát sokkal jobban Olaszországban, és hogy miért bánta meg a róla szóló könyvet. Szilágyi Áronnak és Kenyeres Andrásnak elmondta azt is, miért gondolja úgy, hogy a mostani élsportolókhoz képest nagyon amatőrök voltak, és miért volt elég belenézniük egymás szemébe egy-egy csata előtt a válogatottban.","shortLead":"Kásás Tamás ritkán ad interjút, a Penge podcasttal azonban kivételt tett, így hat olimpiai aranyérem tapasztalata...","id":"20250502_kasas-tamas-penge-podcast-interju-szilagyi-aron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67161013-ee55-415d-959a-8f1f1aa9060a.jpg","index":0,"item":"4ffbba0d-ff5a-4a9a-81e8-23222e6ec5a7","keywords":null,"link":"/elet/20250502_kasas-tamas-penge-podcast-interju-szilagyi-aron","timestamp":"2025. május. 02. 07:00","title":"Kásás Tamás: Nem azt látták bennem, aki vagyok – Penge podcast","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eac8149a-1cc0-44b8-91f0-159fe897d6ff","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Csak a hosszú hétvége végére romlik el némileg az idő. ","shortLead":"Csak a hosszú hétvége végére romlik el némileg az idő. ","id":"20250501_Vasarnapig-marad-a-nyar-de-akkor-mar-lehetnek-zaporok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eac8149a-1cc0-44b8-91f0-159fe897d6ff.jpg","index":0,"item":"bf2dab67-98bb-4648-b17f-8eb7af59237b","keywords":null,"link":"/itthon/20250501_Vasarnapig-marad-a-nyar-de-akkor-mar-lehetnek-zaporok","timestamp":"2025. május. 01. 16:44","title":"Vasárnapig marad a nyár, de akkor már lehetnek záporok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85578af0-7ede-44b1-b623-68e0b0fc9008","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Írországban 530 millió euróra büntették a TikTok tulajdonosát, mert törvénytelenül továbbította Kínába a felhasználók adatait.","shortLead":"Írországban 530 millió euróra büntették a TikTok tulajdonosát, mert törvénytelenül továbbította Kínába a felhasználók...","id":"20250502_Spanyolorszag-TikTok-buntetes-Kina-kemkedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85578af0-7ede-44b1-b623-68e0b0fc9008.jpg","index":0,"item":"f49f10d1-2780-4948-ba7e-9bb217f9a248","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250502_Spanyolorszag-TikTok-buntetes-Kina-kemkedes","timestamp":"2025. május. 02. 15:07","title":"Kémkedünk, kémkedünk? – akkor jön a 200 milliárd forintos csekk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d938de2-c93f-41c2-9ef4-018f7e329f41","c_author":"Jungheinrich","category":"brandchannel","description":"A logisztikai, intralogisztikai ipar egyik jelentős seregszemléje a stuttgarti LogiMAT szakvásár. ","shortLead":"A logisztikai, intralogisztikai ipar egyik jelentős seregszemléje a stuttgarti LogiMAT szakvásár. ","id":"20250407_Legujabb-iparagi-fejlesztesek-logisztika-intralogisztika-Jungheinrich-LogiMAT-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d938de2-c93f-41c2-9ef4-018f7e329f41.jpg","index":0,"item":"46cb6271-0515-460f-a321-3dcd47c4e676","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250407_Legujabb-iparagi-fejlesztesek-logisztika-intralogisztika-Jungheinrich-LogiMAT-podcast","timestamp":"2025. május. 01. 19:30","title":"Ezek a legújabb iparági fejlesztések: nemzetközi trendek és innovációk egy helyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Jungheinrich Hungária Kft.","c_partnerlogo":"2b5681f7-2be2-41a2-b449-eafef36cad80","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"8c707e38-9652-44c0-b669-9fffb07e3658","c_author":"MTI","category":"kultura","description":"A hidat többször megrongálták, méteres darabokat vágtak le belőle, lelopkodták a fedéldeszkáit. ","shortLead":"A hidat többször megrongálták, méteres darabokat vágtak le belőle, lelopkodták a fedéldeszkáit. ","id":"20250501_Osszeomlott-Erdely-egyik-legregebbi-fedeles-hidja-Maroshevizen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c707e38-9652-44c0-b669-9fffb07e3658.jpg","index":0,"item":"93e4a9a2-4f35-49f3-a378-2cf0d0cb0596","keywords":null,"link":"/kultura/20250501_Osszeomlott-Erdely-egyik-legregebbi-fedeles-hidja-Maroshevizen","timestamp":"2025. május. 01. 14:57","title":"Összeomlott Erdély egyik fedeles hídja Maroshévízen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f71380c-fffe-4363-93f1-e4ae5bb46057","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A hatóságok már a délelőtti órákban lezárták a városközpontot.","shortLead":"A hatóságok már a délelőtti órákban lezárták a városközpontot.","id":"20250501_Tobbszaz-tuntetot-tartoztattak-le-Isztambulban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f71380c-fffe-4363-93f1-e4ae5bb46057.jpg","index":0,"item":"aaf60d09-d7d3-420c-bc9f-c59c6425e6cf","keywords":null,"link":"/vilag/20250501_Tobbszaz-tuntetot-tartoztattak-le-Isztambulban","timestamp":"2025. május. 01. 14:41","title":"Többszáz tüntetőt letartóztattak Isztambulban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03a59f94-dee9-4175-8088-61cc32f2e5f4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Nemzeti Ellenállás Mozgalom petíciójának ötletére reagált. ","shortLead":"A Nemzeti Ellenállás Mozgalom petíciójának ötletére reagált. ","id":"20250501_Magyar-Peter-Orban-emberek-Tisza-Part-reven-avatkoznak-majd-be-a-valasztasokba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03a59f94-dee9-4175-8088-61cc32f2e5f4.jpg","index":0,"item":"0437e31e-9c84-4433-a90d-7659ff060547","keywords":null,"link":"/itthon/20250501_Magyar-Peter-Orban-emberek-Tisza-Part-reven-avatkoznak-majd-be-a-valasztasokba","timestamp":"2025. május. 01. 20:24","title":"Magyar Péter: Orbán jól látja, az emberek a Tisza Párt révén avatkoznak majd be a választásokba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Combinot gyártó Siemens építi ki a 4-es metró áramellátását
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
A Siemens M4 Budapest konzorcium építheti ki a 4-es metró I. szakaszának áramellátását, aminek értéke nettó 108,85 millió euró, közel 30 milliárd forint.
A Budapesti Közlekedési Zrt. által kiírt hirdetménnyel indult tárgyalásos eljárás nyertes konzorcium tagja a Siemens Aktiengesellschaft, a Siemens Transportation Systems S.A.S., és a Siemens Zrt. – olvasható a Közbeszerzési Értesítőben.
A megbízás magába foglalja a 4-es metróvonal Etele tér-Baross tér közötti 7,4 kilométer hosszú I. szakasza teljes áramellátását, az üzemvitelt irányító és felügyelő, valamint a 15 szerelvény közlekedéséhez szükséges automatikus vonatvezérlési és biztosító berendezések kiépítését.
Az automatikus vonatvezérlést a kétszer két vágányú, a járműtelepi nyitott, és a 11 kocsiszíni tároló vágányon kell telepíteni. Emellett a győztesnek ki kell építenie a vonatfelügyeletet ellátó irányító központokat, az állomások hírközlő berendezéseit, a telefonközpontot, a rádiótelefon és optikai adatátviteli hálózatot, a tűzjelző hálózatot és az energiaellátó központot.
A tenderre pályázott még a nyertesénél alacsonyabb, 107,035 millió eurós árajánlatával az M-Four-U konzorcium, amelynek tagja az Alstom Transport SA., a Ganz Transelektro Közlekedési Zrt., és a Sagem Magyarország.
Az MTI korábbi híradása szerint a 4-es metró Etele tér - Baross tér közötti első szakasza 2009 végéig, a Bosnyák térig tartó vonal egy évvel később készül el. A teljes beruházás áfa nélkül 312 milliárd forint, az első szakasz pedig 236 milliárdba kerül majd. Az Etele tér és a Baross tér közötti kétszer 7,3 kilométeres alagutat 53 milliárd forintért, a 2006. januári szerződés aláírásától számított 143 hét alatt építi meg a francia, német, osztrák és magyar cégekből álló Bamco konzorcium. Az Etele téren az idén szeptemberben már munkába áll az alagútfúró pajzs.
A VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) kísérteties pontossággal megjósolta, milyen üzemzavarok fognak fellépni Budapesten, a milliárdos költséggel felújított négyes-hatos vonalon. A civil szervezet ma már rendszeresen beleszól a közlekedésfejlesztési tervekbe, szakmai véleményére odafigyelnek a politikusok. Minderről Vitézy Dávidot, a szervezet közlekedésfejlesztési munkacsoportjának vezetőjét, egyben szóvivőjét kérdeztük. A szóvivő „civilben” harmadéves közgazdasági egyetemi hallgató.
A homokzsákos próbaüzem kevésbé megterhelő az ajtóknak, mint élő emberekkel utazni - lebbentette fel a fátylat a Siemens AG közlekedéstechnikai ágazatának projektvezetője a 820 milliós Combino villamosok meghibásodásának egyik okáról. Dirk Rösler azt is hozzátette: a klímát most is a korábbi árhoz hasonló költségen szerelnék be a villamosokba.
Lerakták a 4-es metró alapkövét hétfőn Demszky Gábor főpolgármester és Medgyessy Péter volt kormányfő jelenlétében; egyúttal az Etele téren megkezdődött a majd szeptemberben munkába álló alagútfúró pajzs helyének kialakítása.