Gulyás szerint békepártiság jele, hogy az USA rakétákat küld Ukrajnának - élőben a kormányinfóról
Kormányinfót tart Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Vitályos Eszter kormányszóvivő. Percről percre közvetítjük.
Befejeződött a 4-es metró déli alagútjának építése, miután az alagútfúró pajzs péntek délelőtt megérkezett a Baross téri végállomásra.
A pajzs öt hét alatt, műszaki hiba nélkül tette meg a Népszínház utca és a Baross tér közötti 450 méteres utat - közölte Klados Gusztáv projektigazgató a pajzsbetörést követő sajtótájékoztatón. A végállomás előtt a szerkezet az addigi agyagos talajból kavicsosba érkezett és ez nagyobb figyelmet kívánt, de a talajváltozás végül nem nehezítette meg jelentősen az építkezést és az előre tervezett öt hét alatt sikerült befejezni az utolsó szakaszt is - tette hozzá. Miután megérkezik mindkét pajzs, a szerkezeteket kiszerelik, ez őszig tart majd. Azt követően befejezik a pesti oldali állomások szerkezetépítési munkáit, majd indulhat a vágányépítés is.
Demszky Gábor főpolgármester az eseményen azt mondta, hogy nem csak a DBR, hanem a Bamco is jól teljesített, mivel a meghosszabbított határidő előtt befejezték a munkát. Klados Gusztávval egyetértésben ő is szeretné, ha a metróépítő gárda együtt maradna, kulcskérdés ugyanis, hogy a mostani csapat folytatni tudja-e a munkát a második és a harmadik ütemben. Demszky szerint Budapestnek 69, a kormánynak 96 milliárdjába kerülne a második ütem. A szakma a hosszabbítás mellett van, de nem tudni, hogy az unió azt mennyiben támogatná. A főpolgármester úgy véli, hogy ha a kormány beadja a pályázatot, akkor az EU megadja a támogatást. A kérdés, hogy ezt az "áldozatot" meghozza-e a főváros és a kormány - tette hozzá.
A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték el építeni, akkor indult el az első pajzs a Kelenföldi pályaudvarról 7,4 kilométeres útjára. A korábbi ütemtervek szerint a pajzsoknak 107 hét alatt kellett volna elérniük az Etele térre, de csak 2008-ban 245 hét késés halmozódott fel telekkisajátítási problémák és a Bamco többszöri leállása miatt. Az alagútfúrást végző Bamco a legutóbbi ütemtervéhez képest a szerkezet 3-4 hónappal korábban ért a Keleti pályaudvarhoz. Az eredeti tervek szerint egy éve kellett volna a pajzsoknak megérkezniük a Baross térre. A pajzsok Budán átlagosan 11, a pesti oldalon 16 métert tettek meg naponta, a kész alagútba összesen 3750 alagútgyűrűt és 22500 tübbinget (alagútfalazó elem) szereltek be. Egy alagút tömege nagyjából 70 ezer tonna. Az építés során rekordot is döntöttek: 31 métert haladtak az egyik pajzzsal egy nap alatt.
Kormányinfót tart Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Vitályos Eszter kormányszóvivő. Percről percre közvetítjük.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Több világörökségi védelmet élvező épület is van a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő kínálatában.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.
A politikus szerint minden jelöltnek mérlegelnie kell, hogy az indulása hozzátesz-e az ország jövőjéhez.