Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5f643e05-f6db-4d90-b0f5-cc0330098ecc","c_author":"Fülöp István","category":"kkv","description":"Január végén a gyártósor utolsó darabjait is Romániába szállították, több mint 200 embert bocsátottak el.","shortLead":"Január végén a gyártósor utolsó darabjait is Romániába szállították, több mint 200 embert bocsátottak el.","id":"20250214_Vegleg-leallt-a-Zalakeramia-romhanyi-gyara-Romaniaba-vittek-az-uzem-eszkozeit-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f643e05-f6db-4d90-b0f5-cc0330098ecc.jpg","index":0,"item":"d1ff6984-52cb-4953-8e3b-3cf763778f99","keywords":null,"link":"/kkv/20250214_Vegleg-leallt-a-Zalakeramia-romhanyi-gyara-Romaniaba-vittek-az-uzem-eszkozeit-ebx","timestamp":"2025. február. 14. 15:48","title":"Végleg leállt a Zalakerámia romhányi gyára, Romániába vitték az üzem eszközeit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"172ac44a-ad7c-4940-8ce9-c1ec7dd01875","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nemcsak a nők, de születendő gyermekeik is veszélybe kerültek, mert túl későn végeztek el rajtuk sürgősségi császármetszést. ","shortLead":"Nemcsak a nők, de születendő gyermekeik is veszélybe kerültek, mert túl későn végeztek el rajtuk sürgősségi...","id":"20250214_Ugyan-azon-az-esten-majdnem-meghalt-ket-no-szules-kozben-egy-kistarcsai-korhazban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/172ac44a-ad7c-4940-8ce9-c1ec7dd01875.jpg","index":0,"item":"8af8c4b8-8499-4bce-b1da-fd241f9f8f8f","keywords":null,"link":"/itthon/20250214_Ugyan-azon-az-esten-majdnem-meghalt-ket-no-szules-kozben-egy-kistarcsai-korhazban","timestamp":"2025. február. 14. 11:01","title":"Ugyanazon az estén majdnem meghalt két nő szülés közben egy kistarcsai kórházban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0dde96fa-a379-4ac1-a399-5199b07b375f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A rendőrség a Patent és a NANE Egyesülettel egyeztet, a nők elleni erőszakkal foglalkozó képzéseik kiterjesztését tervezik.","shortLead":"A rendőrség a Patent és a NANE Egyesülettel egyeztet, a nők elleni erőszakkal foglalkozó képzéseik kiterjesztését...","id":"20250214_rendorseg-felvette-a-kapcsolatot-a-nojogi-szervezetekkel-tobb-ezer-ugyet-vizsgalnak-ujra-patent-nane-egyesulet-gyilkossag-japan-no-nok-elleni-eroszak-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0dde96fa-a379-4ac1-a399-5199b07b375f.jpg","index":0,"item":"3952fcc8-39db-4693-8787-583195e081f9","keywords":null,"link":"/itthon/20250214_rendorseg-felvette-a-kapcsolatot-a-nojogi-szervezetekkel-tobb-ezer-ugyet-vizsgalnak-ujra-patent-nane-egyesulet-gyilkossag-japan-no-nok-elleni-eroszak-ebx","timestamp":"2025. február. 14. 17:39","title":"A rendőrség felvette a kapcsolatot a nőjogi szervezetekkel, több ezer ügyet vizsgálnak újra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f2a19a2-893e-4313-8180-30bc8d1d9d1d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A földrengések epicentruma szép lassan Amorgósz felé vándorol.","shortLead":"A földrengések epicentruma szép lassan Amorgósz felé vándorol.","id":"20250213_szantorini-amorgosz-szuksegallapot-foldrenges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f2a19a2-893e-4313-8180-30bc8d1d9d1d.jpg","index":0,"item":"8d0fce5d-c9b2-460f-a7a9-a86db827b4b9","keywords":null,"link":"/vilag/20250213_szantorini-amorgosz-szuksegallapot-foldrenges","timestamp":"2025. február. 13. 17:01","title":"Újabb görög szigeten hirdettek szükségállapotot a földrengések miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"270a38bd-514c-49c6-aa1c-3cee120e7894","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A céges autóknál vélhetően ez az arány még sokkal magasabb. ","shortLead":"A céges autóknál vélhetően ez az arány még sokkal magasabb. ","id":"20250214_Legnepszerubb-autoszinek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/270a38bd-514c-49c6-aa1c-3cee120e7894.jpg","index":0,"item":"57989542-48f8-4703-aeb2-bce657ea7b8a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250214_Legnepszerubb-autoszinek","timestamp":"2025. február. 14. 08:18","title":"Minden harmadik autó fehér a világon, mellette ezek a legnépszerűbb autószínek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc8a7aba-8b6d-4448-811d-aa399b34945e","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az új USA-elnök megválasztása után egy pár hétig még valamelyest reménykedni lehetett, hogy a háború ügyében az új kormányzat kitart a meghirdetett elv mellett, vagyis, hogy az erő pozíciójából akar békét teremteni. Ám most már látni, hogy a Fehér Ház egyrészt terrorizálja a barátait, másrészt az ország ellenségeinek hízeleg – írja az elemző a Guardianben.","shortLead":"Az új USA-elnök megválasztása után egy pár hétig még valamelyest reménykedni lehetett, hogy a háború ügyében az új...","id":"20250214_Timothy-Garton-Ash-trump-putyin-ukrajna-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc8a7aba-8b6d-4448-811d-aa399b34945e.jpg","index":0,"item":"1959a39c-fcdf-4162-973f-94d1931794fa","keywords":null,"link":"/360/20250214_Timothy-Garton-Ash-trump-putyin-ukrajna-lapszemle","timestamp":"2025. február. 14. 07:30","title":"Timothy Garton Ash: Trump elárulja Ukrajnát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66b8b4ab-ade6-40c5-88b2-44f882fd3664","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Szintet lépnek a magyarországi üzleti szolgáltató központok, mégis félő, hogy Egyiptom „kanyarban előz”. Az Orbán-kormány mániája az iparosítás, holott az üzleti szektor erősítése jobb üzlet.","shortLead":"Szintet lépnek a magyarországi üzleti szolgáltató központok, mégis félő, hogy Egyiptom „kanyarban előz”...","id":"20250215_hvg-uzletazuzlet-szolgaltato-kozpont-bsc-ssc-egyiptom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66b8b4ab-ade6-40c5-88b2-44f882fd3664.jpg","index":0,"item":"d63e93dd-1731-4731-847e-39b4382c42cc","keywords":null,"link":"/360/20250215_hvg-uzletazuzlet-szolgaltato-kozpont-bsc-ssc-egyiptom","timestamp":"2025. február. 15. 07:00","title":"Akkugyárak helyett: a szektor, amelyet sokkal jobban kellene szeretnie az Orbán-kormánynak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4768b9da-3032-4c43-9287-c0419cfd3860","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az egy évvel korábbihoz képest 4,2 százalékos volt a termelés visszaesése.","shortLead":"Az egy évvel korábbihoz képest 4,2 százalékos volt a termelés visszaesése.","id":"20250214_KSH-epitoipar-2024-december-statisztika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4768b9da-3032-4c43-9287-c0419cfd3860.jpg","index":0,"item":"b31938c7-f92c-40a6-aa71-bddc44e6abb5","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250214_KSH-epitoipar-2024-december-statisztika","timestamp":"2025. február. 14. 08:33","title":"Decemberben is szenvedett a magyar építőipar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nézői hazugságra építette a Fidesz a tévés hadjáratát
szerző:
MLF
61
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Nem szereti a reklámokat és a valóságshow-kat a magyar néző: ha kérdezik, azt válaszolja, hogy egész nap dokumentumfilmeket néz, soha nem kapcsolna Győzikére. A Fidesz a reklámadó kommunikációjában meg is lovagolta az emberek kereskedelmi tévék elleni érzéseit. Csakhogy az objektív mérések mást mutatnak: hiába gazdag a kínálat ismeretterjesztésből, a bulvár, a reality mindent visz, csak a nézők nem akarják bevallani, hogy igenis rá vannak kattanva ezekre a műsorokra, sőt, még a reklámokat is tűrik.
„Nem mondom, hogy nincs szükség Fókuszra, Blikkre és Napi Ászra, de az emberek lenézése azt mondani, hogy erre van igény. Az emberek azt fogyasztják, amit eléjük tesznek” – magyarázta L. Simon László a Heti Válasznak adott interjújában, milyen céllal terjesztette be a szerdán megszavazott reklámadót. Csakhogy a tévék nézettségi, a lapok olvasottsági adatai nem támasztják alá a fideszes képviselő, államtitkár állítását. A 105 magyar nyelvű csatorna és a 7 országos napilap közül az RTL, illetve TV2-csoport és egy bulvárlap, a Blikk rendelkezik a legnagyobb közönségaránnyal, vásárlóval.
De mi a kedvenc tévéműsora, csatornája a magyaroknak? Ha erről kérdezik az utca emberét, azonnal rávágja: az ismeretterjesztő filmek, a Spektrum, a National Geographic, semmiképpen nem a szappanoperák vagy a valóságshow-k. Ám, ha a lakásban lévő, a bekapcsolt tévét, a nézőket figyelő műszerek adatait tanulmányozzuk, akkor kiderül: főleg sorozatokat, illetve bármennyire meglepő, reklámokat néznek. A műszerek adatait kiértékelő Nielsen Közönségmérés szerint a legnézettebb 50 műsor listájára egyetlen dokumentumfilm sem fért fel a múlt héten.
Győzikét utálják, de nézik
A Fidesz most sem bízott semmit a véletlenre. A hvg.hu úgy értesült, ahogy a legtöbb döntés előtt, a párt most is készíttetett egy felmérést a reklámadó fogadtatásáról, amiből az jött ki, amit L. Simon is emlegetett az interjúban: a közönségnek ellenérzései vannak a hirdetésekkel, a bulvárműsorokkal szemben. Erre utalt Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter is, aki szerint „nem lehet egy filmet normálisan végignézni, mert állandóan reklámot tesznek bele”. Gulyás Gergely frakcióvezető-helyettes meg is égette magát a nyilatkozatával: miközben a kereskedelmi tévék „károkozása” elleni „egészségügyi adónak” nevezte az új különadót, az RTL nyilvánosságra hozta, hogy korábban ő is ingyenjegyet kért a tévétől, hogy végignézhesse élőben az X-faktor döntőjét.
Győzike - utálják, de nézik
MTI - Kovács Tamás
Csakhogy nem Gulyás az egyetlen, aki így vélekedik a tévékről: a nézők önbevallása és az objektív mérés közötti óriási különbség 17 éve, a kereskedelmi csatornák megjelenése óta állandó. Két tévé szerkesztője is ezt állította a hvg.hu-nak: a magyar nézők mindig is szégyellték bevallani, hogy mit néznek, úgy érzik, megbélyegeznék őket, ha elismernék, rá vannak kattanva a Való Világra vagy a Győzikét, Berki Krisztiánt felvonultató Édes életre, szeretik a tehetségkutatókat, sorozatokat. Pedig ez az igazság: a múlt hét két legnézettebb műsora az Ének Iskolája és a Barátok közt volt. Az előbbi átlagos nézőszáma 1,2 millió, az utóbbié közel egymillió volt, az Éjjel-nappal Budapestre és Édes életre pedig 700-600 ezren kapcsoltak. Nemhiába lengette be a két tévé, hogy a reklámadó miatt meg kell szüntetnie majd ezeket a műsorait.
A 24. hét legnézettebb műsorai (ARM - átlagos nézőszám)
Nielsen Közönségmérés
„Pár éve megkérdeztük a nézőinket, melyik típusú műsorunkat szeretnék újra adásban látni. A listán volt egy szegények megsegítéséről szóló program és egy valóságshow. Az előbbit kétszer annyi ember találta nézésre érdemesnek. A nézettségi adatok nemhogy fordított arányt mutatnak, hanem az valóságshow sikeréhez képest alig volt mérhető a másik műsor eredménye” – mesélte egy kisebb csatorna kutatási vezetője, milyen különségeket tapasztaltak a nézői vélemények és az objektív mérések között. A tévék szoktak népszerűségi rangsort is összeállítani a nézőikkel, hogy felmérjék az igényeiket. 2012-ben az egyik csatornánál összeállt rangsorban a filmek végeztek az első helyen, utána a dokumentumfilmek jöttek, míg a tehetségkutatók, realityk fele olyan pontszámot kaptak, mint a dobogósok, aztán a nézettségi adatok teljesen más eredményeket adtak ki.
Az egyik kereskedelmi adó kutatásvezetője a hvg.hu-nak azt mondta, ezeket a felméréseket gyakran csak azért csinálják, hogy a nézőik, rajongóik érezzék, a csatorna törödik velük, kíváncsi a véleményükre. A tévék egyébként folyamatosan, szinte percről perce figyelik a saját, illetve a vetélytársak nézettségét, és ez alapján állítják össze a programstruktúrát. Még azt is vizsgálják, hogy honnan hova vándorolnak a nézők, miről kapcsolnak el, kik, hol és mennyi időt töltenek, mennyire ijeszti őket egy-egy reklámfilm.
Olcsó szórakozást keresünk: tévézünk orrba-szájba
Először is rengeteget ülünk a doboz előtt. Egy 2011-es nemzetközi felmérés szerint Magyarországon tévéztek a legtöbbet az Európai Unió tagországai közül, naponta 4,7 órát. Akkoriban csak Szerbia és Macedónia előzött meg minket a kontinensen. Azóta sem javult a helyzet, a Nielsen szerint az idősebb, 50 fölötti korosztály szabadidejének szinte minden percét a tévé előtt tölti, idén eddig 6,7 órát naponta. A 70 feletti nők képesek akár 7 óra 20 percet tévézni. Ahogy a Viasatnál februárban tartott előadáson elhangzott: ez a legolcsóbb szórakozási forma, az elszegényedő országban az emberek már nem tudják megfizetni a mozit vagy a színházat. Tény, hogy Európa leggazdagabb országában, Svájc német nyelvű részén tévéznek a legkevesebbet az emberek: alig 2 órát naponta.
Nemcsak rengeteget tévézünk, de az is előfordul, hogy egy háztartásban egyszerre három tévét néznek a család tagjai. Egy csütörtökön közölt felmérés szerint csak az emberek 2 százaléka száműzte a készüléket az otthonából. Szinte minden háztartásban - összesen 3,95 millió lakásban - van tévé (a Statisztikai Hivatal szerint a háztartások száma 4 millió körül van). A Nielsen szerint tavaly a tévés háztartások 34 százalékában két, 11 százalékában pedig három készülék is volt.
Ennyit tévéztek 2013-ban és 2014 első negyedében az egyes korosztályok (perc)
Nielsen Közönségmérés
Bár a magyar nyelvű csatornák száma évről évre növekszik – és az RTL Klub és a TV2 közönségaránya a digitális átállással csökkent –, a két kereskedelmi csatorna őrzi a befolyását: együtt tavaly a közönség 29 százalékát tudták lekötni, miközben mindkét társaság rendelkezik már fiókcsatornákkal. Ezekre azért van szükségük, mert a nézők igényei társadalmi csoportokként változóak, egyetlen csatorna nem tud már minden réteget befogni. Így a két nagy tévé a kis csatornákkal igyekszik a társaságnál tartani a „lemorzsolódó” nézőket. Ez nagyrészt sikerült is: az RTL-csoport (főcsatorna, RTL II, Film+, Cool stb.) és a TV2-csoport (főcsatorna, SuperTV2, Fem 3, Pro4) a közönség 43 százalékát tudta napi átlagban lekötni a múlt héten.
Mit nézünk?
A közvélemény-kutatások szerint az ismeretterjesztő csatornák összesített közönségaránya az idei év első három hónapjában 4,9 százalék volt - ennyien nézik a gyerekcsatornákat is. A Viasat kutatási vezetője februárban azt mondta, 2013-ban a legnézettebb 10 ezer műsorszám listájára egyetlen dokumentumfilm sem fért fel, az egyes dokucsatornák közönségaránya el sem éri az 1 százalékot.
Ezért sok a reklám
A reklámok aránya évek óta növekszik, aminek gazdasági és szabályozási okai vannak. Egyre kevesebb cég hirdet egyre kevesebb pénzért: egy felmérés szerint tavaly 6 százalékkal zsugorodtak a tévés reklámköltések. Ráadásul a kereskedelmi tévék a hirdetők megszerzése érdekében belementek egy árversenybe, egymás alá ígértek. Tehát, ha szinten akarják tartani a bevételeiket, akkor több reklámot kell sugározniuk. A Fideszben 2010-ben kidolgozott és megszavazott médiatörvény lehetővé tette a termékelhelyezést (azaz, hogy egy-egy termék neve feltűnjön egy-egy műsorban reklámblokkon kívül), a műsorok gyakoribb megszakítását reklámokkal.
Ugyanakkor a tévék számos trükköt alkalmaznak, hogy rávegyék a nézőket a reklámok megtekintésére. Tény, hogy a reklámblokk indulásakor a nézők máris a távirányítóhoz kapnak és nekiállnak szörfözni – ezt a nézettségi adatok is visszaigazolják. De a tévétársaságok figyelnek arra, hogy a csoporton belüli csatornáik mindegyikén egy időben fussanak a hirdetések, az RTL három kisebb csatornája rendszerint még ugyanazokat a reklámokat is sugározza. Másrészt még a vetélytársra is figyelnek: ha az egyik reklámot kezd sugározni, akkor a másik is belekezd.
A Viasat székházában tartott februári előadáson elhangzott, ilyenkor emelkedik a köztévé nézettsége: mivel a nézők megszokásból az első négy helyre állítják be a négy köztévét, ahogy elkezdenek fel-le kapcsolni, belenéznek valamelyik műsorukba. Igaz, az adatok azt mutatják, nem maradnak sokáig, de ez már elég ahhoz, hogy a köztévé győzelmi közleményeibe bekerüljön, milyen sokan kapcsoltak oda.
2014 első negyedévben az összes művelődési, kulturális, ismeretterjesztő műsor együttvéve sem ért el nagyobb nézettségi arányt, mint 4,2 százalék. Pedig gazdag a kínálat: a 4 köztévé mellett számos ilyen kis csatorna kínálja a szolgáltatásait, tavaly még a kábelszolgáltató Digi is indított két ilyet (igaz, közben kitette a csomagjából a Discoveryt). Sőt, nagyobb a kínálat, mint az igény: a Nielsen 36 csatorna kínálatát vizsgálva arra jutott, hogy a sugárzott műsorok 12,6 százaléka volt ilyen ismeretterjesztő műsor. A legkevesebben azok vannak, akik vallási műsorokat néznek: ezen műsorok kedveltsége 0,2 százalék.
Ezeket a műsorokat néztük és szerettük 2014 első negyedévében
Nielsen Közönségmérés
Viszont rengeteg szappanoperát és sorozatot nézünk. Ezeknek a műsoroknak a Nielsen szerint közel 29 százalékos a kedveltsége. De jól szerepelnek a realityk, valóságshow-k és egyéb szórakoztató műsorok: míg a kínálat 9 százalékok volt idén, az igény 13 százalékos volt.
Bármennyire meglepő, de sokan nézik a reklámblokkokat és a vásárlási műsorablakokat (TV Shop) is: ennek a kategóriának 17 százalék a műsorfogyasztási aránya. Itt nagyobb a kínálat, mint az igény: az első három hónapban a műsorok 23 százaléka volt reklám, vásárlási műsorablak, műsorajánló vagy valamilyen tájékoztatás, esetleg választási hirdetés a köztévében.
A reklámadó bevezetése csak az első lépés a médiapiac felforgatásában. A hvg.hu több forrásból is úgy értesült, rövidesen újabb törvény kerülhet a parlament elé, amely a piac független szereplőit hozhatja súlyos helyzetbe. Akárcsak a reklámadó, ez a tervezet is főleg az RTL Klubot érintené. A reklámadó a Fidesz-közeli médiabirodalomnak is kellemetlen, ám az új törvényre forrásaink szerint már felkészültek a cégcsoport vezetői.
A közösségi oldalakat is bevonnák az adózói körbe a tervek szerint – mondta a reklámadóról szóló törvényjavaslat előterjesztője. L. Simon László fejében az is megfordult, hogy a reklámadóból származó bevételt "megcímkézzék".
Egyéni képviselői indítvány formájában benyújtotta a Fidesz a reklámadóról szóló tervezetet, amely a teljes médiapiacot megadóztatná. A legtöbbet az RTL Klub üzemeltőtinek kell fizetnie.
Az utolsó pillanatban módosító indítványt nyújtottak be a reklámadóhoz kedd este. A módosítás szerint az előző év veszteségének felét lehetne leírni az adóalapból, ami a TV2-nek kedvez.
Kulcsár Krisztián felszólalt a párt szombati kongresszusán, ahol azt mondta, a sportban a döntések sokszor egyetlen emberen múlnak, a miniszterelnökön. Bírálta az egyre szaporodó stadionokat is.