Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d5618c78-685f-4b0b-bde3-ebf514cdce01","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Két évvel ezelőtt még 89 milliós pluszban zárt az 1100 Év Kft., idénre ebből 617 ezer forint maradt Bayer Zsolt cégének mérlegében.","shortLead":"Két évvel ezelőtt még 89 milliós pluszban zárt az 1100 Év Kft., idénre ebből 617 ezer forint maradt Bayer Zsolt cégének...","id":"20250530_bayer-zsolt-1100-ev-kft-beszamolo-eredmeny-profit-szerencsejatek-zrt-tamogatas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5618c78-685f-4b0b-bde3-ebf514cdce01.jpg","index":0,"item":"df450a0c-93ef-482e-ba0d-5b0135c23d12","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_bayer-zsolt-1100-ev-kft-beszamolo-eredmeny-profit-szerencsejatek-zrt-tamogatas-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 18:38","title":"Felszívódott Bayer Zsolt cégének profitja, miután tavaly nem kapott támogatást a Szerencsejáték Zrt.-től","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24e19613-14ae-473a-bae6-bfcbead0dfd6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: a magyar elhárítás valamit nagyon benézhetett, a hatalom pedig bárkit elsöpörhet.","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20250529_Uj-osellenseg-regi-szolamok-Elvitelre-kemugy-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24e19613-14ae-473a-bae6-bfcbead0dfd6.jpg","index":0,"item":"3f1739ff-4e58-4eae-a029-e3179a125399","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_Uj-osellenseg-regi-szolamok-Elvitelre-kemugy-podcast","timestamp":"2025. június. 01. 06:00","title":"Új ősellenség, régi szólamok │Elvitelre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b37ff96c-66fa-4289-a7ec-0029c28b08f7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az állam 10 milliárdos inkasszója miatt pénzügyi zavarba került fővárosnak más se hiányzott, minthogy a vártnál előbb ki kelljen fizetnie a rákosrendezői telek árának újabb, 18 milliárdos részletét. A kormányzati kiemeltté nyilvánítás rosszkor jött.","shortLead":"Az állam 10 milliárdos inkasszója miatt pénzügyi zavarba került fővárosnak más se hiányzott, minthogy a vártnál előbb...","id":"20250531_Kiemelt-beruhazassa-nyilvanitja-a-kormany-Rakosrendezot-ami-ujabb-18-milliardos-fizetnivalo-a-fovarosnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b37ff96c-66fa-4289-a7ec-0029c28b08f7.jpg","index":0,"item":"5f8c2195-a8ac-43c2-832a-0a69464e851c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Kiemelt-beruhazassa-nyilvanitja-a-kormany-Rakosrendezot-ami-ujabb-18-milliardos-fizetnivalo-a-fovarosnak","timestamp":"2025. május. 31. 16:10","title":"Kiemelt beruházássá nyilvánítja a kormány Rákosrendezőt, ami újabb 18 milliárdos fizetnivaló a fővárosnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A 10 százalékkal csökkenő árbevétel ellenére a profit 20 százalékkal nőtt.","shortLead":"A 10 százalékkal csökkenő árbevétel ellenére a profit 20 százalékkal nőtt.","id":"20250531_interior-design-szijjarto-peter-feleseg-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634.jpg","index":0,"item":"ef9abd94-4e77-40b1-9ac1-5db8ae27f716","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_interior-design-szijjarto-peter-feleseg-profit","timestamp":"2025. május. 31. 20:36","title":"Szijjártó Péter felesége tavaly 400 milliós osztalékot vett ki a kft.-jéből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76e49341-23ae-43f6-bcb0-75ae9e0466c7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A frakcióvezető szerint ennek csak technikai oka van, pedig Gulyás Gergely egészen másról beszélt a Kormányinfón.","shortLead":"A frakcióvezető szerint ennek csak technikai oka van, pedig Gulyás Gergely egészen másról beszélt a Kormányinfón.","id":"20250530_kocsis-mate-ukranozas-uldozesi-torveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76e49341-23ae-43f6-bcb0-75ae9e0466c7.jpg","index":0,"item":"2f6bb26c-9be2-42e2-aa95-81da7cceaedd","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_kocsis-mate-ukranozas-uldozesi-torveny","timestamp":"2025. május. 30. 18:16","title":"Kocsis Máté ukránozva reagált cikkünkre, ami arról szólt, hogy nem adta a nevét minden fideszes az üldözési törvényjavaslathoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fdd449e6-8d73-450d-9ebe-d08714076d71","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Bármennyire is magabiztosnak mutatkozik a MAGA európai változata, azért kapott egy pár pofont – írja a tudósító.","shortLead":"Bármennyire is magabiztosnak mutatkozik a MAGA európai változata, azért kapott egy pár pofont – írja a tudósító.","id":"20250601_Nick-Thorpe-cpac-maga-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdd449e6-8d73-450d-9ebe-d08714076d71.jpg","index":0,"item":"4c567709-fb40-4917-9636-96cceb064f73","keywords":null,"link":"/360/20250601_Nick-Thorpe-cpac-maga-lapszemle","timestamp":"2025. június. 01. 09:00","title":"Nick Thorpe: Bármilyen magabiztosnak mutatkozik a MAGA európai szárnya, látszanak a repedések","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d79c84f-c54c-442a-9b48-35d0dce01ed5","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Országos tájépítészt és országos főmérnököt is kinevezett az építési és közlekedési miniszter.","shortLead":"Országos tájépítészt és országos főmérnököt is kinevezett az építési és közlekedési miniszter.","id":"20250530_Balatoni-foepiteszt-es-fotajepiteszt-nevezett-ki-Lazar-Janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d79c84f-c54c-442a-9b48-35d0dce01ed5.jpg","index":0,"item":"d3bef135-4fce-4789-88bc-dc9710dc3e9e","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_Balatoni-foepiteszt-es-fotajepiteszt-nevezett-ki-Lazar-Janos","timestamp":"2025. május. 30. 21:42","title":"Balatoni főépítészt és főtájépítészt nevezett ki Lázár János","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b088ab76-eac1-44b7-97c5-dc82a9d94a88","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Négyszázmillió forinttal növelte a Penny Market a nyereségét egy év alatt.","shortLead":"Négyszázmillió forinttal növelte a Penny Market a nyereségét egy év alatt.","id":"20250530_Penny-Market-profit-nyereseg-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b088ab76-eac1-44b7-97c5-dc82a9d94a88.jpg","index":0,"item":"bff3b1d0-3809-4b66-94f1-2d522adb6f4f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Penny-Market-profit-nyereseg-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 19:27","title":"Nagyot nőtt a bevétel, négymilliárd forint fölött maradt a Penny Market profitja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nézői hazugságra építette a Fidesz a tévés hadjáratát
szerző:
MLF
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Nem szereti a reklámokat és a valóságshow-kat a magyar néző: ha kérdezik, azt válaszolja, hogy egész nap dokumentumfilmeket néz, soha nem kapcsolna Győzikére. A Fidesz a reklámadó kommunikációjában meg is lovagolta az emberek kereskedelmi tévék elleni érzéseit. Csakhogy az objektív mérések mást mutatnak: hiába gazdag a kínálat ismeretterjesztésből, a bulvár, a reality mindent visz, csak a nézők nem akarják bevallani, hogy igenis rá vannak kattanva ezekre a műsorokra, sőt, még a reklámokat is tűrik.
„Nem mondom, hogy nincs szükség Fókuszra, Blikkre és Napi Ászra, de az emberek lenézése azt mondani, hogy erre van igény. Az emberek azt fogyasztják, amit eléjük tesznek” – magyarázta L. Simon László a Heti Válasznak adott interjújában, milyen céllal terjesztette be a szerdán megszavazott reklámadót. Csakhogy a tévék nézettségi, a lapok olvasottsági adatai nem támasztják alá a fideszes képviselő, államtitkár állítását. A 105 magyar nyelvű csatorna és a 7 országos napilap közül az RTL, illetve TV2-csoport és egy bulvárlap, a Blikk rendelkezik a legnagyobb közönségaránnyal, vásárlóval.
De mi a kedvenc tévéműsora, csatornája a magyaroknak? Ha erről kérdezik az utca emberét, azonnal rávágja: az ismeretterjesztő filmek, a Spektrum, a National Geographic, semmiképpen nem a szappanoperák vagy a valóságshow-k. Ám, ha a lakásban lévő, a bekapcsolt tévét, a nézőket figyelő műszerek adatait tanulmányozzuk, akkor kiderül: főleg sorozatokat, illetve bármennyire meglepő, reklámokat néznek. A műszerek adatait kiértékelő Nielsen Közönségmérés szerint a legnézettebb 50 műsor listájára egyetlen dokumentumfilm sem fért fel a múlt héten.
Győzikét utálják, de nézik
A Fidesz most sem bízott semmit a véletlenre. A hvg.hu úgy értesült, ahogy a legtöbb döntés előtt, a párt most is készíttetett egy felmérést a reklámadó fogadtatásáról, amiből az jött ki, amit L. Simon is emlegetett az interjúban: a közönségnek ellenérzései vannak a hirdetésekkel, a bulvárműsorokkal szemben. Erre utalt Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter is, aki szerint „nem lehet egy filmet normálisan végignézni, mert állandóan reklámot tesznek bele”. Gulyás Gergely frakcióvezető-helyettes meg is égette magát a nyilatkozatával: miközben a kereskedelmi tévék „károkozása” elleni „egészségügyi adónak” nevezte az új különadót, az RTL nyilvánosságra hozta, hogy korábban ő is ingyenjegyet kért a tévétől, hogy végignézhesse élőben az X-faktor döntőjét.
Győzike - utálják, de nézik
MTI - Kovács Tamás
Csakhogy nem Gulyás az egyetlen, aki így vélekedik a tévékről: a nézők önbevallása és az objektív mérés közötti óriási különbség 17 éve, a kereskedelmi csatornák megjelenése óta állandó. Két tévé szerkesztője is ezt állította a hvg.hu-nak: a magyar nézők mindig is szégyellték bevallani, hogy mit néznek, úgy érzik, megbélyegeznék őket, ha elismernék, rá vannak kattanva a Való Világra vagy a Győzikét, Berki Krisztiánt felvonultató Édes életre, szeretik a tehetségkutatókat, sorozatokat. Pedig ez az igazság: a múlt hét két legnézettebb műsora az Ének Iskolája és a Barátok közt volt. Az előbbi átlagos nézőszáma 1,2 millió, az utóbbié közel egymillió volt, az Éjjel-nappal Budapestre és Édes életre pedig 700-600 ezren kapcsoltak. Nemhiába lengette be a két tévé, hogy a reklámadó miatt meg kell szüntetnie majd ezeket a műsorait.
A 24. hét legnézettebb műsorai (ARM - átlagos nézőszám)
Nielsen Közönségmérés
„Pár éve megkérdeztük a nézőinket, melyik típusú műsorunkat szeretnék újra adásban látni. A listán volt egy szegények megsegítéséről szóló program és egy valóságshow. Az előbbit kétszer annyi ember találta nézésre érdemesnek. A nézettségi adatok nemhogy fordított arányt mutatnak, hanem az valóságshow sikeréhez képest alig volt mérhető a másik műsor eredménye” – mesélte egy kisebb csatorna kutatási vezetője, milyen különségeket tapasztaltak a nézői vélemények és az objektív mérések között. A tévék szoktak népszerűségi rangsort is összeállítani a nézőikkel, hogy felmérjék az igényeiket. 2012-ben az egyik csatornánál összeállt rangsorban a filmek végeztek az első helyen, utána a dokumentumfilmek jöttek, míg a tehetségkutatók, realityk fele olyan pontszámot kaptak, mint a dobogósok, aztán a nézettségi adatok teljesen más eredményeket adtak ki.
Az egyik kereskedelmi adó kutatásvezetője a hvg.hu-nak azt mondta, ezeket a felméréseket gyakran csak azért csinálják, hogy a nézőik, rajongóik érezzék, a csatorna törödik velük, kíváncsi a véleményükre. A tévék egyébként folyamatosan, szinte percről perce figyelik a saját, illetve a vetélytársak nézettségét, és ez alapján állítják össze a programstruktúrát. Még azt is vizsgálják, hogy honnan hova vándorolnak a nézők, miről kapcsolnak el, kik, hol és mennyi időt töltenek, mennyire ijeszti őket egy-egy reklámfilm.
Olcsó szórakozást keresünk: tévézünk orrba-szájba
Először is rengeteget ülünk a doboz előtt. Egy 2011-es nemzetközi felmérés szerint Magyarországon tévéztek a legtöbbet az Európai Unió tagországai közül, naponta 4,7 órát. Akkoriban csak Szerbia és Macedónia előzött meg minket a kontinensen. Azóta sem javult a helyzet, a Nielsen szerint az idősebb, 50 fölötti korosztály szabadidejének szinte minden percét a tévé előtt tölti, idén eddig 6,7 órát naponta. A 70 feletti nők képesek akár 7 óra 20 percet tévézni. Ahogy a Viasatnál februárban tartott előadáson elhangzott: ez a legolcsóbb szórakozási forma, az elszegényedő országban az emberek már nem tudják megfizetni a mozit vagy a színházat. Tény, hogy Európa leggazdagabb országában, Svájc német nyelvű részén tévéznek a legkevesebbet az emberek: alig 2 órát naponta.
Nemcsak rengeteget tévézünk, de az is előfordul, hogy egy háztartásban egyszerre három tévét néznek a család tagjai. Egy csütörtökön közölt felmérés szerint csak az emberek 2 százaléka száműzte a készüléket az otthonából. Szinte minden háztartásban - összesen 3,95 millió lakásban - van tévé (a Statisztikai Hivatal szerint a háztartások száma 4 millió körül van). A Nielsen szerint tavaly a tévés háztartások 34 százalékában két, 11 százalékában pedig három készülék is volt.
Ennyit tévéztek 2013-ban és 2014 első negyedében az egyes korosztályok (perc)
Nielsen Közönségmérés
Bár a magyar nyelvű csatornák száma évről évre növekszik – és az RTL Klub és a TV2 közönségaránya a digitális átállással csökkent –, a két kereskedelmi csatorna őrzi a befolyását: együtt tavaly a közönség 29 százalékát tudták lekötni, miközben mindkét társaság rendelkezik már fiókcsatornákkal. Ezekre azért van szükségük, mert a nézők igényei társadalmi csoportokként változóak, egyetlen csatorna nem tud már minden réteget befogni. Így a két nagy tévé a kis csatornákkal igyekszik a társaságnál tartani a „lemorzsolódó” nézőket. Ez nagyrészt sikerült is: az RTL-csoport (főcsatorna, RTL II, Film+, Cool stb.) és a TV2-csoport (főcsatorna, SuperTV2, Fem 3, Pro4) a közönség 43 százalékát tudta napi átlagban lekötni a múlt héten.
Mit nézünk?
A közvélemény-kutatások szerint az ismeretterjesztő csatornák összesített közönségaránya az idei év első három hónapjában 4,9 százalék volt - ennyien nézik a gyerekcsatornákat is. A Viasat kutatási vezetője februárban azt mondta, 2013-ban a legnézettebb 10 ezer műsorszám listájára egyetlen dokumentumfilm sem fért fel, az egyes dokucsatornák közönségaránya el sem éri az 1 százalékot.
Ezért sok a reklám
A reklámok aránya évek óta növekszik, aminek gazdasági és szabályozási okai vannak. Egyre kevesebb cég hirdet egyre kevesebb pénzért: egy felmérés szerint tavaly 6 százalékkal zsugorodtak a tévés reklámköltések. Ráadásul a kereskedelmi tévék a hirdetők megszerzése érdekében belementek egy árversenybe, egymás alá ígértek. Tehát, ha szinten akarják tartani a bevételeiket, akkor több reklámot kell sugározniuk. A Fideszben 2010-ben kidolgozott és megszavazott médiatörvény lehetővé tette a termékelhelyezést (azaz, hogy egy-egy termék neve feltűnjön egy-egy műsorban reklámblokkon kívül), a műsorok gyakoribb megszakítását reklámokkal.
Ugyanakkor a tévék számos trükköt alkalmaznak, hogy rávegyék a nézőket a reklámok megtekintésére. Tény, hogy a reklámblokk indulásakor a nézők máris a távirányítóhoz kapnak és nekiállnak szörfözni – ezt a nézettségi adatok is visszaigazolják. De a tévétársaságok figyelnek arra, hogy a csoporton belüli csatornáik mindegyikén egy időben fussanak a hirdetések, az RTL három kisebb csatornája rendszerint még ugyanazokat a reklámokat is sugározza. Másrészt még a vetélytársra is figyelnek: ha az egyik reklámot kezd sugározni, akkor a másik is belekezd.
A Viasat székházában tartott februári előadáson elhangzott, ilyenkor emelkedik a köztévé nézettsége: mivel a nézők megszokásból az első négy helyre állítják be a négy köztévét, ahogy elkezdenek fel-le kapcsolni, belenéznek valamelyik műsorukba. Igaz, az adatok azt mutatják, nem maradnak sokáig, de ez már elég ahhoz, hogy a köztévé győzelmi közleményeibe bekerüljön, milyen sokan kapcsoltak oda.
2014 első negyedévben az összes művelődési, kulturális, ismeretterjesztő műsor együttvéve sem ért el nagyobb nézettségi arányt, mint 4,2 százalék. Pedig gazdag a kínálat: a 4 köztévé mellett számos ilyen kis csatorna kínálja a szolgáltatásait, tavaly még a kábelszolgáltató Digi is indított két ilyet (igaz, közben kitette a csomagjából a Discoveryt). Sőt, nagyobb a kínálat, mint az igény: a Nielsen 36 csatorna kínálatát vizsgálva arra jutott, hogy a sugárzott műsorok 12,6 százaléka volt ilyen ismeretterjesztő műsor. A legkevesebben azok vannak, akik vallási műsorokat néznek: ezen műsorok kedveltsége 0,2 százalék.
Ezeket a műsorokat néztük és szerettük 2014 első negyedévében
Nielsen Közönségmérés
Viszont rengeteg szappanoperát és sorozatot nézünk. Ezeknek a műsoroknak a Nielsen szerint közel 29 százalékos a kedveltsége. De jól szerepelnek a realityk, valóságshow-k és egyéb szórakoztató műsorok: míg a kínálat 9 százalékok volt idén, az igény 13 százalékos volt.
Bármennyire meglepő, de sokan nézik a reklámblokkokat és a vásárlási műsorablakokat (TV Shop) is: ennek a kategóriának 17 százalék a műsorfogyasztási aránya. Itt nagyobb a kínálat, mint az igény: az első három hónapban a műsorok 23 százaléka volt reklám, vásárlási műsorablak, műsorajánló vagy valamilyen tájékoztatás, esetleg választási hirdetés a köztévében.
A reklámadó bevezetése csak az első lépés a médiapiac felforgatásában. A hvg.hu több forrásból is úgy értesült, rövidesen újabb törvény kerülhet a parlament elé, amely a piac független szereplőit hozhatja súlyos helyzetbe. Akárcsak a reklámadó, ez a tervezet is főleg az RTL Klubot érintené. A reklámadó a Fidesz-közeli médiabirodalomnak is kellemetlen, ám az új törvényre forrásaink szerint már felkészültek a cégcsoport vezetői.
A közösségi oldalakat is bevonnák az adózói körbe a tervek szerint – mondta a reklámadóról szóló törvényjavaslat előterjesztője. L. Simon László fejében az is megfordult, hogy a reklámadóból származó bevételt "megcímkézzék".
Egyéni képviselői indítvány formájában benyújtotta a Fidesz a reklámadóról szóló tervezetet, amely a teljes médiapiacot megadóztatná. A legtöbbet az RTL Klub üzemeltőtinek kell fizetnie.
Az utolsó pillanatban módosító indítványt nyújtottak be a reklámadóhoz kedd este. A módosítás szerint az előző év veszteségének felét lehetne leírni az adóalapból, ami a TV2-nek kedvez.