Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"aeedcc74-5612-4c64-9953-93581b5da845","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Ferenc pápa húsvéti üzenetének központi témája szokás szerint a béke volt. Az egyházfő a többi között sürgette azoknak az akadályoknak a felszámolását, amelyek megosztottságot okoznak az emberek és a népek között, valamint egymás segítését, a kölcsönös szolidaritást, az egyén fejlődését, és emberséget mindennapjainkban. ","shortLead":"Ferenc pápa húsvéti üzenetének központi témája szokás szerint a béke volt. Az egyházfő a többi között sürgette azoknak...","id":"20250420_Ferenc-papa-husveti-beszede-A-martir-Ukrajna-csaladon-beluli-eroszak-kirekesztettek-es-migransok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aeedcc74-5612-4c64-9953-93581b5da845.jpg","index":0,"item":"627d0002-3959-4683-b147-5d27287f4bb5","keywords":null,"link":"/elet/20250420_Ferenc-papa-husveti-beszede-A-martir-Ukrajna-csaladon-beluli-eroszak-kirekesztettek-es-migransok","timestamp":"2025. április. 20. 15:58","title":"Ferenc pápa húsvéti beszéde: A „mártír Ukrajna”, családon belüli erőszak, kirekesztettek és migránsok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"11635a59-e6eb-42a5-b62f-020db2c4a9f5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Barnard-csillag alig 6 fényévre található a Földtől, és eddig szinte semmit nem lehetett tudni a környezetéről.","shortLead":"A Barnard-csillag alig 6 fényévre található a Földtől, és eddig szinte semmit nem lehetett tudni a környezetéről.","id":"20250420_barnard-csillag-exobolygok-csillagaszat-felfedezes-naprendszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/11635a59-e6eb-42a5-b62f-020db2c4a9f5.jpg","index":0,"item":"a2bd936b-3971-4879-a37e-6bec7c1dc4d7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250420_barnard-csillag-exobolygok-csillagaszat-felfedezes-naprendszer","timestamp":"2025. április. 20. 16:03","title":"Előkerült négy új bolygó, nem is olyan messze a Naprendszertől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a272789-9098-41d8-bd18-4aa9dc28c14b","c_author":"HVG","category":"360","description":"A magyar bíborost is Ferenc pápa lehetséges utódjaként emlegetik, de megválasztása valószínűleg egyet jelentene azzal, hogy a katolikus egyház letér az elhunyt pápa által kezdett irányvonalról.","shortLead":"A magyar bíborost is Ferenc pápa lehetséges utódjaként emlegetik, de megválasztása valószínűleg egyet jelentene azzal...","id":"20250421_Ferenc-papa-utodlas-talalgatas-Erdo-Peter-neve-elokerul-il-foglio-szemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a272789-9098-41d8-bd18-4aa9dc28c14b.jpg","index":0,"item":"4b9b66ae-86bb-484d-b3be-0e03ee991f49","keywords":null,"link":"/360/20250421_Ferenc-papa-utodlas-talalgatas-Erdo-Peter-neve-elokerul-il-foglio-szemle","timestamp":"2025. április. 21. 14:37","title":"Találgatják, ki lehet Ferenc pápa utódja, és Erdő Péter neve rendre előkerül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"776e3edb-cc9a-47c9-9db9-0ad010e6e1dd","c_author":"Lyreco Central Europe","category":"brandcontent","description":"Az irodaszerek változékony piacán 1 híján 100 éves múltra visszatekintő Lyreco termékkínálatának és logisztikájának fejlesztésén túl a tanácsadói hálózat finomhangolásával igyekszik megőrizni vezető szerepét. Mikulas Herskovic-csal, a Lyreco Central Europe ügyvezető igazgatójával beszélgettünk fenntarthatóságról, a munkahelyi jóllét biztosításáról, a stabil ügyfélkapcsolatok kialakításáról, valamint arról, mi lesz a vállalat fókuszában a következő években Magyarországon.","shortLead":"Az irodaszerek változékony piacán 1 híján 100 éves múltra visszatekintő Lyreco termékkínálatának és logisztikájának...","id":"20250320_irodaszer-fenntarthato-megoldasok-munkahelyi-jollet-lyreco","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/776e3edb-cc9a-47c9-9db9-0ad010e6e1dd.jpg","index":0,"item":"70ab956e-fecf-4c6f-97e0-14909f12bdee","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250320_irodaszer-fenntarthato-megoldasok-munkahelyi-jollet-lyreco","timestamp":"2025. április. 20. 11:30","title":"Az irodaszereken túl – fenntartható megoldásokkal a munkahelyi jóllétért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc8817cc-2c3c-4f92-bd2c-0d8a816887da","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Végighajtottak vele a hívek között, meghallgatta, hogy felolvassák beszédét, lekezelt az amerikai alelnökkel. A utolsó képek Ferenc pápáról.","shortLead":"Végighajtottak vele a hívek között, meghallgatta, hogy felolvassák beszédét, lekezelt az amerikai alelnökkel. A utolsó...","id":"20250421_az-utolso-felvetelek-a-hetfon-elhunyt-ferenc-paparol-husvet-vasarnap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc8817cc-2c3c-4f92-bd2c-0d8a816887da.jpg","index":0,"item":"1464a228-4022-422b-bb90-9475b201f5c1","keywords":null,"link":"/elet/20250421_az-utolso-felvetelek-a-hetfon-elhunyt-ferenc-paparol-husvet-vasarnap","timestamp":"2025. április. 21. 12:33","title":"Halála előestéjén még megáldott pár hívet – az utolsó felvételek Ferenc pápáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09b5fc96-3c96-4a89-a1f7-7017d0be26bd","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Budapest XV. kerületébe riasztották a tűzoltókat egy háztűzhöz.","shortLead":"Budapest XV. kerületébe riasztották a tűzoltókat egy háztűzhöz.","id":"20250420_Haz-tuz-Damjanich-utca-katasztrofavedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09b5fc96-3c96-4a89-a1f7-7017d0be26bd.jpg","index":0,"item":"6733e087-4d3d-4bb7-bd0f-a925100ff760","keywords":null,"link":"/itthon/20250420_Haz-tuz-Damjanich-utca-katasztrofavedelem","timestamp":"2025. április. 20. 21:20","title":"Teljes terjedelmében ég egy családi ház tetője a Damjanich utcában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1535c74-3545-4d9f-a048-e81650afe7a4","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"13-9-cel maradtunk alul a görögök ellen a döntőben.","shortLead":"13-9-cel maradtunk alul a görögök ellen a döntőben.","id":"20250420_Ezustermes-a-magyar-noi-vizilabda-valogatott-a-csengtui-vilagkupan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1535c74-3545-4d9f-a048-e81650afe7a4.jpg","index":0,"item":"49d91c9d-f01d-440c-a4ce-ce3b9355058d","keywords":null,"link":"/sport/20250420_Ezustermes-a-magyar-noi-vizilabda-valogatott-a-csengtui-vilagkupan","timestamp":"2025. április. 20. 12:20","title":"Ezüstérmes a magyar női vízilabda-válogatott a csengtui világkupán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7b798da-8723-4801-9c90-c640103b48c2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Mfor szerint a műszaki vizsgákkal kaszálhat igazán nagyot.","shortLead":"Az Mfor szerint a műszaki vizsgákkal kaszálhat igazán nagyot.","id":"20250420_Autojavito-ceggel-bovitette-birodalmat-Meszaros-Lorinc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7b798da-8723-4801-9c90-c640103b48c2.jpg","index":0,"item":"8c19a8f2-257d-428a-97b9-3b4a5ab74336","keywords":null,"link":"/cegauto/20250420_Autojavito-ceggel-bovitette-birodalmat-Meszaros-Lorinc","timestamp":"2025. április. 20. 09:22","title":"Autójavító céggel bővítette birodalmát Mészáros Lőrinc","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nézői hazugságra építette a Fidesz a tévés hadjáratát
szerző:
MLF
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Nem szereti a reklámokat és a valóságshow-kat a magyar néző: ha kérdezik, azt válaszolja, hogy egész nap dokumentumfilmeket néz, soha nem kapcsolna Győzikére. A Fidesz a reklámadó kommunikációjában meg is lovagolta az emberek kereskedelmi tévék elleni érzéseit. Csakhogy az objektív mérések mást mutatnak: hiába gazdag a kínálat ismeretterjesztésből, a bulvár, a reality mindent visz, csak a nézők nem akarják bevallani, hogy igenis rá vannak kattanva ezekre a műsorokra, sőt, még a reklámokat is tűrik.
„Nem mondom, hogy nincs szükség Fókuszra, Blikkre és Napi Ászra, de az emberek lenézése azt mondani, hogy erre van igény. Az emberek azt fogyasztják, amit eléjük tesznek” – magyarázta L. Simon László a Heti Válasznak adott interjújában, milyen céllal terjesztette be a szerdán megszavazott reklámadót. Csakhogy a tévék nézettségi, a lapok olvasottsági adatai nem támasztják alá a fideszes képviselő, államtitkár állítását. A 105 magyar nyelvű csatorna és a 7 országos napilap közül az RTL, illetve TV2-csoport és egy bulvárlap, a Blikk rendelkezik a legnagyobb közönségaránnyal, vásárlóval.
De mi a kedvenc tévéműsora, csatornája a magyaroknak? Ha erről kérdezik az utca emberét, azonnal rávágja: az ismeretterjesztő filmek, a Spektrum, a National Geographic, semmiképpen nem a szappanoperák vagy a valóságshow-k. Ám, ha a lakásban lévő, a bekapcsolt tévét, a nézőket figyelő műszerek adatait tanulmányozzuk, akkor kiderül: főleg sorozatokat, illetve bármennyire meglepő, reklámokat néznek. A műszerek adatait kiértékelő Nielsen Közönségmérés szerint a legnézettebb 50 műsor listájára egyetlen dokumentumfilm sem fért fel a múlt héten.
Győzikét utálják, de nézik
A Fidesz most sem bízott semmit a véletlenre. A hvg.hu úgy értesült, ahogy a legtöbb döntés előtt, a párt most is készíttetett egy felmérést a reklámadó fogadtatásáról, amiből az jött ki, amit L. Simon is emlegetett az interjúban: a közönségnek ellenérzései vannak a hirdetésekkel, a bulvárműsorokkal szemben. Erre utalt Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter is, aki szerint „nem lehet egy filmet normálisan végignézni, mert állandóan reklámot tesznek bele”. Gulyás Gergely frakcióvezető-helyettes meg is égette magát a nyilatkozatával: miközben a kereskedelmi tévék „károkozása” elleni „egészségügyi adónak” nevezte az új különadót, az RTL nyilvánosságra hozta, hogy korábban ő is ingyenjegyet kért a tévétől, hogy végignézhesse élőben az X-faktor döntőjét.
Győzike - utálják, de nézik
MTI - Kovács Tamás
Csakhogy nem Gulyás az egyetlen, aki így vélekedik a tévékről: a nézők önbevallása és az objektív mérés közötti óriási különbség 17 éve, a kereskedelmi csatornák megjelenése óta állandó. Két tévé szerkesztője is ezt állította a hvg.hu-nak: a magyar nézők mindig is szégyellték bevallani, hogy mit néznek, úgy érzik, megbélyegeznék őket, ha elismernék, rá vannak kattanva a Való Világra vagy a Győzikét, Berki Krisztiánt felvonultató Édes életre, szeretik a tehetségkutatókat, sorozatokat. Pedig ez az igazság: a múlt hét két legnézettebb műsora az Ének Iskolája és a Barátok közt volt. Az előbbi átlagos nézőszáma 1,2 millió, az utóbbié közel egymillió volt, az Éjjel-nappal Budapestre és Édes életre pedig 700-600 ezren kapcsoltak. Nemhiába lengette be a két tévé, hogy a reklámadó miatt meg kell szüntetnie majd ezeket a műsorait.
A 24. hét legnézettebb műsorai (ARM - átlagos nézőszám)
Nielsen Közönségmérés
„Pár éve megkérdeztük a nézőinket, melyik típusú műsorunkat szeretnék újra adásban látni. A listán volt egy szegények megsegítéséről szóló program és egy valóságshow. Az előbbit kétszer annyi ember találta nézésre érdemesnek. A nézettségi adatok nemhogy fordított arányt mutatnak, hanem az valóságshow sikeréhez képest alig volt mérhető a másik műsor eredménye” – mesélte egy kisebb csatorna kutatási vezetője, milyen különségeket tapasztaltak a nézői vélemények és az objektív mérések között. A tévék szoktak népszerűségi rangsort is összeállítani a nézőikkel, hogy felmérjék az igényeiket. 2012-ben az egyik csatornánál összeállt rangsorban a filmek végeztek az első helyen, utána a dokumentumfilmek jöttek, míg a tehetségkutatók, realityk fele olyan pontszámot kaptak, mint a dobogósok, aztán a nézettségi adatok teljesen más eredményeket adtak ki.
Az egyik kereskedelmi adó kutatásvezetője a hvg.hu-nak azt mondta, ezeket a felméréseket gyakran csak azért csinálják, hogy a nézőik, rajongóik érezzék, a csatorna törödik velük, kíváncsi a véleményükre. A tévék egyébként folyamatosan, szinte percről perce figyelik a saját, illetve a vetélytársak nézettségét, és ez alapján állítják össze a programstruktúrát. Még azt is vizsgálják, hogy honnan hova vándorolnak a nézők, miről kapcsolnak el, kik, hol és mennyi időt töltenek, mennyire ijeszti őket egy-egy reklámfilm.
Olcsó szórakozást keresünk: tévézünk orrba-szájba
Először is rengeteget ülünk a doboz előtt. Egy 2011-es nemzetközi felmérés szerint Magyarországon tévéztek a legtöbbet az Európai Unió tagországai közül, naponta 4,7 órát. Akkoriban csak Szerbia és Macedónia előzött meg minket a kontinensen. Azóta sem javult a helyzet, a Nielsen szerint az idősebb, 50 fölötti korosztály szabadidejének szinte minden percét a tévé előtt tölti, idén eddig 6,7 órát naponta. A 70 feletti nők képesek akár 7 óra 20 percet tévézni. Ahogy a Viasatnál februárban tartott előadáson elhangzott: ez a legolcsóbb szórakozási forma, az elszegényedő országban az emberek már nem tudják megfizetni a mozit vagy a színházat. Tény, hogy Európa leggazdagabb országában, Svájc német nyelvű részén tévéznek a legkevesebbet az emberek: alig 2 órát naponta.
Nemcsak rengeteget tévézünk, de az is előfordul, hogy egy háztartásban egyszerre három tévét néznek a család tagjai. Egy csütörtökön közölt felmérés szerint csak az emberek 2 százaléka száműzte a készüléket az otthonából. Szinte minden háztartásban - összesen 3,95 millió lakásban - van tévé (a Statisztikai Hivatal szerint a háztartások száma 4 millió körül van). A Nielsen szerint tavaly a tévés háztartások 34 százalékában két, 11 százalékában pedig három készülék is volt.
Ennyit tévéztek 2013-ban és 2014 első negyedében az egyes korosztályok (perc)
Nielsen Közönségmérés
Bár a magyar nyelvű csatornák száma évről évre növekszik – és az RTL Klub és a TV2 közönségaránya a digitális átállással csökkent –, a két kereskedelmi csatorna őrzi a befolyását: együtt tavaly a közönség 29 százalékát tudták lekötni, miközben mindkét társaság rendelkezik már fiókcsatornákkal. Ezekre azért van szükségük, mert a nézők igényei társadalmi csoportokként változóak, egyetlen csatorna nem tud már minden réteget befogni. Így a két nagy tévé a kis csatornákkal igyekszik a társaságnál tartani a „lemorzsolódó” nézőket. Ez nagyrészt sikerült is: az RTL-csoport (főcsatorna, RTL II, Film+, Cool stb.) és a TV2-csoport (főcsatorna, SuperTV2, Fem 3, Pro4) a közönség 43 százalékát tudta napi átlagban lekötni a múlt héten.
Mit nézünk?
A közvélemény-kutatások szerint az ismeretterjesztő csatornák összesített közönségaránya az idei év első három hónapjában 4,9 százalék volt - ennyien nézik a gyerekcsatornákat is. A Viasat kutatási vezetője februárban azt mondta, 2013-ban a legnézettebb 10 ezer műsorszám listájára egyetlen dokumentumfilm sem fért fel, az egyes dokucsatornák közönségaránya el sem éri az 1 százalékot.
Ezért sok a reklám
A reklámok aránya évek óta növekszik, aminek gazdasági és szabályozási okai vannak. Egyre kevesebb cég hirdet egyre kevesebb pénzért: egy felmérés szerint tavaly 6 százalékkal zsugorodtak a tévés reklámköltések. Ráadásul a kereskedelmi tévék a hirdetők megszerzése érdekében belementek egy árversenybe, egymás alá ígértek. Tehát, ha szinten akarják tartani a bevételeiket, akkor több reklámot kell sugározniuk. A Fideszben 2010-ben kidolgozott és megszavazott médiatörvény lehetővé tette a termékelhelyezést (azaz, hogy egy-egy termék neve feltűnjön egy-egy műsorban reklámblokkon kívül), a műsorok gyakoribb megszakítását reklámokkal.
Ugyanakkor a tévék számos trükköt alkalmaznak, hogy rávegyék a nézőket a reklámok megtekintésére. Tény, hogy a reklámblokk indulásakor a nézők máris a távirányítóhoz kapnak és nekiállnak szörfözni – ezt a nézettségi adatok is visszaigazolják. De a tévétársaságok figyelnek arra, hogy a csoporton belüli csatornáik mindegyikén egy időben fussanak a hirdetések, az RTL három kisebb csatornája rendszerint még ugyanazokat a reklámokat is sugározza. Másrészt még a vetélytársra is figyelnek: ha az egyik reklámot kezd sugározni, akkor a másik is belekezd.
A Viasat székházában tartott februári előadáson elhangzott, ilyenkor emelkedik a köztévé nézettsége: mivel a nézők megszokásból az első négy helyre állítják be a négy köztévét, ahogy elkezdenek fel-le kapcsolni, belenéznek valamelyik műsorukba. Igaz, az adatok azt mutatják, nem maradnak sokáig, de ez már elég ahhoz, hogy a köztévé győzelmi közleményeibe bekerüljön, milyen sokan kapcsoltak oda.
2014 első negyedévben az összes művelődési, kulturális, ismeretterjesztő műsor együttvéve sem ért el nagyobb nézettségi arányt, mint 4,2 százalék. Pedig gazdag a kínálat: a 4 köztévé mellett számos ilyen kis csatorna kínálja a szolgáltatásait, tavaly még a kábelszolgáltató Digi is indított két ilyet (igaz, közben kitette a csomagjából a Discoveryt). Sőt, nagyobb a kínálat, mint az igény: a Nielsen 36 csatorna kínálatát vizsgálva arra jutott, hogy a sugárzott műsorok 12,6 százaléka volt ilyen ismeretterjesztő műsor. A legkevesebben azok vannak, akik vallási műsorokat néznek: ezen műsorok kedveltsége 0,2 százalék.
Ezeket a műsorokat néztük és szerettük 2014 első negyedévében
Nielsen Közönségmérés
Viszont rengeteg szappanoperát és sorozatot nézünk. Ezeknek a műsoroknak a Nielsen szerint közel 29 százalékos a kedveltsége. De jól szerepelnek a realityk, valóságshow-k és egyéb szórakoztató műsorok: míg a kínálat 9 százalékok volt idén, az igény 13 százalékos volt.
Bármennyire meglepő, de sokan nézik a reklámblokkokat és a vásárlási műsorablakokat (TV Shop) is: ennek a kategóriának 17 százalék a műsorfogyasztási aránya. Itt nagyobb a kínálat, mint az igény: az első három hónapban a műsorok 23 százaléka volt reklám, vásárlási műsorablak, műsorajánló vagy valamilyen tájékoztatás, esetleg választási hirdetés a köztévében.
A reklámadó bevezetése csak az első lépés a médiapiac felforgatásában. A hvg.hu több forrásból is úgy értesült, rövidesen újabb törvény kerülhet a parlament elé, amely a piac független szereplőit hozhatja súlyos helyzetbe. Akárcsak a reklámadó, ez a tervezet is főleg az RTL Klubot érintené. A reklámadó a Fidesz-közeli médiabirodalomnak is kellemetlen, ám az új törvényre forrásaink szerint már felkészültek a cégcsoport vezetői.
A közösségi oldalakat is bevonnák az adózói körbe a tervek szerint – mondta a reklámadóról szóló törvényjavaslat előterjesztője. L. Simon László fejében az is megfordult, hogy a reklámadóból származó bevételt "megcímkézzék".
Egyéni képviselői indítvány formájában benyújtotta a Fidesz a reklámadóról szóló tervezetet, amely a teljes médiapiacot megadóztatná. A legtöbbet az RTL Klub üzemeltőtinek kell fizetnie.
Az utolsó pillanatban módosító indítványt nyújtottak be a reklámadóhoz kedd este. A módosítás szerint az előző év veszteségének felét lehetne leírni az adóalapból, ami a TV2-nek kedvez.
A Publicus kutatásából kiderül, a magyarok nagy része hallott a balesetről, de nem hisz a kormány magyarázkodásának, helyette felelősségvállalást várnának.