szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jó, ha tudjuk, hogy ilyenkor ugyanúgy megbírságolhatnak, legfeljebb utólag kérhetünk méltányos elbírálást.

Hétfőn reggel számoltunk be a BKK közleménye alapján arról, hogy a budapesti jegykiadó automaták egy része a fagyos időben felmondta a szolgálatot. A híradás szerint 78 automata robbant le.

A BKK-tól megkérdeztük a hiba pontos okát, és azt, hogy mit tegyen, aki a lefagyott automata miatt nem tud utazás előtt jegyet vásárolni.

Az első kérdésre a közlekedési vállalat elmondta, hogy az automatákban a jegynyomtató egységek működnek hőnyomtatási elven, és a hidegre kiemelten érzékenyek. Ez még nem volna gond, mert van egy hűtő-fűtő légkeringető rendszer a gépekben, de pont ezek hibásodtak meg sok automatában. A hibajavításra a BKK ráküldte az üzemeltetőt, így a mai napot a javítással töltik, és remélhetőleg végeznek is mindegyikkel. Az a veszély egyébként nem fenyeget, hogy az automaták elnyelik a pénzünket és nem adnak jegyet, mivel ezek egyáltalán nem használhatók.

Az ellenőrök azonban akkor is megbírságolhatnak, ha önhibánkon kívül nem tudtunk jegyet venni. A BKK válaszában azt írta, mivel elővételi rendszerben működik a budapesti közösségi közlekedés, jegy nélkül nem szabad megkezdeni az utazást, vagyis a fagyos automata helyett máshol kell jegyet venni. Például a biztonsági őröktől, vagy a járművezetőtől is megvásárolhatjuk, nappal 350, éjjel 450 forintért, illetve a járművezetőktől 450-ért ott, ahol ki van írva.

A BKK annyit azért még hozzátesz, hogy ha egy utas az említett módszerek egyikével sem tudott jegyhez jutni, és megbírságolták, az forduljon a panaszirodához, írja meg egészen pontosan a körülményeket (jegyvásárlási kísérlet időpontja, helyszíne, automata azonosítója, pótdíjazás helye, időpontja), ezt megvizsgálják, és indokolt esetben méltányos elbírálást biztosítanak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!