Országos hatáskörű közlekedésszervezőként megalakult a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) – adta hírül a Technológiai és Ipari Minisztérium. Közleményük szerint az NKK feladata a MÁV-Volán-csoport, a GYSEV és más szolgáltatók közszolgáltatásainak az állam nevében történő megrendelése, a közösségi közlekedési menetrendek összehangolása, a tarifarendszerek egységesítése és az utasok még színvonalasabb kiszolgálása.
A kötött pályás fejlesztések stratégiai tervezése is az NKK-hoz tartozik, amelynek küldetése, hogy minőségi, vonzó közösségi közlekedési kínálat, egységes és országos ütemes menetrendek, csatlakozások és tarifarendszer kialakításával győzzön meg minél többeket a gyors, kényelmes és megbízható közösségi közlekedés használatának előnyeiről – mondta Vitézy Dávid, a tárca közlekedési államtitkára.
Érdekesség, hogy Vitézy volt az, aki még 2010-ben megalapította és a következő 4 évben vezette Tarlós István akkori főpolgármester kinevezése nyomán Budapest hasonló szervezetét, a Budapesti Közlekedési Központot, amelynek ugyanígy a fővárosi közösségi közlekedésben megrendelői feladatai voltak, valamint ugyanígy beruházásokért is felelt.
Az új, országos hatáskörű szervezet részben a Budapesti Fejlesztési Központtól, a KTI Közlekedéstudományi Intézettől és a közúti, vasúti szolgáltatóktól vesz át feladatokat. A tulajdonosi joggyakorló TIM és az NKK együttesen a szakpolitikai tervezésért, irányításért, a szolgáltatások megrendeléséért is felel majd. A társaságot átmenetileg a szakterületi államtitkár, Vitézy Dávid vezeti, az új vezérigazgatót egy hónapon belül kinevezik.