Egyórás késések is lehetnek a miskolci fővonalon, két vonat áramszedője is megsérült

A Hatvan-Szolnok vonalon pedig gázolás miatt kell számítani jelentős késésekre.

  • hvg.hu hvg.hu
Egyórás késések is lehetnek a miskolci fővonalon, két vonat áramszedője is megsérült

Rákos és Pécel között csak egy vágányon közlekedhetnek a vonatok, mert felsővezetékhiba miatt letört két vonat áramszedője – írta közleményében a Mávinform. A miskolci fővonalon ezért vasárnap délután 30-60 perccel hosszabb menetidőre, járatkimaradásokra kell számítani.

Tájékoztatásuk szerint az Egerből 11:08-kor a Keleti pályaudvarra indult IR87-es Agria InterRégió (IR 545) vonat áramszedője megsérült, ezért csak Akadémiaújtelepig közlekedett, utasai a következő S80-as vonattal (3035) utazhatnak tovább.

A Gödöllőről 13:16-kor a Keleti pályaudvarra indult S80-as vonat (3175) áramszedője is megsérült, ezért csak Rákoscsaba-Újtelepig közlekedett.

Emellett jelentős késésekre kell számítani a Hatvan-Szolnok vonalon is, mert a vonat elgázolt egy embert Jászberénynél. A baleseti helyszínelés miatt Pusztamonostor és Jászberény között nem járnak a vonatok.

A Volánbusz a fennakadás végéig Hatvan-Jászberény-Szolnok között valamennyi menetrend szerinti járatán elfogadja a vasúti menetjegyeket.

(Címlapképünk illusztráció.)

Mindenre elszánt fanatikusok vagy halálba nyomorított iskolások – Kik voltak a kamikazék?

Mindenre elszánt fanatikusok vagy halálba nyomorított iskolások – Kik voltak a kamikazék?

1944 őszére a japán legfelsőbb vezetésben is mindenki tudta, hogy a háború erősen vesztésre áll. A hadi helyzeten egy első látásra példátlannak tűnő új taktikával igyekeztek fordítani: fiatal, gyakran az iskolapadból éppen csak kiesett, brutális módszerekkel kiképzett pilóták ezreit küldték a biztos halálba. A japán kapituláció és az utolsó öngyilkos küldetés nyolcvanadik évfordulóján a kamikaze hadviselés történetét idézzük fel.