Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Úgy tűnik, olyan projektek folytatásáról sem tudták meggyőzni a minisztert a saját emberei, amelyeknek az azonnali leállítása pénzben és politikai szempontból is sokba kerülhet. Az egész mögött felsejlik Lázár és Fürjes rivalizálása is.
A múlt héten robbant a hír, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter javaslatára a kormány nemrég felmondta a Nyugati pályaudvar továbbtervezésére vonatkozó uniós támogatási szerződést. A Telex most azt írja, hogy egy, a birtokába került, Lázár kézjegyével ellátott dokumentum szerint több tucatnyi, főleg Budapestet és környékét érintő projektet is elkaszálhat az építési és közlekedési miniszter.
Ez a miniszter számára tavaly ősszel készített lista, amelyet a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) állított össze 80, túlnyomórészt fővárosi és agglomerációs fejlesztésről. Ebben jelezték, hogyan állnak az adott projektek és milyen kockázatai lehetnek, ha azonnal lezárják őket.
A dokumentum szerint a korábban Vitézy Dávid nevével fémjelzett NKK részben lecserélt, Lázárhoz lojális csapata a 80 fejlesztésből
A lap szerint érdekes bepillantást nyújthat Lázár János munkamódszerébe az, amilyen kézzel írt kommentek kerültek erre a feljegyzési listára:
Az utóbbi projekt 43 százalékon áll, 162 millió forintot már elköltöttek rá, és az NKK szakértői is a folytatását – a tervezés befejezését – javasolták, mert az azonnali lezárás pénzügyi kockázattal, a fel nem használt uniós forrás visszafizetési kötelezettségével jár.
A teljes listát itt lehet megtekinteni.
Az érintett projektek többségét nem az NNK, hanem még a Fürjes Balázs és Vitézy Dávid által vezetett Budapest Fejlesztési Központ (BFK) indította el, amelyet a tavalyi választás után megszüntettek. Fürjes a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára lett, Vitézy pedig tavasszal közlekedési államtitkárként folytatta Palkovics László Technológiai és Ipari minisztériumában, majd tavaly megalapította az NKK-t, de amikor a projektek, majd az NKK is hamarosan Lázár Jánoshoz került, távozott.
Jó oka lehet Vitézy Dávidnak arra, hogy ne akarjon Lázár János tárcájához menni
Lázár János előbb nyár elején kilőtte az államtitkár alól a frissen gründolt állami cégét, majd decembertől az ő tárcájánál landol a Technológiai és Ipari Minisztérium feldarabolásával a Vitézy által felügyelt közlekedési terület is, amihez utóbbi, úgy tűnik, nem kíván asszisztálni.
A Telex megkeresésére Lázár azt közölte, hogy az NNK projektjei közül „30 jelenleg is folyamatban van; 25-öt a brüsszeli szankciós politika és a háború gazdasági hatásai miatt fel kellett függesztenünk; 7 beruházás befejeződött; míg 14 projekt lezárásra került.” Hozzátette: a kormány azt mérlegeli a beruházások folytatásánál, hogy fenntarthatóak-e a jelenlegi gazdasági helyzetben, és ehhez állítása szerint nincs köze annak, hogy vidéki vagy fővárosi projektről van-e szó. Itt ugyanakkor érdemes megemlíteni, hogy Lázár a közlekedést érintő terveinek első ismertetésekor határozottan arról beszélt: célja, hogy ne minden út Budapestre vezessen.
A kiszivárgott dokumentumról Lázár azt mondta: sajnálja, hogy a lap „ellopott dokumentumokkal házalóktól szerzi be az információit”, és azt állította, hogy korábban minden kérdésben a rendelkezésükre állt.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
A minisztériumnak világossá kell tennie, hogy Gustav Klimt Afrikai herceg című festményének kiviteli engedélyeztetési folyamata során becsapták őket, vagy ők hibáztak. Enélkül rajtuk marad a gyanú, hogy valami még súlyosabb dolog történt – állítja Molnos Péter művészettörténész.
A dolgozók több mint kétharmada nyilvánított véleményt.
Az okok most egyértelműek.
Nem a MÁV hónapja volt a június, és ez az internetezők ingerküszöbét is átütötte.
A BKV belső vizsgálatot indított.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.