Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Provident Pénzügyi Zrt. (Provident) fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlatot folytatott, amikor pénz-visszafizetési kedvezményét népszerűsítő kampányaiban nem tájékoztatta a fogyasztókat az akcióban történő részvétel lényeges elemeiről. A GVH ezért 50 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A Provident erre reagálva közölte: a Versenyhivatal eddig egyetlen alkalommal sem szabott ki bírságot a cégre, és meggyőződésük, hogy a vállalat - ahogy korábban is mindig - szabályszerűen, a törvényi kötelezettségeknek és a fogyasztóvédelmi elvárásoknak megfelelően járt el.
A vállalkozás 2010. március 10. és 2012. április 30. között 13 különböző akciójában népszerűsítette pénz-visszafizetési kedvezményét. Az akciók keretében a Provident azt ígérte, hogy azoknak az ügyfeleinek, akik a teljes futamidő alatt a kölcsönszerződésben meghatározott ütemezés szerint (hetente) pontos összegben fizetnek, a kölcsönszerződés végén visszafizet egy vagy két heti, illetve egyéb összegű törlesztőrészletet. A tájékoztatások zöméből azonban kimaradt az a fontos körülmény, miszerint abban az esetben, ha a fogyasztók a kölcsön futamideje alatt élnek a teljes vagy részleges előtörlesztés lehetőségével, nem kaphatják vissza a meghirdetett törlesztőrészletet, miközben a fogyasztók nagy része él az előtörlesztés lehetőségével.
A GVH a vizsgálat során megállapította, hogy a fogyasztók azzal sem lehettek tisztában, hogy a vállalkozás minden túlfizetést (az ügyfél szándékától függetlenül) előtörlesztésnek tekint, amely ugyan a fogyasztók számára jellemzően kamatkedvezménnyel jár és díjmentes, azonban erről egyik reklámeszközön sem tájékoztatja a fogyasztókat, így a vizsgált tájékoztatások alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.
A GVH megállapította, hogy a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott azáltal, hogy a pénz-visszafizetési kedvezményét népszerűsítő kampányaiban nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy amennyiben élnek a teljes vagy részleges előtörlesztés lehetőségével, nem kaphatják vissza a meghirdetett egy vagy két heti, illetve egyéb összegű törlesztőrészletet.
A GVH a jogsértés elkövetéséért 50 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének magállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy több mint két évet átfogó (bár nem teljesen folyamatos), többféle kommunikációs eszközt is magába foglaló kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a vállalkozás a 13 vizsgált akció révén.
A Provident erre reagálva közölte: a Versenyhivatal eddig egyetlen alkalommal sem szabott ki bírságot a cégre, és meggyőződésük, hogy a vállalat - ahogy korábban is mindig - szabályszerűen, a törvényi kötelezettségeknek és a fogyasztóvédelmi elvárásoknak megfelelően járt el.
"Álláspontunk szerint ügyfeleink egyértelmű és teljes körű tájékoztatást kaptak a GVH által vizsgált promóció részleteivel kapcsolatban, mellyel célunk éppen az volt, hogy ezekben az akciókban a szerződésüket maradéktalanul teljesítő, pontosan fizető ügyfeleket ismerjük el. Mindez egyébiránt szerződésben foglalt alapkötelezettsége is ügyfeleinknek" - írja a cég.
A Provident a hosszú vizsgálat során mindvégig teljes mértékben együttműködött a hatósággal, következetesen képviselve álláspontját a fogyasztóvédelmi elvárásoknak megfelelő kommunikációt illetően - közölte a cég, hozzátéve: a GVH döntését vitatják és a bírság mértékét méltánytalannak ítélik, ezért megvizsgálják a jogorvoslat lehetőségét a határozattal szemben.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Leggyakrabban kiabálással, sértegetéssel, káromkodással és becsmérlő fenyegetéssel találkoznak a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet dolgozói, de előfordul, hogy a hozzátartozók vagy a betegek leköpik, megrúgják, fellökik vagy szexuálisan inzultálják őket – derül ki a dolgozókat érő erőszakról szóló kutatásból.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.