Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Rekordinfláció idején a magyarokat sújtja az adó a légitársaság szerint.
Sajnálkozását fejezi ki a Ryanair amiatt, hogy az Alkotmánybíróság, megváltoztatva korábbi véleményét, visszautasította a légitársaság alkotmányjogi panaszát.
A Ryanair tavaly júliusban fordult a testülethez, mert megítélése szerint a kormány extraprofitadónak nevezett utasadója sérti az arányos közteherviseléshez való jogát. A kormányrendelet értelmében tavaly júliustól az átszálló utasokat kivéve minden, Magyarországról induló utas után meg kell fizetni.
Az Ab azzal utasította vissza a keresetet, hogy nincs hatásköre a panasz vizsgálatára.
A Ryanair az extraprofitadót az utasokra hárította, emiatt Budapest Főváros Kormányhivatala 300 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki rá.
A társaság által következetesen „idiótának”, „ostobának”, „logikátlannak” stb. nevezett adót időközben megváltoztatta a kormány, most már nemcsak a távolság, hanem a járat károsanyag-kibocsátása is meghatározza az adó mértékét. A Ryanair ezt egyszerűen „nevetséges ál-ökoadónak” nevezi a hvg.hu-nak elküldött közleményében, és kiemeli, hogy az adó mértéke akár 32 eurót is elérheti személyenként.
Ez vérlázító próbálkozás arra, hogy a lopást ökoadóként tüntessék fel, miközben az csak egy túlzó adó a turizmusra, a látogatókra és a magyar családokra kivetve
– írják. A cég kiemeli: az EU kibocsátáskereskedelmi rendszerében évről évre eurómilliókat fizet Magyarországról és Magyarországra induló járatai kibocsátása után, így a „magyar kormány zöldre mosása csak dupla adóztatás, miközben a diszkont árú légi közlekedés lényeges szerepet tölt be a rekordinflációval küzdő magyar gazdaság versenyképessége szempontjából”.
„A magyarországi megélhetési válság idején az ilyen megalapozatlan adókkal csak még több pénzt sajtolnak ki a magyarokból és az ide látogatókból, ezzel is károsítva a magyar gazdaságot, amely függ az olcsó légi utaktól és a turizmustól. A Ryanair már törölte 8 járatát és csökkentette a sűrűséget további öt útvonal esetében a 2022 téli menetrendben válaszul a magyar kormány bizarr extraprofitadójára és annak helyébe lépő ál-ökaadóra” – folytatódik a közlemény, amelynek a végén a társaság szóvivője újra felszólítja a kormányt az „ostoba” adó megszüntetésére.
Képünkön Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója egy budapesti sajtótájékoztatón az alkalomra készített táblával, amelyen az extraprofitadó eltörlésére szólítja fel a kormányt.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.