szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Ha csak a cég pénzügyi eredményeit nézzük, akkor igazuk is lehet.

"Elhanyagolható" hatást gyakoroltak a Pepsire a fogyókúrás vagy cukorbetegségre használt gyógyszerek – mondta Ramon Laguarta, a vezérigazgató kedden. Mindehhez ugyanakkor egyből hozzátette, hogy azért szemmel tartják őket a jövőben is – számolt be a CNN.

Bár a két termék közötti kapcsolat meglepő lehet, az elemzők szerint nem véletlen a Pepsi megszólalása, az utóbbi időben ugyanis annyira népszerűek lettek a fogyást segítő gyógyszerek, hogy az jelentősen megváltoztathatja a vásárlói szokásokat. És hogy nem a levegőbe beszélnek, azt jól bizonyítja az, hogy a többek között ilyen gyógyszereket is gyártó dán Novo Nordisk lett Európa legértékesebb cége.

Mindenkit lenyomott, Európa legértékesebb cége lett a dán fogyasztótablettás társaság

A fogyasztó hatású Wegovy-t és Ozempicet gyártó Novo Nordisk a luxusbrand-halálcsillag LVMH-t taszította le a trónról.

De nemcsak Európában, hanem az USA-ban is rendkívül népszerűek ezek a gyógyszerek, amelyeknek a mellékhatásait még kevésbé ismerjük, ám ha valóban elterjednek széles körben, úgy jelentősen megváltoztathatják az emberek táplálkozási szokásait.

A változó trendek miatt sok élelmiszergyártó is átalakította a portfólióját, aminek keretében jellemzően kisebb és egészségesebb porciókat árultak a vevőiknek. Így tett a Pepsi is, amely a vezérigazgató szerint jelentősen csökkentette az italai és rágcsálnivalói (a Pepsi tulajdona többet közt a Lays és a Doritos is) zsír, cukor- és sótartalmát is.

A Pepsi pedig abban bízik, hogy hiába a nagymértékű fogyókúra, "az emberek továbbra is nassolni akarnak majd valamilyen formában” – erről már Hugh Johnston pénzügyi igazgató beszélt a CNBC-nek. Mindehhez hozzátette, hogy a csökkentett méretek máris megmutatkoznak a cég eredményeiben, mivel olyan vásárlókat tudtak elérni, akik vagy jobban akarják szabályozni, mit vesznek magukhoz, vagy egyszerűen nincs pénzük a nagyobb méretű italokra és rágcsálnivalókra. És persze az is segítette a céget, hogy az infláció miatt ők is emelték az áraikat.

Mindezeknek is köszönhető, hogy Pepsi friss jelentése szerint az idei harmadik negyedévben 23,45 milliárd dollár bevételt termelt, ami éves szinten 6,7 százalékos növekedés, és némileg felülmúlja a az elemzők által várt 23,38 milliárdot. Az egy részvényre jutó nyereség 2,25 dollár lett, ami szintén jobb az elemzők 2,16 dolláros várakozásánál.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!