Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Két éve Orbán Viktor és Novák Katalin tüntette ki a cégvezetőt Budapesten.
94 évesen meghalt Szuzuki Oszamu, aki több mint négy évtizeden át vezette a Suzuki autóipari vállalatot, amit a világ egyik vezető gyártójává fejlesztett. A Suzuki pénteki közleménye szerint szerdán halt meg egy kórházban Sizuoka tartományban, a halálát limfóma okozta.
Szuzuki Oszamu 1930-ban született, és az ’50-es évek végén beházasodott az autógyárat megalapító Szuzuki családba. Japánban nem szokatlan, hogy a férj veszi fel befolyásos családból származó feleségének vezetéknevét – írja a New York Times. 1958-ban kezdett a családi cégben dolgozni, és a ranglétrát végigjárva két évtized múlva a vállalat elnöke lett.
Ahelyett, hogy versenybe szállt volna a többi japán autógyárral, Szuzuki Oszamu az olcsó, kisméretű járművek piacára összpontosított, amit a növekvő keresletet mutató külföldi piacokra is kiterjesztett. Egyik legnagyobb sikere az 1980-as évek elején az indiai kormánnyal nyélbe ütött partnerség: mára a Suzuki indiai leányvállalata uralja az ország személyautó-piacának 40 százalékát.
2000-ben hátrébb vonult a vállalat napi ügyeitől, de 2008-ban vezérigazgatóként visszatért a cég irányításához, miután veje, Hirotaka Ono rákban életét vesztette. 2016-ig töltötte be ezt a tisztséget, amiről azután mondott le, hogy kiderült: a cég manipulálta Japánban eladott autóinak fogyasztási adatait.
2021-ben lemondott tisztségeiről, de tanácsadóként továbbra is a cégvezetés rendelkezésére állt. A cég elnöki tisztségét jelenleg fia, Szuzuki Tosihiro tölti be.
Szuzuki Oszamut két éve Orbán Viktor díszvacsorán látta vendégül a Karmelita kolostorban, előtte Novák Katalinnal közösen a Magyar Érdemrend nagykeresztje polgári tagozata kitüntetést adták át a cégvezetőnek. Szijjártó Péter akkor úgy méltatta, hogy a Suzuki magyarországi beruházása a kommunista diktatúrából menekülő Magyarország számára felbecsülhetetlen értéket jelentett, és a cégnek elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy hazánk mára az európai autóipar egyik éllovasa lett.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
A világ legnagyobb húsipari cége, a brazil JBS a New York-i tőzsdére lépett, hogy finanszírozza a további növekedését. A zilált múltú vállalatot rendre megtalálják környezetvédők, politikusok és piacfelügyeletek.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.
Néhány szón, gesztuson múlt 1990-ben, hogy nem borította el Erdélyt az erőszak.