Michael Posner kritikus az újság legfrissebb számában megjelenő cikkében, amelyet az alkotás kanadai bemutatásához időzítettek, tájékoztatja az olvasókat arról, hogy a Nobel-díjjal kitüntetett Kertész Imre önéletrajzi regényéből készült film Koltai első rendezése.
A korábban több mint 70 film elkészítésében operatőrként közreműködő Koltai "egy mesteri festő szemét" adja hozzá többletként a regényhez. A képi beállítások - például a táborok brutális, nihilisztikus mindensége véget nem érő sártengerükkel - vissza-visszatérően szépséget közvetítenek.
Nem mellesleg ez - a koncentrációs táboron belüli lét szépségének bemutatása - volt a regényíró szándéka is. A táborba zártak sorstalanságra voltak kárhoztatva abban az értelemben, hogy csak a "mostot", a létezés jelenét ismerték, s nem várták, hogy lehet jövőjük az elektromos kerítésen kívül. Éppen ezért a táborbeli létben lehetett, s volt is egyfajta családiasság, s annak megvolt a maga perverz szépsége - írta a kritikus.
A filmet a korábbi montreali bemutató után pénteken vetítették először Torontóban és Vancouverben.