szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Emmy-jelölt színész, producer és rendező Los Angeles-i otthonában halt meg 106 évesen. Norman Lloyd maga volt az élő filmtörténet.

Norman Lloyd 1937-től játszott Orson Welles repertoárszínházában, a Mercury Theatre-ben, szerepelt a színház első előadásában, Shakespeare Julius Caesar című darabjának modern adaptációjában is. Később 12 Broadway-előadásban játszott és kettőt rendezett. Első filmszerepe Welles Aranypolgárában lett volna, el is utazott a rendezővel Hollywoodba, de mikor a film költségvetését megvágták, Lloyd kiszállt a produkcióból és hazatért New Yorkba. A filmvásznon végül 1942-ben Hitchcock filmjében, a Szabotőrben debütált, Charlie Chaplinnel pedig a Rivaldafény című filmet forgatta.

102 évesen ő volt Hollywood legidősebb, még dolgozó filmese, aki nemcsak a régi nagyokkal forgatott, de korunk színészeivel is, például Denzel Washingtonnal vagy Amy Schumerrel. Nem véletlenül mondta róla az egyik születésnapján az Oscar-díjas Karl Malden színész, hogy "Norman Lloyd maga a filmtörténet".

Később Lloyd rendezte az Alfred Hitchcock bemutatja című sorozatot a televízióban, amiért 1985-ben elismerésben részesült a velencei filmfesztiválon.

Már a hatvanas éveiben járt, mikor beválogatták az Egy kórház magánélete című kórházas tévésorozatba, és 1982-1988-ig a nagy sikerű széria mind a hat évadában eljátszotta a veterán, bölcs orvos szerepét. Eredetileg csak egy évadra hívták, az általa játszott orvos rákban elhunyt volna, de a történetben olyan fontos szereplő lett, és a közönség annyira megszerette, hogy a producerek végül nem engedték el. A műsor számos Emmy-díjat kapott.

Lloydot 1970-ben a The Name of the Game, és 1974-ben a Steambath című produkcióban nyújtott alakításáért jelölték Emmy-díjra.

Mozgalmas társasági életet élt Hollywoodban, barátai között volt Jean Renoir, Buster Keaton és Judd Apatow is. Apatow Kész katasztrófa című filmjében szerepelt utoljára a filmvásznon 2015-ben.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Lichter Péter Kult

Klausztrofób borzongás – A 10 legizgalmasabb kamarathriller

A zárt szituációs alapfelállás az egyik legelterjedtebb forgatókönyvírói fogás a thriller műfajában: nem csak a film költségvetése redukálható vele jelentősen, hanem ezzel az egyszerű ötlettel a feszült hangulatnak is hatékonyan megágyaznak az alkotók. Hiszen nehezen tudunk annál kellemetlenebb alaphelyzetet elképzelni, hogy be vagyunk zárva egy szűk térbe, ahol ráadásul valami fenyegető is lapul. A héten bemutatott Cloverfield Lane 10 apropóján összegyűjtöttük a legparább kamarathrillereket.