szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A jelenlegi Erzsébet híd 1961-1964 között épült a második világháborúban elpusztított első Erzsébet híd helyére, helyreállítására a budapesti Duna-hidak közül utolsóként került sor.

Az újjáépítendő hídra három alternatív terv készült, a választás végül a Sávoly Pál által tervezett korszerű kábelhídra esett, amelynek vonalvezetése, nyílásbeosztása követi a régi hídét. Az 1959. október 15-i, kormányszintű döntést követően 1960 tavaszán az építési munkák a felrobbantott híd megmaradt pesti pilonjának bontásával és az alépítményi munkákkal indultak meg.

A két tartókábel egy-egy kábelköteg, 61 db elemi kábelből összeállítva, ezek párhuzamosan futnak egymással, össztömegük több mint 1000 tonna. Az új híd közel tíz méterrel lett szélesebb a réginél, ugyanis a járdákat a függesztőkábeleken kívülre helyezték. Az új hidat végül 1964. november 21-én adták át ünnepélyes keretek között a forgalomnak. A hídon az utolsó villamos 1972. december 31-én haladt át, a vágányokat 1975-ben távolították el - olvasható a Budapest Anno blogon. A terhelési próba képét megtekintheti a blog friss bejegyzésében.

hvg.hu Napi merítés

Milyen volt az Örs vezér tere 1960-ban?

A téren, amely a nevét 1932-ben kapta, 1954 és 1961 között épült fel a környéken az első lakótelep jellegzetesen szocreál stílusban, a mai metróállomással átellenben, a Kerepesi út és a Pillangó utca mentén.

Alvás- és evészavarokat okozott a karantén a fiataloknál

Alvás- és evészavarokat okozott a karantén a fiataloknál

Nagy mennyiségű esőre, zivatarra és szélre is figyelmeztet a meteorológia

Nagy mennyiségű esőre, zivatarra és szélre is figyelmeztet a meteorológia

Fizetnek-e koronavírusra az életbiztosítások?

Fizetnek-e koronavírusra az életbiztosítások?