szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Bizonyos divatmárkák szinte már ijesztő hatást váltanak ki az öltözködés igazi rajongóiból, láttukra-hallatukra...

Bizonyos divatmárkák szinte már ijesztő hatást váltanak ki az öltözködés igazi rajongóiból, láttukra-hallatukra felmegy a pulzusuk és megjelenik szemükben a szerzés vágya. Sajnos a legtöbb ilyen legendás brand Magyarországon megmarad a legenda szintjén, valószínűleg akármennyire is szeretnénk, soha nem lesz nálunk Marc Jacobs, Chloé, Chanel vagy Prada üzlet – bár a két utóbbival kapcsolatban évek óta hallunk pletykákat.

De ha ruhákat, cipőket nem is vehetünk Budapesten kedvenceinktől, az illataik legalább már eljutottak hozzánk, mi pedig felhasználjuk az alkalmat itt a life-style.hu-nál, hogy kicsit meséljünk ezekről a márkákról. Először Marc Jacobs világát mutattuk be, most pedig a Chloé következik.

Valószínűleg nem sokan tudják, hogy a Chloé volt az első divatház, amely ready-to-wear ruhákkal foglalkozott, az 50-es években történő megalapításáig ugyanis csak haute couture (csilivili báliruhák az utolsó öltésig kézzel készítve) kollekciók készültek a nagy neveknél. Így vált végre elérhető a nem szégyenletesen gazdag népek számára is a divat legmagasabb foka.

Valami ilyesmit csinál a Chloé ma is, hordható, laza ruháival és a nőies, szofisztikált parfümjeivel. Persze nem akarnak úgy tenni, mintha bárki lehetne Chloé-lány, de azért próbálkoznunk szabad. És milyen is az a bizonyos lány? Mai formájának megszületése Phoebe Philo nevéhez köthető, aki 2001-től 2006-ig volt vezető tervező (jelenleg épp a Céline-nek alkot körülrajongott kollekciókat). Az ő ruhái egy fiatalos, de valójában kortalan, szexi és intelligens nőnek készültek, aki tudja, hogy milyen hatást tud elérni a megfelelő öltözékkel.

Legjellemzőbb darabok a selyemruhák, a széles szárú nadrágok és a laza blúzok, ezekből minden kollekcióba jut bőven. Nyolc éve foglalkoznak kiegészítőkkel is, melyek hatalmas sikert arattak, gondoljunk csak a Paddington táskára, ami évekig a divatújságírók egyik kedvenc darabja volt. De nem csak a hivatásosak között találunk rajongókat, Natalie Portman, Kate Bosworth és Kirsten Dunst is gyakran visel Chloét a vörös szőnyegen és az utcán egyaránt. A 2006 utáni két év kicsit kaotikus volt, de a parfüm megalkotása során Hannah MacGibbon lett az új kreatív igazgató, aki tökéletesen felvette a fonalat, egyszerre folytatta a márka és Philo hagyományát.

Na de mi is olyan különleges abban a bizonyos parfümben? Röviden azt kell mondanunk, hogy gyakorlatilag minden. Az üvege klasszikusan szép, ezüstözött tetővel, valódi selyemszalaggal átkötve (amit kézzel kötnek minden egyes üvegre, bár sajnos nem bájos manók kezei). A kampányhoz három reklámarcot választottak: Anja Rubik modellt, Chloë Sevigny amerikai, és Clémence Poésy francia színésznőt. A képek és a videó is stílusos és érzéki, bár szerintünk egy csöppet bárgyú. Mindhárom kiválasztott nő rendkívül trendinek számít, Anja évek óta sikeres modell, aki rendszeresen dolgozik a márkának, Chloë és Clémence pedig mindketten a stílusukról híresek valamint arról, hogy nagyon ügyesen tudnak egyszerre hollywoodi és független filmekben is szerepelni.

De térjünk át a tartalomra, vagyis az illatra. A Chloé alkotása a rózsa-alapú parfümök közé sorolható, ami a kedvenceink közé tartozik. Felfedezhetünk még benne liliomot és magnóliát is, melyeket az ámbra és a méz illata tesz mélyebbé. Igazi különlegesség, hogy a parfüm három változatban kapható. Az Eau de Toilette-nek világosak a színei, illata pedig friss és halvány, az Eau de Parfum kicsit sötétebb és erőteljesebb, az Eau de Parfum Intense pedig a legsötétebb, erőteljes illattal, szürke szalaggal díszítve. Így mindenki kiválaszthatja azt az intenzitást, ami neki a legjobban megfelel, vagy variálhatjuk az illatokat nappal és éjszaka.

Az egyetlen probléma a parfümmel az lehet, hogy a drágább kozmetikumok közé tartozik, de ha beleszeretünk az illatba, kétség sem fér hozzá, hogy megéri az árát, mert ebben az esetben tényleg az egyediséget és a kézi munkát fizetünk meg. Na meg persze a Chloé-lánnyá válás oly borzasztóan hívogató ígéretét, amit lehet, hogy sosem fogunk elérni, de a próbálkozás még senkinek sem ártott.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A Mazsihisz válasza Demeter Szilárdnak: Európát gázkamrának minősíteni ízléstelen és megbocsáthatatlan

A Mazsihisz válasza Demeter Szilárdnak: Európát gázkamrának minősíteni ízléstelen és megbocsáthatatlan

Bár intim probléma, muszáj beszélni róla

Bár intim probléma, muszáj beszélni róla

Látványos karácsonyi díszbe öltözött egy pomázi tűzoltóautó

Látványos karácsonyi díszbe öltözött egy pomázi tűzoltóautó