szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az Oyster oldala nagyon hasznos összeállítással segít az olvasóknak, hogy megtanuljuk látni a reklámfotók hazugságait.

Az Oyster oldala nagyon hasznos összeállítással segít az olvasóknak, hogy megtanuljuk látni a reklámfotók hazugságait. Persze sosem arról van szó, hogy egy adott szálloda valótlant mutatna magáról (hiszen emiatt már jogi lépéseket is fontolhatna a csalódott vendég), csupán saját fotóján olyan változtatásokat végez el szoftverek segítségével, amelyekkel a színek szebbek, a környezet sokkal tisztább és élettel teli, és soha nem látni olyan vendéget, akinek társaságában nem szívesen töltenénk el nyaralásunk napjait.

A marketing őszinteségének fontosságáról persze lehet vitát nyitni, de itt most nem ez a cél. Az Oyster csupán megmutatja, hogy mi a különbség a látványos katalógusok és a csábító hirdetések fotóinak ígérete és a személyes tapasztalat jóval szürkébb képe között, így talán könnyebben felkészülhetünk az esetleges csalódásokra, problémákra. Elvégre egy gyorsétteremben sem úgy néz ki a hamburger, ahogy azt a pénztár feletti fotón láthatjuk, mégis ugyanannyi vendég eszi meg gondolkodás nélkül a gyakran kétségbeejtő állagú szendvicset. Feltehetően a nyaralásról sem fordulunk majd vissza, ha nem olyan szép a medence, vagy a kilátás az általunk kiválasztott szállodában, de egy tudatos fogyasztó azért figyeli, hol próbálják átverni, ebben segít az Oyster oldala.

Elsőként érdemes szemügyre venni a Riu Negril Club fotóját, ahol egy szexi nő áll a szinte teljesen üres medence partján, az ember szinte azt érzi, hogy a magányos szépségeken kívül itt senkivel nem kell majd megosztania a medencét:

www.oyster.com

Ezt gondolhatta az összes férfi, aki a valóságban a medencében, illetve annak partján vedel. Ez már nem az a kép, amely nagyon vonzóvá tenné az egyébként igen jó színvonalú szállodát...

www.oyster.com

Hasonló apró eltérésekre lehetünk figyelmesek a szálloda szobájáról készült reklámfotót, illetve az Oyster által készített valódi képet szemlélve. A katalógusokhoz készült kompozíción ugyanis egy tökéletesen díszített ágyat és makulátlanul tiszta szobát láthatunk...

www.oyster.com

A valóságban azonban csupán ennyi várja a vendégeket:

www.oyster.com


Ha már a szobákról készült fotók közti különbséget vizsgáljuk, akkor a The Four Seasons Miami reklámfotóját is érdemes megtekinteni, ahol egy csodás lakosztály csábítja a vendéget, magával ragadó panorámával.

www.oyster.com

A valóságban ugyanakkor a bútorok egyszerűbbek, a függöny sokkal rondább, a falak fakóbbak, a kilátás sem éppen ígér már olyan sokat, de az egész szoba valahogy keskenyebb és kisebb, mint amit előre elképzeltünk:

www.oyster.com

A The London West Hollywood szálloda fotóján szállodai szobánk erkélyét láthatjuk, amely kényelmet és zöld környezetet ígér a vendégnek...

www.oyster.com

A valóságban viszont nyoma sincs a zöld környezetnek, az otthonos érzésnek, ettől persze még a kanapé lehet kényelmes, de tényleg elég lenne nekünk ennyi?

www.oyster.com

Szintén kardinális pontja a nyaralásnak a szállodai ételek minősége, az étterem állapota. A Grand Palladium Bavaro Resort és Spa weboldalán található fénykép szerint a vendégek a wellness kényeztetése közben ilyen ellátásban részesülnek:

www.oyster.com

A valóságban ugyanakkor ez a kép fogadta a Grand Palladium Bavaro Resort és Spa vendégeit az étterembe lépve:

www.oyster.com


A felsorolást pedig lehetne a végtelenségig folytatni, az Oyster sorozatában még számtalan hasonló példát láthatunk (fotókkal természetesen). Van olyan szálloda, amely azt titkolta, hogy szomszédságában hatalmas építkezés folyik, máshol a tengerparti esküvő körülményeit tusolták el, de akadt olyan cég is, amely teljesen átrajzolta medencéje környezetét, hátha csábítóbb lesz a csodás kilátás egy tűzfalnál.

Illúzióink ugyanakkor nincsenek, tudjuk, hogy az újságban látott modell is narancsbőrös a valóságban, a tökéletes smink alatt is vannak szépséghibák, és a legtöbb reklámban minden színesebb a valóságnál. Kérdésünk csak az, hogy vajon hol van az a határ, ahol már nem csak költői túlzásokról, hanem a fogyasztó félrevezetéséről van szó. Hiszen mi fizetünk rá, ha a pénzünkért nem azt az álmot kapjuk, amit megálmodtunk az ígéretek alapján. Ezt pedig lehet magyarázni, de azért még átverés.

-NB-

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!