szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A legnagyobb amerikai élelmiszergyártó vállalatok bejelentették, hogy önkéntesen visszafogják az egészségtelen termékek gyerekeknek szóló marketingjét, és saját irányelveket fogadnak el a reklámokra, miután elutasították a szövetségi kormány által javasolt iránymutatókat.

Az élelmiszeripari nagyvállalatokat - például General Mills, a ConAgra Foods és a Kellogg cégeket - tömörítő együttműködés csütörtökön tette közzé irányelveit. A vállalatok szerint erőfeszítésük révén alapvetően megváltozik majd, hogy mit reklámoznak, és módosul a hirdetések tartalma is. A jelenleg gyerekeknek forgalmazott termékek közül minden harmadik reklámja zsugorodik majd.

Az új kívánalom - amely akkor engedné meg a cégeknek, hogy gyerekeknek reklámozzanak egy terméket, ha az megfelel bizonyos táplálkozási előírásoknak - ráveheti egyes márkák gyártóit, hogy változtassanak receptjükön, csökkentsék az előállított étel vagy ital nátrium-, zsír-, cukor- és kalóriatartalmát.

Míg korábban az egyes cégek csak saját maguk számára kötelező vállalásokat tettek a gyerekek számára készített egészségesebb termékekkel kapcsolatban, addig a mostani megállapodást követően az új kívánalmakat a részt vevő összes vállalatra kiterjesztik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!