Hogyan nyújthat kiemelkedő vásárlói élményt egy kisvállalkozó?
A kisvállalkozások nem csak a közösségünknek, de a gazdaságnak is meghatározó szereplői. Rugalmasságuk és helyi kapcsolataik révén munkahelyeket teremtenek, és személyes kapcsolatokat is ápolnak a vásárlóikkal, ez által erősítik a helyi identitást. Ezt az ügyet támogatja a Visa Boltok Boltja versenye, amelyen a díjakat a vásárlói élmény minősége alapján ítélik oda.
Az értékelési folyamat során az üzlet kialakítását, egyediségét, az áruk bemutatását, az innovatív technológiák alkalmazását, a személyzet hozzáállását és nem utolsó sorban a modern fizetési módok alkalmazását vizsgálták, hiszen a felgyorsult digitalizáció biztonságot, kényelmet és gyorsaságot jelent nemcsak a fogyasztóknak, de a vállalkozásoknak is.
A vásárlók szemszögéből a cél egyszerű: minden vevő szeretne kényelmesen, könnyen és biztonságosan vásárolni. Ebben segítenek az újabb és újabb innovációk, mint például a Click To Pay, amely a bolti érintéses fizetési élményhez hasonlóan, az online vásárlást is sokkal gördülékenyebbé teszi, vagy a Tap To Phone szolgáltatás, amely a mobiltelefont változtatja bankkártyaelfogadó eszközzé. Az itt felsorolt szolgáltatások nem csak a fogyasztóknak, de a vállalkozóknak is könnyebbséget jelentenek. A kis és középvállalkozások így ugyanolyan naprakészek tudnak lenni a legújabb digitális szolgáltatásokkal, mint a legnagyobb vállalatok, hogy ugyanolyan fogyasztói élményt adhassanak a vevőiknek.
A digitális fizetési szolgáltatások a vásárlók mellett a vállalkozásoknak is kényelmet, biztonságot és gyorsaságot jelentenek. Nemcsak az ügyfelek fizetnek elektronikusan a kisboltokban, hanem a vállalkozások tulajdonosai is a beszállítóiknak.
A hazai kkv-k között kereste a leginnovatívabb és a legjobb vásárlói élményt nyújtó vállalkozásokat a Visa Boltok Boltja versenye, amelynek győzteseit idén hirdették ki elsőként. A fizikai üzleteknek szóló versenyben a Bartók Pagony könyvesbolt került ki győztesként.
„Az értékesítési csatornák szélesítésével a kisvállalkozások a kizárólagos helyi jelenléttől az országos vagy akár nemzetközi ügyfélkör kiszolgálásáig növelhetik lehetőségeiket. A Visa Boltok Boltja versennyel számos ügyfélközpontú üzletet szeretnénk bemutatni a magyarországi fogyasztóknak, egyúttal segíteni a kiskereskedőket abban, hogy a legjobb gyakorlatok alapján javítsák a vásárlói élményt” – hangsúlyozta a díjátadón Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.
A Visa Boltok Boltja verseny már első alkalommal is megmutatta, hogyan tudja egy termelőket segítő kereskedő, egy gyerekeknek szóló könyvesbolt, vagy akár egy optika úgy javítani a vásárlói élményt, hogy az bármely más üzlet számára is követendő példát jelentsen. A versennyel pedig épp ez a cél, hogy bárki ihletet tudjon meríteni azokból az ötletekből és innovációkból, amiket a győztesek bemutatnak.
A Visa Boltok Boltja 2023 verseny első helyezettje a Bartók Pagony lett, a második a Miskolci Györgytea, a harmadiknak járó elismerést pedig a NekedTerem vihette haza. A Visa munkatársai által odaítélt különdíjat a soproni Harrer Csokoládéműhely vihette haza.
Ezt a cikket nem a hvg.hu szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről itt olvashat: (link)