Spar: a mérgező liszt a gyártó hibája
A társaság pénteken közleményben reagált arra, hogy a Figyelő cikke szerint F2-toxinnal szennyezett lisztet vásároltak...
A társaság pénteken közleményben reagált arra, hogy a Figyelő cikke szerint F2-toxinnal szennyezett lisztet vásároltak egy Spar-üzletben. "A Sparnak mint kereskedőnek nincs tudomása arról, hogy a termék gyártója milyen alapanyagokat használ a gyártás során" - hangsúlyozta a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. A cég állásfoglalásában jelzi: a jogszabályokban meghatározott előírások szerinti minőségű terméket, és arra vonatkozó garanciát kér a szállítóktól. Ugyanakkor jelezte: a természetesen ebben az esetben is a cégcsoport a szükséges intézkedéseket megteszi. A Spar felszólította a lisztet előállító Pannonmill céget, hogy haladéktalanul, hitelt érdemlően nyilatkozzon a szállított liszt minőségéről. A Spar közleményében rámutat: kereskedői munkája során kiemelten fontosnak tartja az élelmiszerbiztonsággal és az egészséggel kapcsolatos szempontokat, és minden tőle elvárhatót megtesz ennek érdekében. A társaság megjegyezte: a Figyelőben megjelent cikk állításai a komáromi búza finomlisztre vonatkozón nem bizonyítottak hitelt érdemlően, ugyanakkor a Spart negatív színben tüntetik fel.
A társaság közleményében kitér arra, hogy az utóbbi időszakban a gabonákkal kapcsolatos piaci helyzet hektikus volt, problémákkal, érdekütközésekkel tarkítva. Ezek egyik, a vásárlókat is negatívan érintő végeredménye a liszt és egyes sütőipari termékek fogyasztói árának az átlagot messze meghaladó emelkedése volt. A Spar rendkívül sajnálatosnak tartja, hogy a termelésben és a termesztésben, valamint a feldolgozásban érintett piaci szereplők érdekellentéteinek káros következményei a fogyasztókon és kereskedőkön csapódnak le.