
Balizs Benedek
Sport
Az Eagles tönkreverte a Chiefst a Super Bowlban
Videón a döntő legszebb és legfontosabb pillanatai.
A csapat újoncként indul a Forma-1-ben, bár korábban már (1991-től) Jordan, Midland és Spyker nevek alatt is versenyzett. Vijay Mallya indiai tulajdonos a jelek szerint hosszabb távra tervez elődeinél, hiszen korábban a Toyotát támogatta, és deklaráltan komolyan veszi a szerepét. A csapat várhatóan a mezőny végén kullog majd, de végre kezdetét veheti a lassú építkezés és tapasztalatgyűjtés.
Az istálló előbb szerepelt a Forma-1-ben, mint kezdett személygékocsikat gyártani. A vállalkozás azonban nem bizonyult sikeresnek, és 1968-ban ki is szálltak a küzdelemből - egészen 2006-ig. Az addig eltelt időben - kisebb szünetekkel - motorbeszállítóként tevékenykedtek. A tavalyi szezonban a csapat maga alatt teljesített, idén Ross Brawn érkezésével elkezdődhet az érdemi munka. Az biztos, hogy a Honda idén előkelőbb helyen végez.
2005-ben a Red Bull felvásárolta a Minardit, hogy egy második számú csapatot hozzon létre a fiatal tehetségeknek. A tavalyi botrány óta azonban két istálló nem használhatja egyben az egyben ugyanazt a kasztnit. Bár a pilóták tehetségesek, és minden bizonnyal poontokat is szereznek majd, a Toro Rosso várhatóan továbbra is marad gyenge középcsapat.
2008-as idényben érezhető a változás a pilótákat illetően. Távozott a spanyol Hector Faubel (Bancaja Aspar), a cseh Lukas Pesek (Valsir Seedorf Derbi) és az olasz Mattia Pasini (Polaris World), ugyanakkor az élmezőnyhöz zárkózott fel Simone Corsi, Sergio Gadea és Mike Di Meglio. Az "öregek" mellett feltűnt Stefan Bradl, Scott Redding és Bradley Smith, így a küzdelem a tavalyihoz hasonlóan izgalmasnak ígérkezik.
A legkisebb kiscsapat. Nemcsak azért, mert sokáig a Forma-1 legszegényebb csapatának számított, hanem mert a motorszállító Honda is kihátrált mögüle. A Magna Grouppal kötött szerződés idén biztosítja az anyagi hátteret, a gyári japán istálló pedig a motort. Bár szó volt egy fizetős pilóta alkalmazásáról is, Davidson végül maradt az istállónál. A pénzügyi nehézségek miatt a csapat az első négy verseny után kénytelen volt kiszállni a Forma-1 2008-as küzdelmeiből.
A 2007-es világbajnoki küzdelmet a finn Kimi Räikkönen nyerte – vagy a brit Lewis Hamilton veszítette el. A Brazil Nagydíjon – a sorozat utolsó futamán – a Ferrari pilótája nemcsak a győzelmet szerezte meg, de riválisai pont úgy futottak célba a versenyben, hogy a végelszámolásnál a Jégember mögött végezzenek. Idén a két fő esélyesen kívül a vb-címre érdemben pályázhat Felipe Massa (Ferrari), Robert Kubica és Nick Heidfeld (mindkettő BMW Sauber) is.
Bár a Toyota csapatként csak 2002-től résztvevője a Száguldó Cirkusznak, motorbeszállítóként már korábban feltűnt. Nagy terveik vannak a jövőre nézve, s mivel anyagilag biztos lábakon álló istállóról van szó, van is esély ezek elérésre. A Toyota egyelőre azonban erős középcsapat, idén elsősorban a tapasztalt Jarno Trullitól számíthatunk bíztató eredményekre.
A Száguldó Cirkusz történetének második legeredményesebb csapata nyolc konstruktőri és tizenegy egyéni világbajnoki elsőséget számlál. A tavalyi év jól alakult volna a bajnokesélyes istálló számára, ha ki nem robban a kémbotrány, miszerint Ferraris adatokat találtak a csapat dolgozóinál. Pontjaikat elvették, majd izgalmas versenyben pilótáik is elbukták az egyéni vb-címet.
A Renault 1977-ben, motorbeszállítóként 1983-ban debütált a Forma-1-ben, de a csapat 1985-ben kiszállt a sorozatból. 2001-ben felvásárolta a Benettont, majd visszatért. 2005-ben és egy évvel később korábbi tesztpilótája, Fernando Alonso vezetésével egyéni és konstruktőri világbajnoki címet is szereztek. A spanyol pilóta 2007-es távozásával a franciák a középmezőnybe estek vissza, és ezen várhatóan Alonso idei visszatérése sem segít.
Az osztrák csapat nagy reményekkel vágott bele első Forma-1-es szezonjába, ám az autóknak a mgbízhatatlanság lett az egyik fő tulajdonsága. A siker kulcsa a Williams és McLaren egyköri sikeres mérnöke, Adrian Newey lehet, akinek eddigi eredményei önmagukért beszélnek. A Red Bull egyelőre stabil középcsapat, idén borítékolható a javulás, az áttörés viszont még nem.
Londonban szeretné megrendezni szezonnyitó bajnoki mérkőzését az orosz labdarúgó élvonalban szereplő FK Moszkva.
Sólyom László államfő a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztje Kitüntetést adományozta Talmácsi Gábornak, a motorsportban szerzett felbecsülhetetlen érdemei elismeréseként.
A jövőben távirányítású minirepülőgépről figyeli és azonosítja a futballhuligánokat a német rendőrség Szászországban.
Az orvosok agyhalottnak nyilvánították Cso Joj Szam dél-koreai profi ökölvívót, aki múlt keddi, szöuli győztes mérkőzése után esett össze.
Sorozatban kétszer a spanyol Dani Pedrosa, majd újabb két évig honfitársa, Jorge Lorenzo ült a 250 köbcentiméteresek trónján. Idén a finn Mika Kallio igyekszik véget vetni a hispán uralomnak, de a frissen feljutott olasz Mattia Pasininek is nagyon fekszik a kategória. Érdemes figyelni a még Tóth csapat színeiben induló Hector Barberára, aki kis szerencsével odaérhet a dobogóra.
A tavalyi év hajrája óriási izgalmakat hozott, melynek végén Talmácsi Gábor szerezte meg a világbanoki címet az utolsó futamon szerzett második helyével. Az idei szezon nem indult jól a magyar pilótának, több gond is felmerült az új Apriliával, de Talma már tárgyalt az olasz gyár vezető mérnökeivel. Az egyetértés teljes volt, így a hátralévő futamokon mindenképpen javulás várható.
A tavalyi világbajnoki sorozat végén magyar világbajnokot ünneplehettünk a 125 köbcentiméteres kategóriában. Talmácsi Gábor az utolsó futamon ugyan a második helyre szorult a nem mindig korrekt Hector Faubel mögött, az összetettben viszont övé lett a győzelem. A 2008-as szezon nem indult jól, az Apriliának nem sikerültek úgy az újításai, ahogy szerette volna. Ha ezen sikerül javítani, Talma is versenyben lesz az újabb világbajnoki címért.
A 2007-es esztendő az ausztrál Casey Stoner végső győzelmét hozta - mérsékelt izgalmak között. A címvédésre ugyan van esély, de a spanyol Jorge Lorenzo üstökösként robbant be a mezőnybe, hogy a 250 kcm-t kinőve a királykatgóriában bizonyítson, és bizonyít is. Ugyanakkor természetesen az örök potenciális világbajon-jelölttel, Valentino Rossival is számolni kell, hiszen már sokszor és sok helyen bizonyította: szinte mindenre képes.
A 2007-es év minden téren a holland harcosok végső diadalát hozt. A WGP katgóriában a a 212 cm magas és 137 kilós Semmy Schilt harmadszor diadalmaskodott, a döntőben idén is honfitársát, a szintén háromszoros K-1 bajnok Petrer Aertset győzte le. A nehézsúlyban ugyancsak Schilté lett a trófea, a középsúlyú kategóriűban (MAX) pedig Andy Souwer bizonyult a legjobbnak. Idén mindannyian újra versenyben vannak, a szoros mezőny miatt mégsem valószínű, hogy idén is érvényesül a németalföldi hegemónia.
A német pilóta már 2005 óta versenyez a kategóriában, és minden évben szerzett pontot. Fiatal kora ellenére tehát van már tapasztalata, amit idén bizonyít is. Katarban például már dobogóra állhatott, és rendre az élbolyban versenyez. Óriási tehetsége a németeknek, ha idén nem is, de hamarosan a negyedliteresek világbajnoki címéért versenyez majd, és abban is biztosak lehetünk, hogy szerepelni fog a MotoGP magasabb kategóriáinak valamelyikében.
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.