Balla István

Balla István


Mi köze a tesitanárnak a gyerek szövegértéséhez? Kiakadtak a pedagógusok a kormány új értékelési módszerén
 

Mi köze a tesitanárnak a gyerek szövegértéséhez? Kiakadtak a pedagógusok a kormány új értékelési módszerén

Levélben tiltakoztak az Oktatási Hivatal (OH) dolgozói az elnöknél, amikor kiderült, hogy 4-11. évfolyamon minden gyereknek meg kell írni egy halom tesztet, csak azért, mert a belügyminiszter szerint ezekkel lehet a pedagógusokat értékelni. Több vezető le is mondott az értelmetlen pazarlás miatt. Közben nagyjából beszántottak egy több mint 20 éves, eddig jól működő rendszert.







Egykor az egész ország rajongott a füttyéért, most ő aggódik a következő nemzedék hallásáért – interjú Hacki Tamással
 

Egykor az egész ország rajongott a füttyéért, most ő aggódik a következő nemzedék hallásáért – interjú Hacki Tamással

A hangember – ha nem lenne negatív felhangja ennek a kifejezésnek, tökéletesen le lehetne írni vele Hacki Tamást, aki a 60-as, 70-es években sajátos fütyülésével kápráztatta el a világot, később tudósként a hang természetét tanulmányozta, orvosként pedig a hangképző- és hallásbetegségben szenvedőket gyógyította. Úgy véli, sürgősen lépni kell, mert súlyos halláskárosult lehet pár év múlva a fél ország. Interjú.    






Isten számát is a most 80 éves Rubik Ernőnek köszönhetjük
 

Isten számát is a most 80 éves Rubik Ernőnek köszönhetjük

A leghíresebb magyar találmány. Nemcsak egy játék, hanem a popkultúra kitörölhetetlen része, dizájntárgy, egyetemi tananyag. A Rubik-kocka a most 80 éves névadó-feltalálóját még a szocializmusban viszonylag gazdaggá tette, ez azonban őt mindig is hidegen hagyta. Úgy tekint a találmányra, mint „a természet megértésének apró és különleges, egyedi darabjára”.  


Kreatív gondolkodásban megelőzik a lányok a fiúkat, de az iskola sok gyereket cserben hagy  
 

Kreatív gondolkodásban megelőzik a lányok a fiúkat, de az iskola sok gyereket cserben hagy  

A legutóbbi PISA-vizsgálat eredményei szerint a magyar diákok kreatív gondolkodása nagyjából az OECD-átlag körüli. A kreativitás fejleszthető, ezt egy tíz éve futó magyar program egyértelműen bizonyítja. Hogy segít a kirekesztés elleni küzdelemben és egyben a matekban is egy kitalált diáktárs? Mit keresnek román művészek az erdélyi magyar iskolákban? Hogy lehet a valószínűségszámítást a könyvtárban gyakorolni? Interjú Németh Szilviával, a Kreatív Partnerség Magyarország vezetőjével.